| Náklady na CNG při ceně 27 Kč/kg: | 1,03 Kč/km |
| Dlouhodobá spotřeba plynu v rámci testu: | 3,8 kg/100 km |
| Skutečný dojezd na CNG: | 453 km |
S novým leonem Seat postupně rozšiřoval motorovou nabídku, takže letos došla řada i na plug-in a verzi TGI na stlačený zemní plyn (CNG). Leon se tak stává další zajímavou alternativou k Volkswagenu Golf a Škodě Octavia.

Nový Seat Leon TGI zájemce v ničem neomezuje. Nabízí karoserii liftback i kombi, ručně řazenou či samočinnou převodovku DSG nebo výběr ze tří výbav. Pestré jsou také možnosti příplatkového příslušenství včetně nejrůznějších asistenčních systémů.
Existující omezení jsou jen v technicky nezbytných detailech. Kvůli plynovým nádržím pod podlahou zavazadelníku je jeho objem nejen menší, ale vylučuje pochopitelně možnost náhradního kola nebo dvojité podlahy u kombi.
Dále nelze zvolit příplatkový sound systém (chybí místo pro subwoofer), snížený sportovní podvozek nebo paket pro špatné cesty.
Symbolická benzinová nádrž
Motor 1,5 TGI/96 kW jsme v rámci testů několikrát chválili za průběh výkonu i mimořádnou hospodárnost už v minulé generaci Leonu, kde se objevil poprvé. Bohužel stále přísnější evropské regulace ovlivňují snad už úplně vše, včetně nouzové zásoby benzinu, která nesmí být vyšší než 10 litrů.

Přepínat mezi plynem a benzinem nelze. Systém vždy primárně využívá CNG, na benzin přepíná, až když tlak v nádržích klesne pod 11 barů. Motor startuje na benzin jen v hlubokých mrazech pod -10 °C a pak na něj i delší dobu jede.
Dojezd 450, ale i 350 km
Nádrže na plyn jsou celkem tři. Dvě jsou lehké, kompozitové, třetí je ocelová. Natankovat by mělo jít 17,3 kg plynu. Ovšem toto číslo je iluzorní. V praxi záleží na výkonu kompresoru plničky. U plnicích stanic Innogy se nám většinou dařilo tankovat 17,2 kg, na které jsme v kombinovaném režimu ujeli 453 km. Rozdíly jsou ale značné a není problém narazit i na plnicí stanici, která umožní natankovat sotva 14 kg.
Ještě se sluší poznamenat, že životnost nádrží je 20 let, poté se musejí vyměnit.
Zůstatkové hodnoty potěší
Zatímco modely Seatu v oblasti zůstatkových hodnot za domácí škodovkou v minulosti pokulhávaly, nyní s ní srovnaly krok. Seat Leon má mimořádně nízkou ztrátu hodnoty, prakticky shodnou se Škodou Octavia. Zůstatkové hodnoty Španěla navíc neovlivňuje ani druh motorizace nebo karoserie. Rozdíly jsou do zanedbatelných 2 %.
Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení
| ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE Seat Leon 1.5 TGI Sportstourer |
|
| Motor, převodovka | Vpředu napříč uložený zážehový čtyřválec pohání přední kola, objem 1498 cm3, výkon 96 kW při 5000–6000 otáčkách, točivý moment 200 Nm při 1400–4000 otáčkách. Šestistupňová ručně řazená převodovka. |
| Rozměry | Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4642/1799/1448 mm, rozvor 2682 mm. Zavazadlový prostor 0,480 m3. |
| Hmotnosti | Provozní/užitečná hmotnost 1428/546 kg. |
| Výkony | Nejvyšší rychlost 203 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,9 s. Spotřeba 3,3–3,6 kg/100 km, objem nádrže 17,3 kg (CNG) a 9,0 l (benzin). |
| CENA s DPH | 629 900 Kč (hatchback 609 900 Kč) |
| SPOTŘEBA CNG V RÁMCI TESTU (kg/100 km) | ||
| Město/mimo město | Při ustálené rychlosti 90/130 km/h | Kombinovaná |
| 4,2/3,5 | 3,1/4,1 | 3,8 |
| ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH SPOLEČNOSTI EUROTAX | ||
| Počet ujetých km | Stáří | Zůstatková hodnota |
| 90 000 | 3 roky | 55,97 % |
| 150 000 | 3 roky | 49,36 % |
| 210 000 | 3 roky | 42,75 % |
| CELKOVÉ HODNOCENÍ | |
| KLADY | ZÁPORY |
| Mimořádně nízké náklady na palivo | Malá benzinová nádrž (9 l) snižuje celkový dojezd |
| Temperamentní motor | Vjezd do podzemních garáží může být omezen |
| Užitečné a dobře naladěné asistenční systémy | Menší zavazadlový prostor, absence rezervy |
| Pestrá nabídka výbav i doplňků | |




























