19. května 2024
Náklady na elektřinu ve snížené sazbě 3 Kč/kWh: 0,54 Kč/km
Dlouhodobá spotřeba elektřiny v rámci testu: 17,9 kWh/100 km
Skutečný dojezd na elektřinu při teplotě +7 °C: 310 km

Po nemalém zpoždění výroby modelu ID.3, symbolu nové éry Volkswagenu, se první zákazníci konečně dočkali. A podle prvních reakcí trhu to vypadá, že půjde o velmi úspěšný model. To také potvrzují mimořádně vysoké zůstatkové hodnoty společnosti Eurotax. Hodnotu 60 % po 3 letech provozu a ujetí 90 000 km zatím nikdo jiný nepokořil ani s konvenčními motory.

Začátek nové elektrické éry značky Volkswagen se jmenuje ID.3. Toto auto je prvním sériově vyráběným modelem nové generace elektromobilů. Byl specificky zkonstruován pro elektromobilitu a maximálně využívá potenciál této techniky. Nabízí dlouhý dojezd, prostorný interiér, dynamické jízdní vlastnosti a zcela novou úroveň digitální konektivity.

Model ID.3 má zaujmout i cenou, zvláště v základním provedení, které se zatím neprodává. Nabídne „nejslabší“ akumulátor o kapacitě 45 kWh, jehož reálný dojezd odhadujeme okolo 250 km. Cena této verze nemá překročit hranici 800 000 korun včetně DPH a první zákazníci by se měli dočkat na jaře 2021.

Kromě zmiňovaného nejlevnějšího provedení s akumulátorem 45 kWh je nyní v nabídce verze s 58 kWh a brzy dorazí také nejvýkonnější provedení se 77 kWh.

Volkswagen na trh postupně uvede další modely řady ID – od kompaktních vozů přes SUV až po velké sedany.

Rychlost dobíjení

ID.3 je možné nabíjet střídavým proudem o výkonu 11 kW. Nabíjení testovaného provedení vybitého akumulátoru (58 kWh) do 100 % zabralo rovných 6 hodin. Nejvýkonnější akumulátor (77 kWh) se bude podle výrobce nabíjet 7,5 hodiny.

U dobíjení z veřejných stanic dokáže ID.3 zvládnout nabíječky s výkonem až 125 kW. Doba nabíjení z 5 na 80 % zabere 30 minut.

Mimořádné zůstatkové hodnoty

Volkswagenu ID.3 trh věří. To potvrzuje řada leasingových společností včetně Eurotaxu. Zůstatkovou hodnotu 60 % z původní ceny vozu po 3 letech provozu a ujetí 150 000 km zatím nikdo jiný nabídnout nedokázal. A to ani s konvenčními motory, natož u elektromobilů.

Povedené jízdní vlastnosti a pohon zadních kol

ID.3 patří mezi lehčí elektromobily, což má vliv i na jízdní vlastnosti. Podvozek se navíc povedl velmi dobře naladit, je velmi stabilní a přitom dostatečně komfortní. Díky akumulátorům umístěným v podlaze nabízí také optimální rozložení hmotnosti a v kombinaci se sériově dodávaným pohonem zadních kol je stabilita a ochota zatáčet překvapivá. V případě, že dojde ke smyku zadní nápravy, zakročí stabilizační systém možná až příliš agresivně.

Vyšší spotřeba

Podle metodiky WLTP by se měla kombinovaná spotřeba v závislosti na výbavě pohybovat kolem 15,5 kWh/100 km. V rámci našeho testovacího okruhu jsme v kombinovaném režimu se středně těžkými akumulátory (58 kWh) okruh zvládli za 17,9 kWh/100 km. Je to lehce nad průměrem v daném segmentu. Vyšší spotřeba může být dána robustním a výkonným motorem, který je schopen krátkodobě nabídnout až 150 kW. Při dlouhodobější rychlé jízdě jeho výkon klesá na 70 kW.

 

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
Volkswagen ID.3
Motor, převodovka Vpředu uložený elektromotor pohání zadní kola, nejvyšší výkon 150 kW, dlouhodobě udržitelný výkon 70 kW, točivý moment 390 Nm. Převodovka samočinná. 
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4261/1809/1552 mm, rozvor 2770 mm. Zavazadlový prostor 0,385 m3.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 1794/521 kg. 
Výkony Nejvyšší rychlost 160 km/h (omezena), zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,3 s. Spotřeba 15,5 kWh/100 km (WLTP), maximální dojezd 420 km (WLTP), kapacita akumulátoru 58 kWh.
Cena s DPH 1 014 900 Kč
 SPOTŘEBA ELEKTŘINY V RÁMCI TESTU (kWh/100 km)
Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
15,0/15,2 14,6/22,7 17,9
ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH  SPOLEČNOSTI EUROTAX
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota
90 000 3 roky 60,19 %
150 000 3 roky 53,14 %
210 000 3 roky 46,08 %
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Mimořádně vysoké zůstatkové hodnoty Jen průměrná spotřeba elektřiny
Výkon a zrychlení  Více otáček volantu mezi krajními rejdy (3,5 ot.)
Komfort sezení vzadu  
Objem zavazadlového prostoru  

 

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit