Toyota se v roce 2007 rozhodla zariskovat a tradiční corollu nahradila v nové generaci vozu nižší střední třídy modelem nejen s novou technikou, ale i s novým názvem – Auris. Původní název si ponechal jen sedan. Nyní ve 12. generaci se ale vrací k původnímu jménu. Dvanáctá Corolla je k dispozici jako sedan, hatchback i kombi. Ale už pouze s benzinovým nebo hybridním pohonem. Hybridy jsou v nabídce dokonce dva – 1,8 litru o výkonu 90 kW a 2,0 litru o výkonu 132 kW. Jeden přináší všechny silné stránky hybridního systému čtvrté generace včetně vylepšené odezvy a lineárního charakteru, stejně tak jako tradiční výhody v podobě nízké spotřeby paliva a pohodové jízdy; druhý pak navíc disponuje vyšším výkonem a dynamičtějším jízdním charakterem přinášejícím potěšení za volantem.
Nadprůměrně prostorné kombi
Fleetové zákazníky bude nejvíc zajímat verze kombi, která se designově hodně povedla a aspiruje na jeden z nejkrásnějších vozů své třídy. Hlavní předností je velikost. Na rozdíl od hatchbacku má kombi i sedan rozvor delší o znatelných 60 mm. Celková délka hatchbacku je jen 4370 mm, zatímco kombi je o znatelných 28 centimetrů delší.
Kombi tak nepostrádá praktičnost. Základní objem zavazadlového prostoru je 598 litrů (vrcholný dvoulitrový hybrid má o 17 litrů méně), což je výrazně nad průměrem třídy, navíc v praktickém balení reprezentovaném nízkou nákladovou hranou, možností sklápění opěradel zadních sedadel páčkami ze zavazadlového prostoru nebo praktickými háčky na tašky.
.jpg?1578850574)
Spotřeba na úrovni priusu
Toyotu Prius jsme zkoušeli loni a v rámci našeho testu zaměřeného na spotřebu nabídl mezi hybridy vůbec nejnižší hodnoty. Obdobné je to nyní i u nové corolly, kde hybridní systém verze 1,8 l z priusu vychází. Dlouhodobá spotřeba v rámci našich testovacích okruhů, zahrnujících silnice (40 %), město (40 %) a dálnici (20 %), se ustálila na hodnotě 4,8 l/100 km, což plně konkuruje jiným automobilům se vznětovými motory. Kde hybridní systémy v minulosti ztrácely na vznětové motory, byla dálnice. Současná generace ale i tento handicap smazává. Corolla při ustálené dálniční rychlosti 130 km/h spotřebuje jen 6,0 l/100 km. To je stejně jako nejúspornější vznětové motory konkurence.
.jpg?1578850641)
Povedené jízdní vlastnosti
Corolla si zaslouží velkou pochvalu i v oblasti jízdních vlastností. Zvláště verze s výkonnějším hybridním systémem (132 kW) nabídne kromě nízké spotřeby i příjemnou dynamiku a příkladné vedení jízdní stopy. Díky výkonnějším motorům je ale vyšší i spotřeba benzinu. V rámci kombinovaného režimu počítejte s 5,5 l/100 km.
Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení
| ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE(Toyota Corolla Touring Sport) | |
| Motor, převodovka | Vpředu podélně uložený zážehový čtyřválec objemu 1798 cm3 v výkonu 72 kW kombinovaný s elektromotorem o výkonu 53 kW pohání přední kola. . Samočinná bezestupňová převodovka e-CVT. |
| Rozměry | Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4650/1790/1435 mm, rozvor 2700mm. Zavazadlový prostor 0,581/1,591 m3. |
| Hmotnosti | Provozní/užitečná hmotnost 1290/545 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 750/450 kg. |
| Výkony | Největší rychlost 180 km, zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,1 s. Kombinovaná spotřeba 3,6 l/100 km. |
| CENA | 584 900 Kč |
| SPOTŘEBA ELEKTŘINY V RÁMCI TESTU – jízda s vybitým akumulátorem (kWh/100 km) | ||
| Město/mimo město | Při ustálené rychlosti 90/130 km/h | Kombinovaná |
| 4,4/4,6 | 4,3/6,0 | 4,8 |
| ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH SPOLEČNOSTI EUROTAX | ||
| Počet ujetých km | Stáří | Zůstatková hodnota (Eurotax) |
| 90 000 | 3 roky | 50,46 % |
| 150 000 | 3 roky | 44,54 % |
| 210 000 | 3 roky | 38,63 % |
| CELKOVÉ HODNOCENÍ | |
| KLADY | ZÁPORY |
| Spotřeba, návratnost | Verzi REX s benzinovým generátorem již nelze objednat |
| Cena obdobná dieselové konkurenci | Nízká hmotnost brzděného přívěsu (750 kg) |
| Vysoké zůstatkové hodnoty | |
| Jízdní vlastnosti | |
| Možnost volby hybridní verze s výkonem 132 kW |





























