Nová Škoda Enyaq Coupe iV se vyrábí společně s Enyaq iV v hlavním závodě Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Jedná se tak o jediné modely v Evropě na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen, které nejsou vyráběny v Německu. Díky své konstrukci a velkému rozvoru nabízí platforma MEB nové možnosti konfigurace proporcí a designu karoserie. Umístění vysokonapěťové baterie v podlaze mezi přední a zadní nápravou a absence středového tunelu pak stojí za velkorysým prostorem pro všechny cestující.

Nová Škoda Enyaq Coupe iV je stejně jako Enyaq iV postavena na modulární platformě pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen. Délka činí 4 653 mm, šířka 1 879 mm a výška 1 622 mm. Rozvor je velkorysých 2 770 mm. Sportovní linie vozu zajišťují skvělou aerodynamiku s hodnotou součinitele odporu vzduchu cx 0,234. Dynamický vzhled dále umocňují velká kola z lehké slitiny o průměru od 19″ do 21″. Enyaq Coupé iV přináší do modelové řady Enyaq iV také dvě nové barvy: výraznou metalickou barvu oranžová Phoenix a metalický odstín šedá Graphite, který u značky Škoda nahradil metalický lak šedá Quartz. Odstín zelená Mamba je v rámci modelové řady vyhrazen pro verzi Enyaq Coupé RS iV.

Od modelu Enyaq iV se verze kupé odlišuje specifickým předním nárazníkem. Střešní linie klesá od B sloupku mírně dozadu a přechází do zádi s ostře lomenou hranou. Elegantní linii podtrhuje standardně dodávaná prosklená panoramatická střecha se zatmaveným sklem, které pokrývá celou její plochu a plynule přechází v prosklení zadních dveří. Jedná se o největší prosklenou panoramatickou střechu použitou ve voze Škoda. Přední náprava je snížena o 15 mm, zadní náprava pak o 10 mm. Enyaq Coupé SportlineiV a Enyaq Coupé RS iV jsou standardně vybaveny Matrix-LED hlavními světlomety.

Ekologické interiéry s citem pro detail

Stejně jako u modelu Enyaq iV nabízí i Škoda Enyaq Coupe iV nové designy interiéru. Jednotlivé designové varianty se od sebe liší potahy sedadel, dekoračními lištami, přístrojovou deskou a také použitými materiály. Součástí standardní výbavy nového vozu Enyaq Coupé iV je interiér Loft. Jedná se o moderní a pohodlný interiér s lehce udržovatelnými materiály a harmonickou kombinací šedé a černé barvy.

Verze Enyaq Coupé RS iV exkluzivně nabízí dva specifické designy interiéru. Součástí obou interiérů jsou dekorační lišty na přístrojové desce a ve výplni dveří v dekoru Carbon, kryty pedálů z ušlechtilé oceli a sportovní sedadla s integrovanou hlavovou opěrkou a logem RS. Interiér RS Lounge má černá sedadla čalouněná mikrovláknem Suedia, jež jsou olemována paspulí a kontrastními švy v limetkové barvě. Stejnou barvu mají kontrastní švy na vkládaných textilních kobercích a tříramenném vyhřívaném multifunkčním sportovním volantu, který zdobí plaketa s nápisem RS. Přístrojová deska je potažena mikrovláknem Suedia v černé barvě a rovněž ozdobena kontrastními švy. Na přání nabízí tento sportovní vrcholný model interiér RS Suite se sedadly potaženými černou perforovanou kůží olemovanými šedou paspulí a šedými kontrastními švy. Multifunkční volant, který zdobí plaketa RS, má šedé prošívání. Přístrojovou desku potaženou syntetickou kůží pak zdobí kontrastní švy.

Enyaq Coupé iV nabízí velkorysý prostor pro pět cestujících i zavazadla. Dlouhý rozvor a rovná podlaha zajišťují dostatek místa před koleny a i přes svažující se střechu je prostor nad hlavou srovnatelný s vozem Škoda Octavia Combi. Na přání jsou k dispozici elektricky ovládané páté dveře včetně virtuálního pedálu, kterým lze otevřít víko zavazadlového prostoru pohybem nohy pod zadním nárazníkem. Tato funkce spolu s nízkou nákladovou hranou umožňují pohodlný přístup do zavazadlového prostoru o objemu 570 l.

Už v základu má vše potřebné

Součástí standardní výbavy vozu Enyaq Coupé iV je 5,3″ virtuální kokpit a centrální dotyková obrazovka infotainmentu s úhlopříčkou 13″, kterou lze ovládat různé funkce vozu. Ke standardní výbavě vozu patří také třízónová automatická klimatizace Climatronic, multifunkční kožený volant, bezklíčové zamykání a startování KESSY, vyhřívaný volant a také pádla pod volantem, kterými může řidič měnit úroveň rekuperace. Standardní výbavu vozu Škoda Enyaq Coupe iV lze rozšířit o několik tematických paketů na přání, například pro oblast komfortu, jízdní dynamiky, klimatizace, asistenčních systémů nebo infotainmentu. Některé z nich jsou dostupné ve dvou verzích – základní a rozšířené Top/Premium.

Klima Paket obsahuje vyhřívaná přední a zadní sedadla a vyhřívané čelní sklo. Paket Komfortní sedadla nabízí elektrické ovládání předních sedadel. Pro vyšší verzi je navíc k dispozici masážní funkce pro sedadlo řidiče. Vedle paketů na přání jsou v nabídce také samostatné prvky výbavy, které jsou dostupné pro všechny výkonové verze vozu Enyaq Coupé iV. Patří k nim například alarm s hlídáním vnitřního prostoru, boční airbagy vzadu, mechanicky sklopné, elektricky odjistitelné tažné zařízení nebo sportovní podvozek se sníženou přední nápravou o 15 mm a sníženou zadní nápravou o 10 mm. Sportovní podvozek a progresivní řízení jsou součástí standardní výbavy verzí Enyaq Coupé Sportline iV a Enyaq Coupé RS iV.

Dojezd 500 km a možnost pohonu všech kol

Základní model Enyaq Coupé iV 80 disponuje výkonem 150 kW a maximálním točivým momentem 310 Nm. Jeho baterie, která má kapacitu
82 kWh, resp. 77 kWh netto, zajišťuje maximální dojezd až 545 km v režimu WLTP. Stejnou baterii s kapacitou 82 kWh využívá také verze Enyaq Coupé iV 80x. Tato verze disponuje pohonem všech kol díky druhému elektromotoru, který je umístěn na přední nápravě. Systémový výkon obou elektromotorů činí 195 kW, maximální točivý moment je 425 Nm. Nejvyšší rychlost činí stejně jako u verze s pohonem zadních kol 160 km/h. 

Vrcholný sportovní model Enyaq Coupé RS iV využívá rovněž baterii s kapacitou 82 kWh, dva elektromotory a pohon všech kol. Systémový výkon však činí 220 kW, maximální točivý moment je 460 Nm. První čistě elektrický vůz RS značky Škoda zvládá zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 6,5 s. Tato verze dosahuje jako jediná nejvyšší rychlosti 180 km/h. Maximální hmotnost přípojného vozidla činí u verzí Enyaq Coupé RS iV a Enyaq Coupé iV 80x 1 400 kg při 8% stoupání. Verze Enyaq Coupé iV 80 může táhnout brzděný přívěs o hmotnosti do 1 200 kg.

Z 10 na 80 % do půl hodiny

Baterie vozu Škoda Enyaq Coupe iV umožňuje standardně rychlodobíjení, přičemž dobíjení baterie z 10 % na 80 % kapacity trvá 29 minut. Enyaq Coupé iV lze také pohodlně dobít doma přes noc pomocí wallboxu Škoda iV Charger na střídavý proud s výkonem až 11 kW. Dobíjení trvá 6 až 8 hodin. Podobných nabíjecích časů lze dosáhnout i u veřejných dobíjecích stanic na střídavý proud se stejným maximálním výkonem. Pro tuto variantu nabíjení je vůz standardně vybaven propojovacím kabelem Mennekes.

Vůz lze také dobít z běžné domácí 230V zásuvky o výkonu 2,3 kW. Nabíječka pro 230V zásuvku, která je k dispozici na přání, je kompatibilní se všemi běžnými nabíjecími zásuvkami. Na přání je dále dostupná přenosná nabíječka iV. Jedná se o mobilní řešení s vyměnitelnými propojovacími konektory. V kombinaci s CEE adaptérem umožňuje nabíjení na výkonnějších zásuvkách až do 11 kW. Adaptér Schuko pro domácí zásuvky je k dispozici v rámci příslušenství.

Vrcholné multimediální rozhranní

Stejně jako Enyaq iV má i nová Škoda Enyaq Coupe iV 5,3″ virtuální kokpit, který přehledně zobrazuje informace o rychlosti, asistenčních systémech, jízdní data nebo údaje z navigace. Tlačítkem na multifunkčním volantu lze přepínat režimy zobrazení, různé funkce vozu a také asistenční systémy.

Samostatně umístěná centrální obrazovka s 13″ displejem je již známá z vozu Enyaq iV. Jde o největší displej aktuálně dodávaný do vozů Škoda. Nabízí personalizované režimy zobrazení a lze jej ovládat dotykem, pomocí posuvné lišty, gesty podobně jako u mobilního telefonu, pohybem ruky nebo prostřednictvím digitální asistentky Laury, která disponuje online podporou a rozumí pokynům v celkem 15 jazycích. Infotainment systém nabízí digitální DAB tuner a internetové nebo hybridní rádio. Díky bezdrátové technologii SmartLink lze prostřednictvím Android Auto a Apple CarPlay připojit chytré telefony, jejichž bezdrátové nabíjení umožňuje nabíjecí box pro smartphone. Sound System Canton s 12 reproduktory a digitálním ekvalizérem je k dispozici na přání.

Škoda Enyaq Coupe iV je vybavena nejnovější verzí softwaru ME 3 modulární platformy MEB koncernu Volkswagen, která nabízí nové funkce a zlepšení. Vylepšeno bylo ovládání klimatizace ve voze a správa vysokonapěťové baterie, jejíž součástí je nyní také tzv. režim péče o baterii.

Nový software ME 3 vylepšuje správu baterie a zvyšuje její efektivitu a životnost tím, že spouští regulaci teploty baterie při nižších teplotách dříve a již ji pouze nezapíná a nevypíná, ale průběžně sleduje a upravuje.

Infotainment pak také nabízí novou grafickou úpravu. s ikonou stavu baterie zobrazovanou přímo na hlavní stránce. Nové symboly má také pole příplatkového head-up displeje. Zvýšený jas a kontrast displeje zpětné kamery poskytnou ještě lepší podporu při parkování. To usnadní rozpoznávání překážek zejména ve tmě. Nová funkce inteligentního parkovacího asistenta umožní také ukládání často navštěvovaných parkovacích míst do systému a automatické zaparkování na vyžádání. Software ME 3 nabízí vylepšený plánovač tras navigace s více zastávkami nebo také nový systém Asistované jízdy 2.5. Asistent pro udržování v jízdním pruhu lze nově vypnout v nabídce “Oblíbené”, což řidiči přináší ještě větší komfort. 

Enyaq Coupé iV je díky zabudované kartě eSIM vždy online. Připojení k internetu umožňuje aktualizovat mapové podklady a software systému „vzduchem“ a také stáhnout přes internet dodatečné funkce vozu. Od druhé poloviny roku 2022 tak bude možné aktivovat přes infotainment ve voze nebo pomocí webového portálu Škoda Connect například funkci navigace, dodatečné barvy pro ambientní osvětlení, adaptivní tempomat nebo asistenta dálkových světel. Tyto funkce mohou být v případě přání aktivovány pouze na omezenou dobu.

Jede skoro sám

Enyaq Coupé iV nabízí všechny asistenční systémy vozů Škoda. Adaptivní tempomat spolu s Asistentem změny jízdního pruhu (Side Assist), Antikolizním asistentem, Asistentem pro předjíždění, Asistentem pro vyhýbání v městském prostředí, Adaptivním vedením v pruhu, které rozpoznává i práce na silnici, Asistentem při jízdě v koloně a Nouzovým asistentem tvoří Asistovanou jízdu 2.5, která podporuje řízení v podélném i příčném směru.

Asistovaná jízda 2.5 dokáže vůz samostatně zastavit, opět ho rozjet a v případě dopravní zácpy i automaticky následovat vozidla jedoucí vpředu. Po aktivaci směrového světla pomáhá nově systém i s přejetím do jiného pruhu. Systém je aktivní na dálnicích při rychlosti nad 90 km/h. Systém také podporuje řízení při jízdě ve stísněných podmínkách. Na obrazovkách vozu zobrazuje Asistovaná jízda 2.5 okolí vozu, aby měl řidič vždy přehled o tom, které objekty senzory vozu zaregistrovaly. Aktuální verze Asistované jízdy 2.5 nabízí také asistenci pro jízdu v úzkých pruzích v městském prostředí na základě aktuálních online dat z jiných vozidel.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit