Dacia Spring, která byla představena na jaře 2021, již přilákala více než 108 000 zákazníků. Úspěch modelu Spring se potvrzuje měsíc, co měsíc a jeho výkon je o to pozoruhodnější, že naprostá většina prodejů připadá na soukromé zákazníky (3 ze 4).

V roce 2022 bylo prodáno 48 900 vozů Spring, tj. +75 % oproti roku 2021. Díky tomu je Spring třetím nejoblíbenějším elektromobilem prodávaným soukromým zákazníkům v Evropě.
Stejně jako řemeslníci a doručovatelé potřebují profesionálové neomezený přístup do centra měst a chtějí také čistší mobilitu. Ať už jde o doručování zásilek, přepravu menšího nákladu nebo rozvor jídla, Spring je jednoduchou, ekologicky úspornou a cenově dostupnou odpovědí značky Dacia.
Bez zadního sedadla pro maximální objem nákladu (1 000 litrů) může Spring převážet více než 350 kg nákladu, přičemž si zachovává dojezd shodný s verzí pro osobní vozy, tedy 230 km v kombinovaném cyklu WLTP a až 305 km v městském cyklu WLTP.

V závislosti na zemi je užitková verze Spring přímo vyrobena ve výrobním závodě s přední/zadní dělicí přepážkou a upevňovacími oky a homologací N1 – přestavěna ze čtyřmístného vozu Spring na dvoumístné užitkové vozidlo společností Qstomize, dceřinou společností skupiny Renault.
Spring s motorem ELECTRIC 45 (pohotovostní hmotnost 970 kg) nebo ELECTRIC 65 (975 kg) je jediným 100% elektrickým vozidlem v evropské TOP 20 s hmotností nižší než jedna tuna.
Lehká baterie (188 kg) pro kompaktní vozidlo spotřebuje méně zdrojů na výrobu. Motor tak spotřebuje na svůj provoz méně energie než těžší elektromobil.
Dispozice přesně na míru uživatelským potřebám
S uvedením výbavového stupně Spring Extreme představuje Dacia také zcela nový motor ELECTRIC 65 (65 k / 48 kW). Tento nový motor, dostupný pouze ve výbavě Extreme, v kombinaci s uzpůsobenou převodovkou (která zvyšuje točivý moment přenášený na kola) zajišťuje větší zrychlení a akceleraci v širším rozsahu použití. S tímto novým motorem ELECTRIC 65 má Spring Extreme dojezd 220 km ve smíšeném cyklu WLTP (a 305 km v městském cyklu WLTP).

To naprosto stačí, protože průměrný denní nájezd vozu Spring je 31 km a 68 % zákazníků ujede v průměru méně než 30 km denně. Plné nabití baterie je schopno pokrýt týdenní nájezd, i když v praxi je nabíjen častěji například během toho, co zákazník tráví čas nakupováním.
Průměrný počet cest za den je 5,4. Spring, původně zamýšlený jako druhé auto domácnosti, se stal hlavním dopravním prostředkem pro všední dny pro 90 % domácností vlastnící vůz Spring s více než jedním autem. Průměrná rychlost, které dosahují zákazníci vozů Spring, je 26 km/h, což potvrzuje vhodnost vozů Spring pro každodenní cesty, ale také popojíždění ve městě. Velmi potěšujícím faktem je, že 93 % soukromých zákazníků vozu Spring, si pořídilo elektromobil poprvé.
Nejvyšší ekologický standard
Green NCAP udělila modelu Dacia Spring v srpnu 2022 maximální pětihvězdičkové hodnocení. Při hodnocení Green NCAP hodnotila vliv vozidla a jeho používání na kvalitu ovzduší, globální oteplování a spotřebu paliva. V každé z těchto kategorií vynikal model Spring jak v úspornosti, tak v nízkém dopadu na životní prostředí. Dne 2. února 2023 zveřejnila organizace Green NCAP výsledky soutěže o BEST CAR Green NCAP 2022 a “těžké váhy” na trhu porazila evropská právě Dacia Spring.

Toto pětihvězdičkové hodnocení není jen symbolické, protože je odměnou za snahu společnosti Dacia nabízet co největší počet vozidel s nejlepším poměrem ceny a výkonu na trhu a větší ohleduplností k životnímu prostředí.




























