Q6 Sportback e-tron rozšiřuje portfolio o mimořádně oblíbenou karosářskou variantu SUV-kupé. Přitom nejde jen o styl, v tomto případě se design potkává s technickou promyšleností a mimořádnou efektivitou.

Díky aerodynamicky tvarované karoserii se součinitelem aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,26 (0,28 u varianty SUV) a velké sadě akumulátorů s celkovou kapacitou 100 kWh (využitelná 94,9 kWh) ujede Q6 Sportback e-tron performance na jedno nabití až 656 kilometrů.
Q6 Sportback e-tron performance má vnější délku 4771 milimetrů, vnější šířku 1965 milimetrů a s vnější výškou 1665 milimetrů je o 37 mm nižší než varianta SUV. Praktičnost pro každodenní provoz dokládá nejvyšší přípustná hmotnost přívěsu až 2400 kilogramů u verze Q6 Sportback e-tron quattro, u ostatních variant pohonu je to až 2000 kilogramů.
Světla jako komunikační prostředek
Audi v případě druhé generace digitálních zadních svítilen OLED vytváří pomocí speciálně vyvinutého algoritmu každých deset milisekund nový světelný obraz . Na zádi jsou k tomuto účelu využívány všechny digitální segmenty OLED. Jednotlivé světelné segmenty jsou přitom cíleně ovládány tak, aby byla celková intenzita světla neměnná.

Nový technika prospívá i bezpečnosti silničního provozu. Komunikační světlo digitálních zadních svítilen OLED 2.0, upozorňuje ostatní účastníky silničního provozu na úseky s dopravní nehodou nebo porouchaným vozidlem. Komunikační světlo navíc kromě běžného vzhledu v kritických jízdních nebo dopravních situacích prediktivně zobrazuje specifický statický design koncových světel s integrovaným výstražným symbolem.

Nová měřítka stanovuje také individualizace modelu Audi Q6 Sportback e-tron. Řidiči si mohou svůj Sportback sami individualizovat až osmi digitálními světelnými designy nově uspořádaných světel pro denní svícení ve světlometech Matrix LED a digitálních zadních svítilnách OLED 2.0. Nastavení lze měnit prostřednictvím MMI a aplikace myAudi App.
Symbióza techniky a velkorysého prostoru
Sportovně laděný elektromobil nabízí zavazadlový prostor o objemu 511 litrů a dalších 64 litrů odkládacího prostoru v přídi. Po sklopení zadních sedadel vzroste objem zavazadlového prostoru až na 1373 litrů. Dlouhý rozvor náprav, 2899 milimetrů, umožnil vytvořit velkorysý prostor i pro cestující ve druhé řadě sedadel. Q6 Sportback e-tron disponuje praktickými odkládacími prostory o celkovém objemu 25 litrů.

Interiér prezentuje palubní techniku danou použitím nejmodernější platformy PPE. Pro komunikaci a zobrazení veškerých údajů využívá panoramatický displej s obrazovkou vyhraněnou spolujezdci. Pokrokem je přidaný head-up displej který zobrazuje důležité informace, jakými jsou například rychlost jízdy, dopravní značky nebo asistenční a navigační symboly.
Nový hlasový asistent rozpoznává více než 800 hlasových povelů. Audi assistant byl rozšířen o funkci chatbotu ChatGPT. Audi assistant přitom automaticky rozpozná, zda má aktivovat funkci vozidla, vyhledat cíl nebo například poskytnout předpověď počasí.

Nový informační a zábavní systém poprvé používá operační systém Android Automotive OS, který zahrnuje aktuální služby Audi connect a zdokonalený plánovač tras e-tron. Známé aplikace, například Youtube, jsou dostupné prostřednictvím obchodu s aplikacemi od nezávislých poskytovatelů, který je začleněn přímo do MMI. K jeho použití není zapotřebí žádný chytrý telefon.
Barvy a velmi kvalitní materiály decentního ozdobného obložení, například tkanina Argument nebo tkanina z mikrovlákna Dinamica, které jsou zčásti vyráběny z recyklátů, jsou použity také na sedadlech. Ve variantě S line nachází u decentního ozdobného obložení uplatnění tkanina Elastic Melange, která je vyráběna z recyklovaných vláken. Čalounění stropu, střešních sloupků a slunečních clon je zhotoveno z tkaniny Draft, která je rovněž tvořena ze 100 procent z recyklovaného polyesteru.
Kompletní nabídka od začátku
Q6 Sportback e-tron s pohonem zadních kol a 83 kWh baterií dosahuje výkonu 185 kW a v režimu Launch Control dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 7,0 sekundy. Elektromotor verze Audi Q6 Sportback e-tron performance je napájen ze 100kWh sady akumulátorů a na zadní kola dokáže přenášet výkon až 225 kW. Ke sprintu z 0 na 100 km/h v režimu Launch Control potřebuje 6,6 sekundy. Q6 Sportback e-tron quattro nabízí celkový nejvyšší výkon 285 kW a klasický sprint zvládne za 5,9 sekundy.

Nejvýkonnější verze, SQ6 Sportback e-tron, disponuje nejvyšším celkovým výkonem dvou elektromotorů na přední a zadní nápravě 360 kW a v režimu Launch Control zrychlí na 100 km/h za 4,3 sekundy.
Audi Q6 Sportback e-tron performance s pohonem zadních kol a velkou sadou akumulátorů dokáže ujet na jedno nabití vzdálenost až 656 kilometrů. S akumulátorovou baterií o kapacitě 83 kWh je možný dojezd až 545 kilometrů. Verze s pohonem všech kol ujede až 636 kilometrů a modelu SQ6 Sportback e-tron, rovněž s pohonem všech kol, vystačí zásoba elektrické energie až na 607 kilometrů. U všech variant modelu Q6 Sportback je nejvyšší rychlost elektronicky omezena na 210 km/h. U modelu SQ6 Sportback e-tron končí dynamická akcelerace až při 230 km/h.

Modelu Audi Q6 Sportback e-tron performance stačí na rychlonabíjecím stojanu s maximálním nabíjecím výkonem až 270 kW za ideálních podmínek pouhých deset minut k prodloužení dojezdu až o 265 kilometrů. K nabití vysokonapěťové sady akumulátorů z 10 na 80 procent postačuje 22 minut. Model S může být rovněž nabíjen výkonem až 270 kW, zatímco varianty s pohonem zadních kol lze z rychlonabíjecích stojanů nabíjet výkonem až 260 kW (se 100kWh akumulátorovou baterií), resp. až 225 kW (s 83kWh sadou akumulátorů).
Jízdní dynamiku elektrického Sportbacku zásadním způsobem ovlivňuje nově zkonstruovaná přední náprava. Konstrukce řízení a jeho elektronické ovládání prostřednictvím nového softwarového modulu ve spojení s novou přední nápravou poskytuje řidiči čitelnou zpětnou vazbu o aktuální jízdní situaci. U verze s pohonem všech kol je kladen důraz na zadní nápravu. Podvozek je standardně vybaven pasivní tlumiči, ale k dispozici je i jejich aktivní alternativa.
Špičkový bezpečnostní standard
Modelová řada Audi Q6 e-tron získala od evropské organizace Euro NCAP nejvyšší hodnocení „pět hvězd“. Za „ochranu dospělých cestujících“ bylo uděleno hodnocení 91 procent, což je téměř maximální možný počet bodů. Audi Q6 e-tron tak nabízí optimální ochranu.




























