Jak hodnotí novou chloubu Opelu Libor Chadima, Fleet Manager společnosti MAHLE Behr z Mnichova Hradiště?
Na týdenní testování jsme zapůjčili Opel Insignii Grand Sport v nejvyšší výbavě Innovation s automatickou šestistupňovou převodovkou a zcela novým benzinovým přeplňovaným motorem 1.5 Turbo/122 kW. Hned po usednutí do vozu si pan Chadima chválil přední sedačky pyšnící se certifikátem AGR. „Jsou výborné, pohodlné a s výrazným bočním vedením,“ byla jeho první slova po usednutí do tohoto elegantního liftbacku. Našeho testovacího řidiče dále pozitivně překvapil jízdní komfort a přehledný a logicky uspořádaný infotainment, který je soustředěn do dotykového panelu uprostřed palubní desky. K většině důležitých funkcí a nastavení se lze dostat na minimum kliknutí, třeba zadání adresy do navigace je rychlé a přehledné. Dobrý pocit korunuje velmi dobře provedený překlad do češtiny a přehledné ikony na ploše. Pan Chadima také pochvaloval skvěle funkční přední adaptivní, plně ledkové světlomety s vysokou svítivostí a samočinným vystínováním protijedoucích vozidel.

K motoru dodal: „Mile mně překvapil benzinový motor. Je nadprůměrně dynamický a překvapivě úsporný.“ Právě tato benzinová přeplňovaná patnáctistovka je pod kapotou insignie zajímavou novinkou. S výkonem 103 kW je k mání již za 569 900 Kč. Testovaná verze disponovala 122 kW, cena 604 900 Kč je velmi atraktivní s ohledem na slušnou základní výbavu. Za verzi se samočinnou převodovkou je nutné připlatit 40 000 Kč.
Není všechno zlato…
Naproti tomu pan Chadima nebyl příliš spokojen s otevíráním zadního víka zavazadlového prostoru, protože se při této činnosti většinou ušpiníte. Víko se otevírá stlačením znaku Opel a poté je nutné nadzdvihnout ho prsty. To jsou dva úkony vedoucí k zašpinění.

„Při jízdě mi občas vadila logika páky řazení planetové automatické převodovky. Naštěstí bylo možné řadit i ovladači pod volantem a tak jsem mohl na řadicí páku zapomenout. Převodovka při ručním podřazení připouštěla zbytečná podřazení. Nejnižší rychlost bylo možné zařadit ve vysokých otáčkách, které nebyly pro následující zrychlení využitelné, a tak hned řadila opět vyšší rychlostní stupeň. Zde by už mohla zasáhnout elektronika. V samočinném režimu ale řadila bezvadně a intuitivně,“ sdělil Libor Chadima, který má klasické „automaty“ oproti dvouspojkovým převodovkám v oblibě. „Interiér je od motoru i kol velmi dobře odhlučněný. Možná až natolik, že jsem si všiml aerodynamického hluku i při nižších rychlostech.“
O společnosti MAHLE Behr
Vozový park společnosti MAHLE Behr Mnichovo Hradiště s.r.o. v současné době čítá 30 vozidel převážně z koncernu Volkswagen. Ty jsou provozovány výhradně formou operativního leasingu: „Ve vozidlech využíváme namontovaného systému pro sledování vozidel a provádíme pravidelné týdenní kontroly jejich stavu,“ komentoval metodu kontroly provozovaných vozidel. „Jako benefit našim řidičům nabízíme možný odkup vozidel.“
MAHLE je celosvětovým předním výrobcem komponentů a systémů pro spalovací motory, klimatizace a chlazení motoru. Ve 170 závodech a 15 vývojových centrech zaměstnává 77 000 lidí.
Společnost MAHLE Behr působí v Mnichově Hradišti od roku 1998. Celkem v České republice provozuje tři výrobní závody.




























