4. prosince 2025
Ekologie

Škoda Auto se stala členem klíčové iniciativy pro rozvoj elektromobility v ČR

>Redakce Redakce
05 dubna, 2022

Společnost Škoda Auto se stává společně s partnery (ČEZ, E.ON, PRE a ČVUT) jedním ze zakládajících členů Elektromobilní platformy, která si klade za cíl zastupovat členské zájmy na tuzemském trhu.

Elektromobilní platforma si vytyčila 5 hlavních cílů, jako jsou například edukativní činnost směrem k veřejnosti či definování priorit ve výzkumu a aplikaci nových trendů. Neméně důležitým tématem je zajištění podmínek pro rozvoj a dostupnost elektromobility v rámci ekologizace vozového parku. Další klíčovou oblastí je rozvoj a dostupnost dobíjecí infrastruktury ve veřejném prostoru, v práci či domácím prostředí pro zajištění bezproblémového dobíjení. Čtvrtou oblastí, kde cítí členové platformy nutnost společného postupu, je rozvoj celkového ekosystému elektromobility v České republice v rámci strategických dokumentů přijatých vládou České republiky.

Elektromobilní platforma se chce účastnit diskuzí nad tvorbou legislativních opatření v oblasti ochrany klimatu a elektromobility, předkládat podněty z praxe a spolupracovat s klíčovými institucemi. Pátou důležitou agendou bude mezinárodní spolupráce a sdílení zkušeností napříč jednotlivými zeměmi. 

Na tuzemských silnicích jezdí v současnosti přes 15 000 elektrifikovaných vozů (plně elektrické či modely s plug-in hybridním ústrojím do 50 g CO2/km), které využívají téměř 1850 oficiálně registrovaných veřejných dobíjecích bodů. Trend rostoucího zájmu o elektromobilitu bude i nadále pokračovat a vyšší počet elektromobilů si vyžádá nové dobíjecí stanice. 

Aktivity platformy a členství Škoda Auto jsou plně v souladu s nedávno představenou Next Level – Škoda Auto 2030, jejímž cílem je úspěšný rozvoj v oblasti internacionalizace, elektrifikace a digitalizace. Česká automobilka plánuje, že se do roku 2030 stane jednou z pěti nejprodávanějších značek v Evropě. Společně s dalšími obchodními partnery, se zástupci politické sféry a s koncernem Volkswagen plánuje společnost Škoda Auto proměnit Českou republiku v centrum rozvoje elektromobility a zajistit tak stávající pracovní místa i vytvořit nová. V nové strategii jsou pevně zakotveny i konkrétní cíle na podporu ekologie a diverzity. Realizace se zaměří na dva hlavní motivy – efektivitu a zjednodušení.

Elektrická Škoda CitiGo

Roli lídra v oblasti elektromobility plní domácí automobilka i v počtu registrací nových vozů. Celkem umístila v roce 2021 na český trh 832 bateriových elektromobilů z celkového počtu 2393. Jednoznačně nejprodávanějším elektromobilem roku 2021 se stal model Škoda Enyaq se 738 exempláři, přičemž počet objednávek dosáhl téměř 1100. Dalších 94 kusů přidala loni značka Škoda zásluhou svého městského modelu Citigoe iV. Na poli elektrifikovaných vozů sklízí značka Škoda úspěchy i v segmentu plug-in hybridních vozidel. Modely Superb iV (640 registrací) a Octavia iV (407 registrací) drží dohromady přes 31 % tržního podílu a udržují si citelný náskok před konkurencí v kategorii PHEV. České zastoupení mladoboleslavské automobilky zaznamenalo rovněž výrazný úspěch v tendru Komerční banky, které dodá v následujících měsících 131 kusů elektrického SUV.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit