Jeepu se pod Fiatem mimořádně daří. Nová generace legendárního wrangleru od roku 2019 oživuje prodeje nejen v Evropě, ale také u nás. Navíc mu věří i společnosti predikující zůstatkové hodnoty. V tomto ohledu doslova trhá rekordy.

Málokteré auto vzbudí tolik zvídavých pohledů. Dokonce to vypadá, že testovací kousek má i svého kupce, kterého jsem náhodně potkal. Byl nadšen a překvapen ceníkovou cenou. Očekával ji o 300 000 korun vyšší.
Univerzální společník
Pětidvéřová verze Unlimited nás příjemně překvapila svou univerzálností. Zatímco klasický krátký třídveřový wrangler je spíše stylovkou, verze Unlimited už zastane roli univerzálního společníka. Díky rozvoru protáhlému o 549 mm je výrazně delší (4,88 m). Onoho více než půl metru přitom automobilka zužitkovala naprosto skvěle, což je vidět především v prostoru zadních sedadel.

Terénní dříč
Samostatnou kapitolou jsou terénní schopnosti wrangleru. Rámový podvozek se snad vůbec nekroutí, výkyvy náprav jsou dostatečné a trakce pohonu je i bez uzávěrky mimořádná. Snad jen to, že prodloužená pětidveřová verze má díky třímetrovému rozvoru omezený přechodový úhel. A pokud s wranglerem vjedete na silnici, nezklame vás ani zde. Oproti předchozí generaci jde o výrazný skok. Wrangler je znatelně tišší a stabilnější i v ostře řezaných zatáčkách.
Excelentní zůstatkové hodnoty!
Jeepu, respektive Fiatu se povedl husarský kousek. Zatímco předchozí wrangler se v zůstatkových hodnotách po tříletém provozu a nájezdu 90 000 km ani zdaleka nedostal přes 50 %, nová generace je v tomto ohledu skokanem roku. Polepšila si téměř o 10 %! Navíc se u wrangleru jako u jednoho z mála automobilů téměř neliší hodnoty mezi zážehovou a vznětovou motorizací.

Snad jediné negativum je, že s nájezdem kilometrů klesá zůstatková hodnota o 1 až 2 % rychleji než u konkurence. U tři roky starého wrangleru s nájezdem 90 000 km se ale zůstatková hodnota pohybuje nad 58 %, což je v segmentu terénních SUV nejvyšší hodnota. Pak sice strměji klesá, ale z vysokého základu si vede nadprůměrně, i když by po 3 letech provozu na tachometru svítilo 210 000 km.
S ohledem na konstrukci automobilu nepřekvapí, když se dlouhodobá spotřeba benzinu pohybuje nad 10 l/100 km. Vznětový motor je o 2,5 l/100 km úspornější.
Atraktivní cena a pětiletá záruka
Z pohledu povahy a konstrukce vozu jsou ceníkové ceny atraktivní. Importér navíc nabízí slevu 110 000 korun, takže ceníková cena dlouhé pětidveřové verze Unlimited startuje na 1 210 900 korun s DPH. Skvěle vybavená verze Unlimited Sahara je o něco dražší (1 370 900 korun), nabízí však shodnou cenu jak pro vznětovou (2.2 CRDi/147 kW), tak i zážehovou motorizaci (2.0i/200 kW). Terénněji vyhlížející verze Rubicon je dražší o 38 000 korun (1 408 900 Kč s DPH).
Zajímavá je tovární pětiletá záruka (nebo 100 000 km).
Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení
| Jeep Wrangler Unlimited Sahara 2.0 T GME ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE |
|
| Motor, převodovka | Vpředu podélně uložený přeplňovaný zážehový čtyřválec 1995 cm3, 200 kW při 5250 1/min, 400 Nm při 3000 1/min pohání zadní nebo všechna kola. Převodovka samočinná, osmistupňová. |
| Rozměry | Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4882/1894/1881mm, rozvor 3008 mm. Zavazadlový prostor 0,548/1,059 m3. |
| Hmotnosti | Provozní/užitečná hmotnost 2013/583 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 2495/750 kg. |
| Výkony | Nejvyšší rychlost 180 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,6 s. Spotřeba město/mimo město/kombinovaná dle WLTP 11,0/8,0/9,0 l/100 km, emise CO2 kombinované 244–264 g/km. |
| CENA | 1 370 900 Kč |
| SPOTŘEBA V RÁMCI TESTU (l/100 km) | ||
| Město/mimo město | Při ustálené rychlosti 90/130 km/h | Kombinovaná |
| 11,8/8,3 | 7,8/11,5 | 10,8 |
| Zůstatkové hodnoty, náklady na servis a díly: | ||||
| Počet ujetých km | Stáří | Zůstatková hodnota (Eurotax) | Náklady na servis dle TecAlliance (Kč) | Náklady na opotřebitelné díly včetně práce dle TecAlliance (Kč) |
| 90 000 | 3 roky | 58,42 % | 21 800 | 31 300 |
| 150 000 | 3 roky | 51,55 % | 47 500 | 39 500 |
| 210 000 | 3 roky | 44,68 % | ||
| CELKOVÉ HODNOCENÍ | |
| KLADY | ZÁPORY |
| Klasická, bytelná rámová konstrukce | Vyšší spotřeba zážehového motoru |
| Schopnosti v terénu, rozumné jízdní vlastnosti na silnici | Jen průměrný vnitřní prostor s ohledem na vnější rozměry |
| Originální design, odnímatelná střecha, zvídavé pohledy kolemjdoucích | |
| Mimořádně vysoké zůstatkové hodnoty | |




























