Dlouhodobá spotřeba bez zátěže 5,7 l/100 km
Dlouhodobá spotřeba s nákladem 500 kg 6,5 l/100 km
Dlouhodobá spotřeba s přívěsem 1400 kg 10,5 l/100 km

Peugeot Rifter a jeho sourozence, tedy Citroen Berlingo a Opel Combo jsme vyzkoušeli se všemi motorizacemi a s přívěsem. V zátěži se projeví zajímavé rozdíly.

 Užitková verze Peugeotu se jmenuje Partner a je k dispozici i s nejslabším vznětovým motorem 1,5 BlueHDi o výkonu 56 kW. Oproti nejvýkonnějšímu dieselu 1,5 BlueHDi/96 kW jsme na našem testovacím okruhu v kombinovaném režimu naměřili o 0,3 l/100 km nižší spotřebu. Situace se ale výrazně změní, když automobily naložíme. Se zátěží 500 kg je pak slabší vznětový motor o 0,5 l/100 km žíznivější. Zatímco naložená verze s 96 kW dokázala ve smíšeném provozu jezdit za 6,5 l/100 km, slabší diesel s 56 kW bylo nutné při stejném režimu častěji a více vytáčet, což se podepsalo na spotřebě s hodnotou 7 l/100 km.

Osobní verze nese jméno Rifter a s nejslabším dieselem se u nás neprodává. Rozdíl mezi středně výkonným motorem 1,5 BlueHDi/75 kW a nejvýkonnější verzí není ve spotřebě tak markantní.

Velmi povedený je také zážehový motor 1,2 PureTech/81 kW. Je dostatečně výkonný, nabízí zajímavý točivý moment 205 Nm už při 1750 1/min. Oproti vznětovým motorům je v kombinovaném režimu žíznivější o 1,1 až 1,3 l/100 km.

Delší verze a sedm míst

Rifter i Partner se na rozdíl od předchozí generace nabízí ve dvou délkách karoserie. Rozměrnější verze má nejen o 190 mm delší rozvor, ale i větší zadní převis (+160 mm). Celková délka tak narostla o znatelných 350 mm.

Další zajímavosti je, že obě verze nabízejí i sedmimístné uspořádání. To ale v krátké verzi částečně devalvuje menší prostor v podélném směru, a tak je třetí řada sedadel spíš nouzová. Dvě samostatná sedadla třetí řady ale lze jednoduše z vozu vyjmout a díky nízké hmotnosti se s nimi i dobře manipuluje.

Oceňujeme promyšlenou konstrukci sklápění sedadel druhé řady, kdy se nejen sklápí opěradlo, ale zároveň s ním se do podlahy zasouvá i sedák. Pro náklad tak zbývá rekordní prostor a zcela rovná ložná plocha. Pokud si připlatíte i za sklopné sedadlo spolujezdce, lze v delší verzi převézt předměty o délce přes 3,5 metru!

Určitou nevýhodou je, že prostor pro kolena je i u delší verze riftera ve druhé řadě stále stejný. Sedadla druhé řady nelze posouvat ani u nich měnit sklon opěradel. Delší karoserie tedy nabízí znatelně hlubší zavazadlový prostor, v případě sedmimístné verze i znatelně více místa v podélném směru ve třetí řadě sedadel.

S přívěsem v zádech

Delší verze rifteru utáhne brzděné přívěsy o hmotnosti 1450 kg, kratší verze pak 1350 kg. Vyzkoušet jsme mohli obě, verze s delším rozvorem je ale znatelně stabilnější a více imunní na boční vítr. Přívěs o hmotnosti 1400 kg pak zvýšil u nejvýkonnějšího dieselu (96 kW) spotřebu v kombinovaném režimu téměř o dvojnásobek. Při 90 km/h je spotřeba 9,5 l, v kombinovaném režimu pak 10,5 l/100 km, což je v daném segmentu průměrná hodnota.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
Peugeot Rifter 1,5 BlueHDi Long
Motor, převodovka Vpředu napříč uložený vznětový přeplňovaný čtyřválec pohání přední kola. Zdvihový objem 1499 cm3, výkon 96 kW při 3750 1/min, točivý moment 300 Nm při 1750 1/min. Ručně řazená šestistupňová převodovka.
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4753/1848/1882 mm, rozvor 2975 mm. Základní objem zavazadlového prostoru 850 l. 
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 1668/672 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1250/750 kg.
Výkony Nejvyšší rychlost 186 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,6 s. Spotřeba kombinovaná dle WLTP 5,6–5,7 l/100 km, emise CO2 kombinované dle WLTP 147–148 g/km.
CENA s DPH 586 000 Kč
SPOTŘEBA V RÁMCI TESTU (l/100 km). Údaje v závorce platí pro jízdu s nákladem 500 kg
Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
6,6/4,2 (7,3/4,6) 4,0/6,4 (4,1/6,6) 5,7 (6,5)
Zůstatkové hodnoty, náklady na servis a díly
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota (Eurotax) Náklady na servis dle TecAlliance (Kč) Náklady na opotřebitelné díly včetně práce dle TecAlliance (Kč)
90 000 3 roky 48,01 % 15 300 26 000
150 000 3 roky 42,22 % 32 600 30 800
210 000 3 roky 36,43 %    
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Všestranný model částečně suplující i třídu MPV Rozvor u delší verze nemá vliv na prostor pro kolena vzadu
Vysoké užitkové vlastnosti Zadní sedadla jsou užší a nelze je posouvat nebo u nich měnit sklon opěradel
Nabídka dvou délek karoserie Meziroční zdražení o 15 %
Náklady na servis a díly  

X

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit