4. prosince 2025
Český trh

Dacia meziročně navýšila projede o 15 %. Ve svém klíčovém sektoru je třetí nejžádanější značkou

>Redakce Redakce
11 srpna, 2025

Dacia v první polovině roku 2025 upevnila svou pozici na českém trhu.
Od ledna do června bylo registrováno 5 367 nových osobních vozů této značky, což je o 693 kusů (+15 %) více než ve stejném období loni. Tržní podíl vzrostl na 4,37 %, a Dacia tak udržela šestou příčku v segmentu osobních automobilů.

Rok odstartoval otevřením objednávek na nový vlajkový model Bigster z kategorie C-SUV. Ten rozšířil modelovou řadu a znamenal úspěšný vstup značky do vyšší třídy SUV. V červnu se nabídka motorů rozrostla o verzi ECO-G 140, schopnou spalovat benzín i LPG.

Za úspěchem stojí nová identita značky, opřená o pět základních modelů, a výjimečná loajalita zákazníků. Dacia si udržuje pověst výrobce jednoduchých, autentických a robustních vozů „za správnou cenu“ a patří k hlavním hráčům nejen v Česku, ale i v celé Evropě.

V polovině roku má značka nakročeno k tomu, aby už pátý rok po sobě figurovala mezi třemi nejprodávanějšími značkami pro soukromé zákazníky v Evropě. V době inflace láká rostoucí počet kupujících zejména výhodným poměrem ceny a užitné hodnoty.

Modelová řada a prodejní výsledky

Bigster – Od uvedení na trh bylo v první polovině roku registrováno 440 vozů. Největší zájem vzbudila nová hybridní jednotka Hybrid 155, pro kterou se rozhodlo přes 41 % zákazníků. Variantu Mild Hybrid 130 4×4 zvolilo 21 % kupujících. Přes 65 % vozů bylo prodáno v nejvyšších výbavách Journey a Extreme, což potvrzuje poptávku po dobře vybavených C-SUV.

Duster – Třetí generace stálice značky si udržela druhé místo v segmentu B-SUV.

Sandero – S prodejem 1 254 kusů patří k nejúspěšnějším modelům své třídy a v prodeji soukromé klientele drží druhou příčku.

Jogger – Za první pololetí si našlo cestu k 1 381 zákazníkům. Téměř dvě třetiny zvolily verzi na LPG, díky čemuž Jogger patří k lídrům segmentu rodinných kombi.

Spring – Nejlevnější elektromobil na trhu si udržel pátou pozici mezi EV prodávanými soukromé klientele, s 114 registrovanými vozy v prvním pololetí.

Proměna značky a marketingové aktivity

Od roku 2021 prošla Dacia výraznou modernizací vizuální identity – nové logo, barvy i showroomy. Přesto zůstává věrná své filozofii nabídnout maximum za férovou cenu. Nový Bigster je ukázkovým příkladem: robustní, praktický, ekonomický i ekologický, přizpůsobený potřebám současných zákazníků.

V Česku byla novinka podpořena marketingovými partnerstvími – například s běžeckým závodem Vltava Run a jubilejním 20. ročníkem hudebního festivalu HRADY CZ.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit