7. prosince 2025
Ekologie, Novinky

DS N°8 ujel v reálném provozu 750 km na jedno nabití. Po tetu mu ještě zbyla pěkná rezerva

>Redakce Redakce
27 října, 2025

Dva sériově odpovídající prototypy DS N°8 Etoile FWD Long Range ujely 750 km po vedlejších silnicích bez jediného nabíjecího zastavení a s rezervou dojezdu přes 50 km. Značka zároveň v samostatných jízdách ověřila více než 500 km na evropských dálnicích.

Test proběhl na trase z Vélizy do Biscarrosse mimo dálnice. Posádky jely běžnou silniční sítí (státní, okresní, městské úseky a obchvaty) při venkovních teplotách 12–19 °C a dosáhly průměrné rychlosti 54 km/h. V cíli obě auta dorazila se zbytkem 5–8 % kapacity, což odpovídá ještě až 59 km dojezdu a teoreticky celkově přes 800 km. Naměřená průměrná spotřeba činila 11,7 kWh/100 km, tedy méně než hodnota z homologace WLTP 12,9 kWh/100 km.

Aby DS potvrdilo dálniční dojezd, proběhly samostatné jízdy v několika zemích EU na trasách 450–506 km v rámci rychlostních limitů. V každém případě vůz zvládl úsek bez dobíjení, což dokládá, že deklarovaných 500 km na dálnici je v reálném provozu dosažitelných.

Technický základ tvoří trakční akumulátor s čistou kapacitou 97,2 kWh vyvinutý a vyrobený společností ACC v Billy-Berclau (Hauts-de-France). Uváděná měrná hustota dosahuje 264 Wh/kg, elektromotor vzniká v závodě Trémery (Grand Est). Aerodynamická účinnost vozu je podpořena součinitelem odporu Cx 0,24.

DS N°8 tak v praxi potvrzuje, že i dlouhé trasy lze absolvovat bez „range anxiety“: mimo dálnice se dostává na 750+ km v jediném zátahu a na rychlostních komunikacích plní slib 500 km, přičemž jde o měření z reálného provozu, nikoli laboratorní extrapolace.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit