Třetí generace Škody Superb je po faceliftu, který byl svou povahou mimořádný. Kromě důležitých s sebou přinesl i zrod nových verzí, poloterénního kombi Scout a plug-inu iV.

Konvenční motory jsou u superbu dobře známé, a tak jsme se zaměřili na novinku, verzi iV. Plug-in hybridní pohon je pro mladoboleslavského výrobce přelomový. Superb je vůbec prvním modelem, který ho má. Kombinuje zážehový čtyřválec 1.4 TSI (115 kW a 250 Nm) s elektromotorem o výkonu 85 kW a točivým momentem 330 Nm. Kombinovaný výkon obou motorů je 160 kW.
Nabito za 3,5 hodiny
Akumulátory o kapacitě 13 kWh našly místo pod zadními sedadly, nabíjí se z wallboxu za 3,5 hodiny a z normální zásuvky za šest hodin. Padesátilitrová nádrž na benzin se nachází nad zadní nápravou. Objem zavazadlového prostoru tak u liftbacku klesl z 625 na 485 litrů a u kombi z 660 na 510 litrů.

Plug-in za cenu dieselu
Plug-in hybridní superb se prodává za stejnou cenu jako verze s nejvýkonnějším vznětovým motorem 2.0 TDI/140 kW. Oproti podobně výkonné zážehové verzi 2.0 TSI/140 kW je pak dražší o 52 000 korun. Odměnou u hybridu může být o 20 kW vyšší výkon a v případě, že budete dobíjet akumulátor alespoň každých 200 km, tak oproti dieselu i úspornější provoz.

Hybrid má rekordní zůstatkové hodnoty
Podle společnosti Eurotax jsou zůstatkové hodnoty u plug-inu vůbec nejvyšší. Po 3 letech a ujetí 150 000 km je zůstatková hodnota 51,86 %. To je mezi plug-iny vůbec nejvyšší hodnota. Nepatrně hůře je na tom zážehová verze 1.5 TSI/110 kW (49,59 %). Výrazný propad je u vznětového motoru 2.0 TDI/110 kW s hodnotou jen 44,41 %.

Spotřeba jako s dieselem? Musíte nabíjet každých 200 km!
Na plně nabitý akumulátor lze bez problémů ujet 46 km. Při úsporném jízdním stylu lze ujet i lehce přes 50 km. Při jízdě v hybridním režimu při zcela vybitém akumulátoru jsme na testovacím okruhu zahrnujícím okresní silnici, dálnici i jízdu městem naměřili průměrnou spotřebu 6,8 l/100 km.

Pokud tedy budete akumulátor dobíjet do plna každých 100 km, počítejte se spotřebou benzinu 3,6 l/100 km. Pokud připojíte nabíječku každých 200 km,
spotřeba stoupne na 5,2 l/100 km, což je stejně jako u verze 2.0 TDI/140 kW. Pokud Superba iV strčíte do zásuvky jednou za 500 km, budete jezdit v průměru za 6,2 l/100 km. V takovém případě je návratnost oproti verzi s benzinovým motorem 2.0 TSI/140 kW vysoká (280 000 km).
Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení
| ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE Škoda Superb iV |
|
| Motor, převodovka | Vpředu napříč uložený zážehový přeplňovaný čtyřválec 1395 cm3 (115 kW; 250 Nm) spojený s třífázovým synchronním elektromotorem (85 kW; 330 Nm) pohání přední kola. Souhrnný výkon pohonu je 160 kW při 5000–6000 1/min; 400 Nm při 1600–3500 1/min. Převodovka samočinná 6°– DSG. |
| Rozměry | Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4862/1864/1495 mm, rozvor 2837 mm. Zavazadlový prostor 0,760/1,920 m3. |
| Hmotnosti | Provozní/užitečná hmotnost 1752/583 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1600/750 kg. |
| Výkony | Nejvyšší rychlost 225 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,8 s. Spotřeba kombinovaná dle WLTP 1,5–1,7 l/100 km, emise CO2 kombinované 135–138 g/km. Kapacita akumulátorů 13 kWh. |
| CENA | 891 900 Kč |
| SPOTŘEBA V RÁMCI TESTU při zcela vybitém akumulátoru (l/100 km) | ||
| Město/mimo město | Při ustálené rychlosti 90/130 km/h | Kombinovaná |
| 6,4/6,1 | 5,6/7,2 | 6,8 |
| Zůstatkové hodnoty, náklady na servis a díly: Škoda Superb 2.0 TSI/2.0 TDI 140 kW (pro iV údaje nebyly k dispozici) | ||||
| Počet ujetých km | Stáří | Zůstatková hodnota (Eurotax) | Náklady na servis dle TecAlliance (Kč) | Náklady na opotřebitelné díly včetně práce dle TecAlliance (Kč) |
| 90 000 | 3 roky | 58,41 % | 15 500 | 25 440 |
| 150 000 | 3 roky | 37,31 % | 24 100 | 31 092 |
| 210 000 | 3 roky | 32,34 % | ||
| CELKOVÉ HODNOCENÍ | |
| KLADY | ZÁPORY |
| Prostorný a komfortní interiér | Mezi PHEV průměrný dojezd na elektřinu (46–51 km) |
| Mimořádná zůstatková hodnota, rozumné TCO, široká nabídka motorizací | Díky akumulátorům menší zavazadlový prostor |
| Vysoká stabilita při tahání přívěsů, u plug-inu vysoká hmotnost brzděného přívěsu (1600 kg) | |




























