4. prosince 2025
Novinky

Nová DS 4 – Extravagance v kompaktním balení prozradila ceny

>Redakce Redakce
07 prosince, 2021

DS 4 má pozoruhodné rozměry – vůz je široký 183 cm, má velká kola o průměru 72 cm (ráfky až 20 palců, sériově 19 palců od úrovní výbavy Trocadéro a Performance Line), přitom má kompaktní délku 440 cm a výšku pouze 147 cm. Celek působí impozantně a jedinečně.

Přední strana získala nový grafický podpis. Světlomety využívají systém DS Matrix LED Vision kombinující matrixová a směrová světla. Doplňují je denní světla tvořená dvěma řadami LED diod na každé straně (systém tvoří celkem 150 LED, z toho 98 LED u denních světel). Systém DS Wings se v závislosti na verzi se skládá z dvoudílné struktury s motivy hrotů diamantů vystupujících z trojrozměrné mřížky. 

V nabídce je sedm odstínů, z toho dva nové: Zlatá Cuivré a Šedá Laqué, které doplňují již známé odstíny Cristal Pearl, Šedá Platinum, Červená Velvet, Bílá Nacré a Černá Perla Nera.

Provedení DS 4 Cross sází na vizuální vzhled SUV, spodní část nárazníků má matně černý odstín a je zdůrazněna specifickým krytem. Celek dotváří leskle černé horní rámy bočních oken, lesklá černá maska ​​chladiče, výrazné ráfky, střešní nosiče a střecha v barvě karoserie. V rámci exkluzivní příplatkové výbavy může být DS 4 Cross vybaven systémem Advanced Traction Control s režimem písek, sníh a bláto pro lepší přilnavost a funkcí Hill Assist Descent Control pro jízdu ze svahu.

Dynamičtější verze DS 4 Performance Line nabízí kromě exkluzivního interiéru i černou verzi exteriéru s paketem Black (DS Wings, lišta mezi zadními světly, maska chladiče a rámy bočních oken) a výraznými černými koly.

Struktura modelové řady

Modelovou řadu tvoří tři verze: DS 4, DS 4 Cross a DS 4 Performance Line, každá s několika úrovněmi výbavy:

  • Čtyři úrovně výbavy DS4: Bastille, Bastille+, Trocadéro a Rivoli, dále limitovaná edice při uvedení na trh La Première,
  • Cross Trocadéro a Cross Rivoli u DS 4 Cross,
  • Performance Line a Performance Line+ u DS 4 Performance Line.

Úchvatná pozornost zpracování interiéru

Interiér vozu DS 4 je digitální, ladný a ergonomický, každý prvek je do něj intuitivně integrován, jak z hlediska funkce, tak stylu. Tuto ladnost přinášejí četné inovace, jejichž cílem je vytvořit na palubě vozu DS 4 dokonalý klid.

Nové uspořádání ovladačů je seskupeno do tří zón. Ty doplňují luxusní hodinky. Najdeme zde lištu ve tvaru šavle, na které jsou seskupeny ovladače klimatizace a neviditelný ventilátor DS Air. Ovladače otevírání oken jsou zarovnané s bočními větráky zabudovanými do dveří a systém DS Smart Touch tvoří dotykový pětipalcový displej propojený se systémem DS Iris Systém a kompaktní ovladač automatické převodovky a DS E-Toggle umístěný na středové konzole.

Zvláštní pozornost byla věnována sedadlům, která mohou mít zabudované odvětrávání a v případě kožené verze nabízet i masážní funkci. Celé sedadlo je obaleno pěnou s vysokou hustotou zajišťující vysokou míru pohodlí. K němu přispívá díle pneumatické bederní nastavení. 

Symbolem toho nejlepšího z know-how značky DS Automobiles je interiér Opera, který tvoří sedadla v hnědé kůži Nappa Criollo s motivem proplétání Bracelet. Stejnou kůží Nappa Criollo je potažena i palubní deska. Luxusní prostředí dotvářejí dřevěné prvky z hnědého jasanu. Pozoruhodné je také zpracování potahů bez švů. 

Z interiéru v šedé kůži Galet a hnědé kůži Criollo vyzařuje pocit prostoru a světla. Sedadla, středová konzola, středová loketní opěrka a dveřní loketní opěrky v šedé tlačené kůži Galet kontrastují s přístrojovou deskou v kůži Nappa, volantem v hnědé kůži Criollo a dřevěnými prvky z hnědého jasanu. Hlavní součástí tohoto dvoubarevného prostředí jsou sedadla z šedé tlačené kůže Galet doplněná světlými prvky, které jsou v komfortní zóně hladké na dotek a jsou zdobené gilošovaným vzorem „Clous de Paris“. V horní, interaktivní části jsou ozdobné prvky z hnědého jasanového dřeva a velmi kvalitní hnědé kůže Nappa v odstínu Criollo.

Tato dvě provedení interiéru, Opera v hnědé kůži Criollo a provedení v šedé kůži Galet a hnědé kůži Criollo, jsou k dispozici jako příplatková výbava u verze Rivoli a Trocadéro u vozů DS4 a DS4 CROSS. U verze Rivoli je standardem elegantní interiér z vysoce kvalitní černé kůže Basalte a u verze Trocadéro má v sériové výbavě interiér sedadla tvořená pěnou s vysokou hustotou v látkovém provedení Diamond Tungsten kombinovaném s černým plátnem DS.

Interiéry v černém provedení Alcantara, které jsou exkluzivně spojeny s verzemi Performance Line a Performance Line+, tvoří sedadla s čalouněním z tkaniny Basalte a umělé kůže Alcantara Performance Line nebo sedadla z černé tlačené kůže Basalte. Středová konzola a přístrojová deska jsou rovněž potažené umělou kůží Alcantara a volant v černé kůži s prošitím Performance Line je ve spodní části ozdoben kouskem kované uhlíkové oceli.

Verze DS 4 Bastille a DS 4 Bastille+ jsou k dispozici s interiérem se sedadly tvořenými pěnou s vysokou hustotou v látkovém provedení Tungstène nebo Diamond Tungstène s černým plátnem DS, která jsou jednoduchá a současně elegantní.

Pocit harmonie v kabině podtrhuje i nepřímé vnitřní osvětlení, které lze upravit podle vlastního vkusu a nálady. Akustiku zajišťuje hi-fi systém Focal Electra o výkonu 690 W se 14 reproduktory, který doplňují akustická boční skla, což je další prvek, jenž se v tomto segmentu objevuje úplně poprvé.

Systém čištění vzduchu zajišťuje aktivní ochranu kabiny pomocí senzorů schopných odhalit částice PM 2,5 a detekci venkovního znečištění. Řízení přívodu vzduchu je optimalizováno přidáním filtračního systému schopného vyčistit vzduch v interiéru během pouhých několika minut. Kvalita vzduchu se zaznamenává a zobrazuje na centrálním displeji.

Nové využití platformy

Nová vývojová verze platformy EMP2 používá nové složky z kompozitních materiálů, konstrukční díly lisované za tepla a kompaktnější prvky, jako je například klimatizační jednotka, čímž se také zvětšil úložný prostor. Objem zavazadlového prostoru je 430 litrů, má bezkontaktní, elektricky ovládané otevírání víka.

Použití technických řešení, jako je svařování s použitím konstrukčního lepidla (téměř 34 metrů lepidla a bodové svary na konstrukci vozidla), jakož i kompletně přepracované komponenty podvozku a řízení zaručují příkladný jízdní komfort získaný díky optimální torzní tuhosti karoserie a výjimečné reaktivitě pro potěšení z jízdy.

Technologie Formule E

U verze DS 4 E-Tense 225 zajišťuje pohon čtyřválcový motor PureTech o výkonu 180 k a elektromotor o výkonu 110 k napájený baterií s celkovou kapacitou 12,4 kWh, díky níž ujede v kombinovaném cyklu WLTP až 55 km. Točivý moment 360 Nm vozu umožňuje dosáhnout rychlosti 100 km/h za 7,7 vteřiny, zrychlení s pevným startem 1 000 metrů dosáhne za 27,3 sekundy při spotřebě paliva pouhých 1,3 l/100 km a emisích od 29 g CO2/km v kombinovaném cyklu WLTP.

DS 4 bude v roce 2024 s příchodem nových technologií (motor a baterie) k dispozici se 100% elektrickým motorem.

Na konvenční pohony se nezapomnělo

V nabídce jsou rovněž benzinové verze PureTech o výkonu 130, 180 a 225 k a dieselová verze BlueHDi o výkonu 130 k. Všechny tyto modely budou vybaveny výhradně osmistupňovou automatickou převodovkou s mimořádně nízkou spotřebou paliva (od 4,8 l/100 km u dieselového a 5,9 l/100 km u benzínového motoru v kombinovaném cyklu WLTP) a emisemi CO2 (125 g/km u dieselového a 135 g/km u benzínového motoru).

Technologie pro relaxaci na palubě

Pokud jde o konektivitu, prioritou bylo poskytnout taková řešení, aby řidič už nemusel spouštět oči ze silnice, a to již od verze Trocadéro. Avantgardní vizuální zážitek s názvem DS Extended Head Up Display je prvním krokem k rozšířené realitě. Pomocí nové technologie se důležité informace o řízení promítají přímo na silnici. Díky optickému efektu se údaje zobrazují čtyři metry před čelním sklem v ose pohledu řidiče, úhlopříčně ve vzdálenosti 21 palců, což je v daném segmentu zcela nové. Na silnici se promítají základní informace, jako je rychlost, údaje z asistenčních systémů řízení, navigace, varovné zprávy nebo dokonce skladba, kterou řidič poslouchá, nebo číslo či jméno volajícího.

Tato senzorická zážitková technologie je součástí globálnější nabídky tvořící kompletně přepracovaný 10ʺ systém infotainmentu: DS Iris System. Nové rozhraní přebírá ergonomii smartphonu s dotykovým rozhraním, založeným na konceptu plně přizpůsobitelných profilů pomocí ikon. 

DS Iris System lze ovládat hlasem a gesty. DS Iris System je vybaven osobním asistentem schopným rozpoznat, co mu bylo řečeno, aby systém mohl požadavek provést. Systém lze ovládat také pomocí gest. 

Autonomní řízení

Vůz DS 4 je vybaven systémem DS Drive Assist, poloautonomním řízením 2. úrovně (nejvyšší úroveň, která je dnes na silnicích povolena), který je v nabídce již u posledních vozů DS: tempomat přizpůsobuje rychlost vozu podle okolního provozu a je schopen v dopravní zácpě zastavit a opět nastartovat. Systém také zajišťuje přesné umístění vozu v jízdním pruhu dle volby řidiče.

Na začátku roku 2022 se DS 4 dočká také zásadní modernizace tohoto systému, a to v podobě systému DS Drive Assist 2.0, který přidá tři nové funkce: asistent změny jízdního pruhu, úpravu rychlosti v zatáčkách a očekávanou rychlost podle dopravního značení. Volant je vybaven senzorem úchopu, který neustále kontroluje, zda je řidič aktivní a má stále ovládání vozu pod kontrolou.

Prediktivní podvozek a noční vidění

Jednou ze silných stránek je řízené odpružení DS Active Scan Suspension, exkluzivní prvek v segmentu využívající kameru umístěnou v horní části čelního skla, jež sleduje a předvídá nepravidelnosti povrchu vozovky a přenáší údaje do počítače. Díky čtyřem čidlům světlé výšky a třem akcelerometrům ovládá systém každé kolo samostatně. Na základě informací, které obdrží, je odpružení podle potřeby pevnější, nebo pružnější. Výsledkem je optimální komfort bez ohledu na stav vozovky.

Další technologií, kterou se DS Automobiles odlišuje od konkurence, je DS Night Vision, systém zajišťující lepší noční viditelnost silnice a jejích nebezpečí. Infračervená kamera v mřížce chladiče detekuje v noci a za slabého světla chodce a zvířata až do vzdálenosti 150 metrů. Řidič si silnici zobrazí na digitálním displeji přístroje (a nebezpečí vidí jako výstrahu v systému DS Extended Head Up Display) a může zareagovat.

Řidiči při manévrech pomáhá také systém Vision 360° se čtyřmi kamerami, z nichž dvě jsou ve vnějších zrcátkách.

Orchestr 150 diod

Světlomety DS Matrix LED Vision doplňují nová rozšířená denní světla s celkem 150 LED diodami (98 LED u denních světel). Kromě toho, že vytvářejí dobře rozpoznatelný vertikální světelný podpis, nabízejí také novou uvítací animaci velmi technologického stylu.

Tyto světlomety se přizpůsobují podmínkám provozu, úhlu natočení volantu, rychlosti a povětrnostním podmínkám. Mají 5 přednastavených režimů: město, krajina, dálnice, nepříznivé počasí a mlha. Umožňují jízdu s trvale rozsvícenými dálkovými světly, aniž by docházelo k oslnění ostatních účastníků silničního provozu. Díky kameře v horní části čelního skla přizpůsobují tyto inteligentní světlomety automaticky své světelné paprsky dopravním podmínkám, mají dosah téměř 300 metrů bez oslnění.

Limitovaná edice DS 4 La Première

DS 4 La Première s nabídkou tří motorů (E-Tense 225, PureTech 180 a PureTech 225), je exkluzivní limitovanou edicí tvořící vrchol nabídky DS 4. Interiér je v hnědém provedení Opera Criollo a jeho standardní výbava je zcela výjimečná, zahrnuje například DS Extended Head-Up Display, DS Iris System, DS Smart Touch, DS Matrix LED Vision, DS Active Scan Suspension a DS Drive Assist.

Exteriér vozu je jedinečnou kombinací černé mřížky chladiče s chromovanými diamantovými koncovkami a leskle černými DS Wings, zdobí ho exkluzivní znak „1“, který je charakteristický pro La Première, a černý podpis mezi zadními světly, na spodní části karoserie a na rámu bočních oken. Tato limitovaná edice je k dispozici ve dvou odstínech, Cristal Pearl a Šedá Laqué, což je verze, která má navíc exkluzivně vyvedeny kliky dveří v barvě karoserie.

Prodej vozu DS 4 bude zahájen ve čtvrtém čtvrtletí roku 2021.

Kompletní ceník DS 4

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit