Náklady na elektřinu ve snížené sazbě 3 Kč/kWh: 0,54 Kč/km |
Dlouhodobá spotřeba elektřiny v rámci testu: 17,9 kWh/100 km |
Skutečný dojezd na elektřinu při teplotě +7 °C: 310 km |
Po nemalém zpoždění výroby modelu ID.3, symbolu nové éry Volkswagenu, se první zákazníci konečně dočkali. A podle prvních reakcí trhu to vypadá, že půjde o velmi úspěšný model. To také potvrzují mimořádně vysoké zůstatkové hodnoty společnosti Eurotax. Hodnotu 60 % po 3 letech provozu a ujetí 90 000 km zatím nikdo jiný nepokořil ani s konvenčními motory.
Začátek nové elektrické éry značky Volkswagen se jmenuje ID.3. Toto auto je prvním sériově vyráběným modelem nové generace elektromobilů. Byl specificky zkonstruován pro elektromobilitu a maximálně využívá potenciál této techniky. Nabízí dlouhý dojezd, prostorný interiér, dynamické jízdní vlastnosti a zcela novou úroveň digitální konektivity.
Model ID.3 má zaujmout i cenou, zvláště v základním provedení, které se zatím neprodává. Nabídne „nejslabší“ akumulátor o kapacitě 45 kWh, jehož reálný dojezd odhadujeme okolo 250 km. Cena této verze nemá překročit hranici 800 000 korun včetně DPH a první zákazníci by se měli dočkat na jaře 2021.
Kromě zmiňovaného nejlevnějšího provedení s akumulátorem 45 kWh je nyní v nabídce verze s 58 kWh a brzy dorazí také nejvýkonnější provedení se 77 kWh.
Volkswagen na trh postupně uvede další modely řady ID – od kompaktních vozů přes SUV až po velké sedany.
Rychlost dobíjení
ID.3 je možné nabíjet střídavým proudem o výkonu 11 kW. Nabíjení testovaného provedení vybitého akumulátoru (58 kWh) do 100 % zabralo rovných 6 hodin. Nejvýkonnější akumulátor (77 kWh) se bude podle výrobce nabíjet 7,5 hodiny.
U dobíjení z veřejných stanic dokáže ID.3 zvládnout nabíječky s výkonem až 125 kW. Doba nabíjení z 5 na 80 % zabere 30 minut.
Mimořádné zůstatkové hodnoty
Volkswagenu ID.3 trh věří. To potvrzuje řada leasingových společností včetně Eurotaxu. Zůstatkovou hodnotu 60 % z původní ceny vozu po 3 letech provozu a ujetí 150 000 km zatím nikdo jiný nabídnout nedokázal. A to ani s konvenčními motory, natož u elektromobilů.
Povedené jízdní vlastnosti a pohon zadních kol
ID.3 patří mezi lehčí elektromobily, což má vliv i na jízdní vlastnosti. Podvozek se navíc povedl velmi dobře naladit, je velmi stabilní a přitom dostatečně komfortní. Díky akumulátorům umístěným v podlaze nabízí také optimální rozložení hmotnosti a v kombinaci se sériově dodávaným pohonem zadních kol je stabilita a ochota zatáčet překvapivá. V případě, že dojde ke smyku zadní nápravy, zakročí stabilizační systém možná až příliš agresivně.
Vyšší spotřeba
Podle metodiky WLTP by se měla kombinovaná spotřeba v závislosti na výbavě pohybovat kolem 15,5 kWh/100 km. V rámci našeho testovacího okruhu jsme v kombinovaném režimu se středně těžkými akumulátory (58 kWh) okruh zvládli za 17,9 kWh/100 km. Je to lehce nad průměrem v daném segmentu. Vyšší spotřeba může být dána robustním a výkonným motorem, který je schopen krátkodobě nabídnout až 150 kW. Při dlouhodobější rychlé jízdě jeho výkon klesá na 70 kW.
Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení
ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE Volkswagen ID.3 |
|
Motor, převodovka | Vpředu uložený elektromotor pohání zadní kola, nejvyšší výkon 150 kW, dlouhodobě udržitelný výkon 70 kW, točivý moment 390 Nm. Převodovka samočinná. |
Rozměry | Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4261/1809/1552 mm, rozvor 2770 mm. Zavazadlový prostor 0,385 m3. |
Hmotnosti | Provozní/užitečná hmotnost 1794/521 kg. |
Výkony | Nejvyšší rychlost 160 km/h (omezena), zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,3 s. Spotřeba 15,5 kWh/100 km (WLTP), maximální dojezd 420 km (WLTP), kapacita akumulátoru 58 kWh. |
Cena s DPH | 1 014 900 Kč |
SPOTŘEBA ELEKTŘINY V RÁMCI TESTU (kWh/100 km) | ||
Město/mimo město | Při ustálené rychlosti 90/130 km/h | Kombinovaná |
15,0/15,2 | 14,6/22,7 | 17,9 |
ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH SPOLEČNOSTI EUROTAX | ||
Počet ujetých km | Stáří | Zůstatková hodnota |
90 000 | 3 roky | 60,19 % |
150 000 | 3 roky | 53,14 % |
210 000 | 3 roky | 46,08 % |
CELKOVÉ HODNOCENÍ | |
KLADY | ZÁPORY |
Mimořádně vysoké zůstatkové hodnoty | Jen průměrná spotřeba elektřiny |
Výkon a zrychlení | Více otáček volantu mezi krajními rejdy (3,5 ot.) |
Komfort sezení vzadu | |
Objem zavazadlového prostoru |