14. července 2024

Rubrika Manažer testuje pamatuje také na klasická auta. Skutečně „plnotučné“ kombi tentokrát ztělesnilo Audi A6 Allroad, jehož všechna čtyři kola poháněl zážehový dvakrát přeplňovaný šestiválec o zdvihovém objemu 3,0 litru, výkonu 250 kW a točivém momentu 500 Nm. S touto „výbavou“ kombi akceleruje z klidu na 100 km/h za 5,2 s. Nejvyšší rychlost je omezena na 250 km/h. V základní výbavě přijde na dva miliony korun.

Aktuální, již šestá generace modelové řady Audi A6 byla představena v roce 2018. Varianta Allroad přišla na trh o rok později v rámci 20. výročí představení tohoto úspěšného modelu v nabídce ingolstadtské automobilky. Konkurentem allroadu je dnes Mercedes třídy E All-terrain a Volvo V90 Cross Country. Provedení 55 TFSI pak představuje jedinou zážehovou alternativu k výhradně vznětovým agregátům.

Hodnocení Milana Kašpárka

Praktický allroad vyzkoušel vedoucí éddělení autoprovozu české pobočky rakouské pojišťovny Vienna Insurance Group (VIG) Milan Kašpárek.

Na tomto audi oceňují skvělou univerzálnost. K dispozici je špičková technika, zpracování i materiály. Mezi největší přednosti však patří schopnost pohybu na jakémkoliv povrchu. Aktuální allroad od Audi se mi oproti předešlým modelům moc líbí. Automobil vypadá více sportovně, mohutná přední maska budí respekt,“ říká na úvod Milan Kašpárek.

Aktuální Audi A6 je postaveno na koncernové platformě MLB s podélně uloženými motory vpředu a pohonem předních kol stejně jako například SUV Q7 nebo Volkswagen Touareg. Díky rozvoru 2925 mm a celkové délce 4951 mm nabízí automobil solidní prostor pro posádku i zavazadla. „V tomto ohledu je vnitřní prostor nadstandardní na předních i zadních sedadlech, také zavazadlový prostor je plně dostačující“, dodává Milan Kašpárek. My dodejme, že zavazadelník nabídne v základu 565 litrů využitelného objemu.

S novou generací A6 přišlo Audi s inovativním ovládáním prostřednictvím dvojice dotykových displejů s haptickou odezvou simulující dotek tlačítka, třetí displej před volantem pak supluje analogové kontrolní přístroje. I když tato forma bývá mnohdy kritizována, v Audi si s tím poradili na výbornou, což kvitoval i Milan Kašpárek: „Ano, dotykový displej s protlačením při zvolení změny vnímám pozitivně. Za jízdy tak řidič dostane do prstu zpětnou odezvu, že se stisknutí podařilo.“

Allroad je standardně vybaven vzduchovým odpružením s adaptivními tlumiči a automaticky je regulována světlá výška. Podvozek můžete zvýšit až o 45 mm oproti modelu A6 Avant. Součástí standardní výbavy je vedle pohonu všech kol také asistent pro sjezd strmých svahů, který omezuje rychlost jízdy podle nastavení v rozmezí 2 až 30 km/h a v případě potřeby dokáže selektivně přibrzďovat všechna čtyři kola. Jednotlivé jízdní režimy jsem si vyzkoušel. Nadchla mě stabilita ve vysokých rychlostech a oceňuji také variabilitu podvozku. Během týdenní výpůjčky jsem měl průměrnou spotřebu 10,5 litru na 100 km,“ říká Milan Kašpárek.

Audi A6 Allroad je špičkově vybavený a mimořádně univerzální manažerský automobil, který míří na vyšší management firem. „Základní cena startuje na dvou milionech korun, cena zapůjčeného vozu bude ještě o něco dražší kvůli dalším doplňkům. Cenu zapůjčeného audi odhaduji na 2,5 milionu korun. To je u podobně vybavených a výkonných aut více než u jiných výrobců,“ říká Milan Kašpárek a dodává, že allroad ve fleetu pojišťovny VIG zatím nenajdeme. „Ale naše společnost vlastní jiné modely Audi.“

 O firemní flotile

Rakouská pojišťovna Vienna Insurance Group (VIG) je jednou z největších pojišťovacích skupin ve střední a východní Evropě s přibližně 25 000 zaměstnanci. V Česku patří mezi její dceřiné společnosti Česká podnikatelská pojišťovna (ČPP) a pojišťovna Kooperativa. Vienna Insurance Group ČR spravuje flotilu přibližně 900 vozidel. Její základ tvoří vozy značky Škoda, zastoupeny jsou ale i další modely od automobilek Toyota, Audi, Volkswagen, BMW, Volvo nebo Hyundai. Největší podíl mají zážehové a vznětové motory. V menší míře ale nechybí ani hybridy nebo elektromobily. Částečně jsou automobily ve vlastnictví společnosti a částečně jsou pořizovány na operativní leasing.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit