8. prosince 2025

Třetí generace Škody Superb je po faceliftu, který byl svou povahou mimořádný. Kromě důležitých  s sebou přinesl i zrod nových verzí, poloterénního kombi Scout a plug-inu iV.

Konvenční motory jsou u superbu dobře známé, a tak jsme se zaměřili na novinku, verzi iV. Plug-in hybridní pohon je pro mladoboleslavského výrobce přelomový. Superb je vůbec prvním modelem, který ho má. Kombinuje zážehový čtyřválec 1.4 TSI (115 kW a 250 Nm) s elektromotorem o výkonu 85 kW a točivým momentem 330 Nm. Kombinovaný výkon obou motorů je 160 kW.

Nabito za 3,5 hodiny

Akumulátory o kapacitě 13 kWh našly místo pod zadními sedadly, nabíjí se z wallboxu za 3,5 hodiny a z normální zásuvky za šest hodin. Padesátilitrová nádrž na benzin se nachází nad zadní nápravou. Objem zavazadlového prostoru tak u liftbacku klesl z 625 na 485 litrů a u kombi z 660 na 510 litrů.

Plug-in za cenu dieselu

Plug-in hybridní superb se prodává za stejnou cenu jako verze s nejvýkonnějším vznětovým motorem 2.0 TDI/140 kW. Oproti podobně výkonné zážehové verzi 2.0 TSI/140 kW je pak dražší o 52 000 korun. Odměnou u hybridu může být o 20 kW vyšší výkon a v případě, že budete dobíjet akumulátor alespoň každých 200 km, tak oproti dieselu i úspornější provoz.

Hybrid má rekordní zůstatkové hodnoty

Podle společnosti Eurotax jsou zůstatkové hodnoty u plug-inu vůbec nejvyšší. Po 3 letech a ujetí 150 000 km je zůstatková hodnota 51,86 %. To je mezi plug-iny vůbec nejvyšší hodnota. Nepatrně hůře je na tom zážehová verze 1.5 TSI/110 kW (49,59 %). Výrazný propad je u vznětového motoru 2.0 TDI/110 kW s hodnotou jen 44,41 %.

Spotřeba jako s dieselem? Musíte nabíjet každých 200 km!

Na plně nabitý akumulátor lze bez problémů ujet 46 km. Při úsporném jízdním stylu lze ujet i lehce přes 50 km. Při jízdě v hybridním režimu při zcela vybitém akumulátoru jsme na testovacím okruhu zahrnujícím okresní silnici, dálnici i jízdu městem naměřili průměrnou spotřebu 6,8 l/100 km.

Pokud tedy budete akumulátor dobíjet do plna každých 100 km, počítejte se spotřebou benzinu 3,6 l/100 km. Pokud připojíte nabíječku každých 200 km,

spotřeba stoupne na 5,2 l/100 km, což je stejně jako u verze 2.0 TDI/140 kW. Pokud Superba iV strčíte do zásuvky jednou za 500 km, budete jezdit v průměru za 6,2 l/100 km. V takovém případě je návratnost oproti verzi s benzinovým motorem 2.0 TSI/140 kW vysoká (280 000 km).

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
Škoda Superb iV
Motor, převodovka Vpředu napříč uložený zážehový přeplňovaný čtyřválec 1395 cm3 (115 kW; 250 Nm) spojený s třífázovým synchronním elektromotorem (85 kW; 330 Nm) pohání přední kola. Souhrnný výkon pohonu je 160 kW při 5000–6000 1/min; 400 Nm při 1600–3500 1/min. Převodovka samočinná 6°– DSG.
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4862/1864/1495 mm, rozvor 2837 mm. Zavazadlový prostor 0,760/1,920 m3.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 1752/583 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1600/750 kg.
Výkony Nejvyšší rychlost 225 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,8 s. Spotřeba kombinovaná dle WLTP 1,5–1,7  l/100 km, emise CO2 kombinované 135–138 g/km. Kapacita akumulátorů 13 kWh.
CENA 891 900 Kč
SPOTŘEBA V RÁMCI TESTU při zcela vybitém akumulátoru  (l/100 km)
Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
6,4/6,1 5,6/7,2 6,8
Zůstatkové hodnoty, náklady na servis a díly: Škoda Superb 2.0 TSI/2.0 TDI 140 kW (pro iV údaje nebyly k dispozici)
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota (Eurotax) Náklady na servis dle TecAlliance (Kč) Náklady na opotřebitelné díly včetně práce dle TecAlliance (Kč)
90 000 3 roky 58,41 % 15 500 25 440
150 000 3 roky 37,31 % 24 100 31 092
210 000 3 roky 32,34 %    
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Prostorný a komfortní interiér Mezi PHEV průměrný dojezd na elektřinu (46–51 km)
Mimořádná zůstatková hodnota, rozumné TCO, široká nabídka motorizací Díky akumulátorům menší zavazadlový prostor
Vysoká stabilita při tahání přívěsů, u plug-inu vysoká hmotnost brzděného přívěsu (1600 kg)  

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit