Ekologie

Bezemisní Peugeot Rifter je ideální společník pro příměstskou mobilitu

>Mario Rychtera Mario Rychtera
17 února, 2021

Peugeot e-Rifter je po modelech e-208, e-2008 a e-Traveller dalším zástupcem osobní modelové řady se 100 % elektrickým pohonem. Novinka je postavena na modulární platformě EMP2, která je schopná pojmout motor s jakýmkoliv zdrojem energie. Nabízí 100% elektrický motor s výkonem 100 kW disponuje točivým momentem 260 Nm. Maximální rychlost je omezena na 130 km/h.

Standardní i prodloužená verze jsou k dispozici s lithium-iontovou baterií o kapacitě 50 kWh zajišťující dojezd až 280 km dle WLTP, v závislosti na verzi a typu řízení. Díky umístění pod podlahou zůstal prostor pro posádku nedotčen. 

K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které pokrývají veškeré způsoby použití a všechna řešení nabíjení. Standardně jde o zařízení pro nabíjení jednofázovým proudem 7,4 kW, za příplatek je k dispozici zařízení pro nabíjení třífázovým proudem 11 kW.

Způsob nabíjení Výkon Délka nabíjení
Standardní zásuvka  8A 31 hodin
Zesílená zásuvka  16A 15 hodin
Wall Box 7,4 kW 7,5 hodiny
Wall Box 11 kW 5 hodin
Rychlodobíjecí stanice 100 kW 30 min (80 %)

Nový Peugeot e-Rifter efektivně využívá svůj potenciál pro práci s teplotou díky dvěma 5kW tepelným ohřívačům s nimiž můžete pomocí mobilní aplikace na dálku přednastavit teplotu ve voze. 

Digitalizace vyšší třídy

 Peugeot i-Cockpit prošel technologickým vývojem. Nabízí dva nové přístrojové panely, které řidiči poskytují veškeré informace potřebné ke správnému ovládání elektromobilu. Za příplatek lze používat zcela digitální rozhraní, které se v segmentu osobních dodávek objevuje poprvé, s desetipalcovým digitálním displejem.

V případě analogové sestavy má řidič k dispozici údaje o spotřebě energie, spotřebě palubních zařízení, stav baterie a matici pro sledování toků energie. Uprostřed palubní desky je umístěn dotykový displej s on-line navigací zobrazující dobíjecí stanice a akční rádius.

Praktický jako stodola

 Díky speciálně kalibrovanému systému posilovače řízení a průměru otáčení 10,8 m je ovládání vozu snadnější. Výška nepřesahující 190 cm zaručuje vjezd do většiny podzemních a výškově omezených parkovišť.

Nový Peugeot e-Rifter je k dispozici ve 2 verzích, vždy s 5 nebo 7 sedadly u každé ze dvou délek L1 (440 cm) a L2 (475 cm). Prodloužená verze má i delší rozvor a převis pro ideální prostornost. Ve 2. řadě lze na každé ze 3 samostatných sedadel umístit jednu dětskou sedačku. Sedadla lze snadno sklopit do roviny pomocí ovladače „Magic Flat“ umístěného v zavazadlovém prostoru. U standardní i prodloužené verze lze obě samostatná sedadla ve třetí řadě z vozu vyjmout. Navíc jsou posuvná, takže se dokážou přizpůsobit situaci pro objemnější zavazadelník nebo větší prostor pro nohy cestujících. Nakládání dlouhých předmětů usnadňuje možnost sklopit přední sedadlo spolujezdce.

Objem zavazadlového prostoru vozu Peugeot e-Rifter se pohybuje v rozmezí 775 l pod krytem u pětimístné standardní verze po 4 000 l ke stropu se sklopenými sedadly u prodloužené verze. Kryt zavazadlového prostoru má dvě polohy a umí se tak přizpůsobit podle uspořádání zavazadlového prostoru. Kryt lze prakticky uložit za opěradla sedadel ve druhé řadě. Posádka má k dispozici řadu odkládacích přihrádek, jejichž objem dosahuje u některých verzí až 186 litrů. 

 Legendární multifunkční střecha Zénith, kterou si zákazníci velmi oblíbili, se v průběhu generací postupně vyvinula a je stále atraktivnější. Je opatřena jednodílným střešním oknem, které lze zakrýt clonou s elektrickým ovládáním. Napříč střechou prochází průhledný oblouk s oddělenými odkládacími přihrádkami. Celou kabinu tak prostupuje více světla. Široké víko zavazadlového prostoru je opatřeno otevíratelným oknem, což je v této kategorii unikátní.

Tažná kapacita byla zachována, vůz je schopen táhnout náklad až 750 kg. Tažné zařízení bude k dispozici již při uvedení vozu na trh. 

100% elektrické verze jsou zárukou bezpečnosti a komfortu. Mohou být vybaveny následujícími technologiemi a asistenčními systémy:

  • hands-free přístup do vozu a nastartování motoru,
  • bezdrátové indukční nabíjení telefonu,
  • systém Advanced Grip Control s 5 režimy,
  • pomoc při rozjezdu do svahu,
  • Visiopark 180° (zpětná parkovací kamera),
  • tempomat / omezovač rychlosti,
  • systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu,
  • varování při riziku srážky,
  • Active Safety Brake,
  • systém sledování pozornosti řidiče,
  • automatické přepínání dálkových světel,
  • rozšířený systém rozpoznání dopravního značení s rychlostním omezením,
  • rozšířené rozpoznávání dopravních značek (stop, zakázaný směr jízdy),
  • systém sledování mrtvého úhlu,
  • systém kontroly stability při jízdě s přívěsem.

 Chytré telefony jsou neoddělitelnou součástí každodenního života a totéž platí i ve voze nový Peugeot e-Rifter. Informace z telefonu se přenášejí na centrální displej ve voze díky systému MirrorScreen kompatibilním s protokoly připojení Apple CarPlay™ a Android Auto™.

Ve městě se při jízdě vpřed i vzad do rychlosti 30 km/h ozývá pro větší bezpečnost chodců varovný zvukový signál.

Nový Peugeot e-Rifter je k dispozici ve 4 verzích výbavy
  • ACTIVE PACK → elektrická parkovací brzda / boční posuvné dveře / manuální klimatizace / Pack Safety / rádio Bluetooth / sklopitelná lavice 2/3-1/3;
  • ALLURE → ACTIVE PACK + zadní parkovací asistent / nárazníky v barvě karoserie s chromovanou maskou chladiče / sklopitelné přední sedadlo spolujezdce / Pack Safety Plus;
  • ALLURE PACK → ALLURE + digitální i-Cockpit® / hliníková kola 16″ / podélné střešní nosiče / dotykový 8″ displej s funkcí mirroring / kožený volant / Visio Park 1 / zatmavená okna / otevíratelné okno zadního víka;
  • GT → ALLURE + specifická hliníková kola 17″ / stylové prvky GT / automatická dvouzónová klimatizace / samostatná zadní sedadla / hands-free přístup do vozu a nastartování motoru.

 Fleety oblíbené TCO

Cílem značky Peugeot je nabídnout u vozu s elektrickým motorem ekvivalentní TCO (provozní náklady) jako u verze s klasickým spalovacím motorem. Je třeba zohlednit všechny náklady nad rámec pouhé leasingové splátky. Pořizovací cena elektromobilu je sice vyšší, je však třeba vzít v úvahu všechny faktory:

  • lepší zůstatková hodnota při dalším prodeji na trhu ojetých vozů,
  • řada finančních pobídek (ekologické bonusy, prémie, registrační poplatky, podpora pro firmy, pojistné a daňové odpočty),
  • náklady na údržbu jsou nižší (přibližně o 50 % méně při provozu po dobu 48 měsíců),
  • nižší náklady na energii (až o 70 % nižší než u vozu se spalovacím motorem).

 V některých zemích provozuje značka Peugeot webový portál Peugeot Store. Jde o první 100% online prodejnu, kde je možné pohodlně přes smartphone, tablet nebo počítač zakoupit nový vůz, ponechat ojetý vůz na protiúčet či zajistit si financování nového vozu. Každý zákazník si může zvolit doručení vozu domů, a to zdarma, při přísném dodržení všech bezpečnostních norem.

Kompletní péče o zákazníka

Program Peugeot Easy-Charge řeší možnosti nabíjení v domácím i veřejném prostředí. Je součástí je diagnostika a posouzení instalace vhodného zařízení do firmy nebo domácnosti.  Prostřednictvím služby Free2Move má uživatel přístup k více než 220 000 dobíjecích stanic po celé Evropě. Tato služba funguje jako mobilní aplikace a dokáže plánovat optimální trasy do cílové destinace. V ceně pronájmu je zahrnuta rozšířená mobilita Mobility Pass umožňující si kdykoliv vůz pronajmout podle svých potřeb.

Program Peugeot Easy-Care nabízí možnost mít všechny smlouvy o poskytovaných službách a asistenci v jednom paušálu a také certifikát o kapacitě baterie vydávaný v rámci servisní prohlídky. Záruka na 70% kapacity baterie je poskytována 8 ket nebo ujetí 160 000 km. 

Nový Peugeot e-Rifter bude uveden na evropský trh v druhé polovině roku 2021, jeho výroba bude probíhat ve Španělsku, ve městě Vigo.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit