4. prosince 2025
Novinky

Plug-in hybridní Outlander je etalonem bytelné konstrukce, luxusu a záruky, které se jen tak něco nevyrovná

>Redakce Redakce
24 března, 2025

Nový Outlander PHEV je postaven na mezinárodních úspěších a robustních základech všech tří předchozích generací. Předchůdce byl prvním, kdo přinesl kombinaci Plug-In hybridního pohonu a karoserie SUV. Model, pro nějž se od roku 2013 rozhodlo přes 200 000 evropských zákazníků pokračuje čtvrtou generací. 

Design nového Outlanderu staví na tradičních odkazech s ohledem na příkladnou viditelnost a ochranu posádky. Například záď se inspirovala modelem Pajero, zato LED přední světlení má dokonale moderní tvary. Tyto atributy podporuje výběr kol s průměry 18 až 20 palců. Vzhled a charakter dotvářejí výbavové linie – Inform, Invite, Intense a Instyle  a možnost volit z 12 odstínů barev.

Konstrukční změny se odrazily ve zvětšení interiéru a vylepšení parametrů odhlučnění, vibrací a chvění. Vetší kabina tak nabídne nejen více místa a pohodlí, ale i tišší prostředí s ještě lepším potlačením vibrací.

Pověstná japonská kvalita

Všechny prvky fyzického kontaktu v interiéru nového Outlanderu PHEV – volant, volič převodovky, kruhové ovladače, spínače ovládání oken a madla byly ergonomicky a vizuálně zušlechtěny a to včetně pozice head-up displeje. Bezrámečkové digitální zpětné zrcátko lze v situacích, kdy je dozadu špatně vidět přepnout na obraz zadní kamery. Uvnitř se dále objevují vylepšená sedadla, ambientní osvětlení, vyhřívání sedadel i pro zední cestující a panoramatické střešní okno délce 928 mm a šířce 702 mm. 

Zavazadelník o objemu 495 litrů poskytuje více místa pro všechny každodenní potřeby. Po sklopení zadních třídílných opěradel vzroste objem na 1 422 litrů.

Zcela nový pohon

Z hlediska pohonu je klíčovým bodem modernizace je od základu přepracovaný Plug-In hybridní pohon. Systém kombinuje benzínový čtyřválec, dva elektromotory a větší lithium-iontovou baterii ve spojení s řazením shift-by-wire. Nárůst výkonu oproti modelu předchozí generace narostl přibližně o 40 procent. Aktuálně používaná baterie disponuje celkovou kapacitou 22,7 kWh, čímž vzrostl čistě elektrický dojezd až 113 km (v režimu CITY).

Přední elektromotor nabídne 85 kW / 255 Nm; jednotka na zadní nápravě disponuje výkonem 100 kW a točivým momentem 195 Nm, ale díky integrované jednotce řízení motoru zabírá méně místa, což zjednodušilo zástavbu celého ústrojí.

U nového Outlanderu se též zlepšila hospodárnost provozu. Bateriový modul o vyšší kapacitě díky menšímu vnitřní odporu nyní dokáže poskytovat o 108 % vyšší konstantní výkon, než tomu bylo u předchůdce. Nový systém kapalinového chlazení umožňuje naplno využívat potenciál baterie, a zajistit tak solidní rozjezdy i tichou jízdu za všech podmínek.

Nový Outlander PHEV dále těží z výhod tepelného čerpadla, které snižuje spotřebu energie i při spuštěné klimatizaci a přispívá k delšímu elektrickému dojezdu, a to i za chladného počasí.

Zatímco základní parametry spalovacího motoru zůstaly stejné jako u předchůdce (2360 cm3, DOHC 16v), novinkou je systém recirkulace výfukových plynů, rozšířené kanály chlazení a integrované sběrné výfukové potrubí ve prospěch nižší spotřeby a vyššího výkonu. Celkový systémový výkon, který poskytuje dynamický zážitek pak činí 225 kW, resp. 306 koní.

Díky zvětšení palivové nádrže na 53 litrů dokáže vůz nabídnout delší dojezd v kombinaci čistě elektrického a hybridního pohonu. Na základě oficiálního testovacího cyklu činí spotřeba 0,8 l/100 km a emise CO2 se pohybují na úrovni 18-19g/km při celkovém dojezdu 834 km. Vyšší výkon přinesl lepší akceleraci z místa na 100 km/h, nyní 7,9 sekundy, což znamená mj. snazší zařazování do provozu na dálnicích. Podle zátěže nebo profilu trasy se hybridní systém automaticky přizpůsobuje, případně má řidič k dispozici režimy pro čistě elektrickou jízdu, zachování kapacity baterie pro poslední část cesty nebo nabíjení akumulátoru za jízdy. 

Outlander PHEV podporuje technologii V2H (vehicle-to-home, vozidlo-domácnost), tj. umožňuje využívat energii uloženou v baterii vozidla k napájení domácích spotřebičů.

Bytelná konstrukce

Nový Outlander PHEV s výškou 1750 mm, délkou 4719 mm, šířkou 1862 mm a rozvorem 2704 mm poskytuje nejen praktičnost a kultivovanost, ale díky svému podvozku přináší i jistotu za volantem.

Zdokonalená technologie rozdělování výkonu využívá zadní elektromotor, což je daleko efektivnější než klasické pojetí s hřídelí. Nový Outlander PHEV nabízí sedm volitelných jízdních režimů, koncipovaných s ohledem na co nejlepší jízdní schopnosti bez ohledu na typ povrchu nebo podmínky: NORMAL, ECO, POWER, TARMAC (asfalt), GRAVEL (šotolina), SNOW (sníh) a MUD (bahno). 

Základem pokročilých podvozkových systémů je přepracovaný systém zavěšení kol a uspořádání řízení. Za vyšším jízdním pohodlím stojí volba pneumatik společně s odlišně naladěnými tlumiči a tuhostí pružin; na druhé straně je zde elektrický posilovač řízení s dvojicí pastorků pro snazší ovládání volantu během parkování, resp. citlivější zpětnou vazbu za středních až vysokých rychlostí jízdy.

K agilitě nového Outlanderu PHEV přispívá odlišné nastavení systému odpružení, jehož součástí jsou lehké hliníkové prvky s vysokou tuhostí ke snížení hmotnosti a na podporu pohodlné, stabilní a harmonické jízdy.

Součástí konstrukce typu multi-link jsou lehké kulové čepy z velmi tuhého hliníku na obou nápravách; k nižší hmotnosti a vysoké tuhosti konstrukce přispívají duté tyče stabilizátorů a použití kovaného hliníku u spodního ramene předního zavěšení, resp. horního ramene zavěšení zadních kol. Systém zavěšení kol dále zahrnuje hydraulické pouzdro předního spodního ramene, které se podílí na vyšší kvalitě jízdy, resp. příčná vzpěra napomáhající potlačovat vibrace ve prospěch hladké jízdy.

Provedená vylepšení podvozku nového Outlanderu PHEV se dotkla i brzdných schopností vozu. SUV s většími brzdovými kotouči, než vůz předchozí generace se chlubí vyšší účinností brzd. Za lehčím ovládáním brzdového pedálu, resp. bezpečnější a spolehlivou zpětnou vazbou za vysokých cestovních rychlostí stojí ventilované kotouče o průměru 350 mm na předních i zadních kolech z lehké slitiny o velikosti 18″ nebo 20″.

Digitalizace a konektivita

Mitsubishi ve spolupráci s proslulým výrobcem audio vybavení Yamaha připravilo pro nový Outlander PHEV audiosystém Dynamic Sound s 8 nebo 12 reproduktory.

Plně digitální přístrojový štít s jemnou grafikou je tvořen barevným TFT displejem o velikosti 12,3″. Obrazovku s jemnou grafikou je možné přepínat mezi dvěma režimy zobrazování (klasickým a rozšířeným) s informacemi audiosystému a navigace; obrazovka s toky energií přináší informace o fungování spalovacího motoru a elektromotorů. 

Digitalizaci a konektivitu v kabině dále rozšiřuje centrální 12,3″ obrazovka s rozlišením 1280×720 a vylepšeným grafickým rozhraním přináší atraktivní a luxusní uživatelské prostředí. Systém zahrnuje vylepšené funkce navigace díky online službám dopravních informací v reálném čase od TomTom, resp. rozhraní API Google Places pro vyhledávání míst v okolí. Online spojení přináší více multimediální zábavy a zabezpečení vozu v kombinaci s příslušnými aplikacemi. Dále umožňuje používat přizpůsobitelné widgety na domovské obrazovce. Samozřejmostí je bezdrátové prostředí Apple CarPlay i Android Auto a hlasové ovládání. Nabíjení chytrých zařízení zajišťuje standardní bezdrátová nabíječka o výkonu 15 W. 

Bezpečnost a uživatelská přívětivost

Konstrukci nového Outlanderu PHEV vylepšuje nasazení ultra vysokopevnostní oceli na klíčových místech včetně konstrukce pro vícenásobnou distribuci zátěže na podporu lepšího pohlcování energie v případě nárazu. Po celé kabině je rozmístěno osm airbagů na ochranu cestujících; k dispozici jsou kotevní body ISOFIX k bezpečnému upevnění dětských autosedaček.

Ochranu chodců vylepšuje systém nezávislého systému nouzového brzdění, který pomocí radaru sleduje vozovku ve směru jízdy. Z dalších systémů jmenujme: automatické nouzové brzdění při couvání, systém pro sledování slepých úhlů s asistentem pro změnu jízdního pruhu, varování při opuštění jízdního pruhu, systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu, adaptivní tempomat, systém rozpoznávání dopravních značek a systém monitorování pozornosti řidiče, asistent jízdy s přívěsem a monitoring únavy řidiče. 

Záruka Mitsubishi

Na nový Outlander PHEV se podobně jako na všechna vozidla Mitsubishi Motors prodávaná v Evropě vztahuje tzv. „Záruka kvality Mitsubishi“, která zahrnuje osmiletou tovární záruku (s omezením na 160 000 km), dvanáctiletou záruku proti prorezavění karoserie, osmiletou záruku na baterii systému pohonu (s omezením na 160 000 km) a až patnáctiletou asistenční službu („MAP“)

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit