Volkswagen Užitkové vozy prezentuje první fotografie zcela nově vyvinutého modelu Transporter. Nová generace nabízí více prostoru, vyšší užitečnou hmotnost, větší přípustnou hmotnost přívěsu a hospodárnější provoz. Sedmá generace modelové řady přijíždí na start ve třech variantách modelu Transporter (kombi, skříňový vůz a valník) a jako Caravelle (přeprava osob). Zahájení předprodeje je v České republice plánováno na podzim letošního roku.

Transporter bude nabízen ve verzích skříňový vůz (nákladový prostor výhradně pro přepravu nákladu), skříňový vůz Plus (nákladový prostor s druhou řadou sedadel pro kombinovanou přepravu nákladu a osob), kombi (pro přepravu osob) a dvojkabina (valníková nástavba s dlouhým rozvorem náprav). Kombi a skříňový vůz jsou na přání k dispozici s vysokou střechou a prodlouženým rozvorem náprav.
Exkluzivnější model Caravelle byl vyvinut s až devíti sedadly pro komerční přepravu osob. Provedení Caravelle bude dostupné v základní verzi, ve střední úrovni výbavy „Life“ a ve vrcholné verzi „Style“. Caravelle je navíc k dispozici také s prodlouženým rozvorem náprav. Kultovní bude další verze: „PanAmericana“. Tento nezdolný Bulli s robustním designem v offroadovém stylu a exkluzivními prvky výbavy bude v nové generaci nabízen na základě modelů Transporter a Caravelle.
Konvenční i elektrifikované pohony
V první fázi předprodeje budou mít zákazníci na výběr tři výkonové varianty nových vznětových motorů TDI: 81 kW (110 k), 110 kW (150 k) a 125 kW (170 k).

Rovněž bude možné objednávat nově vyvinutý plug-in hybridní pohon (eHybrid) s nejvyšším celkovým výkonem 171 kW (232 k). V rychlém sledu budou následovat tři elektrické pohony ve výkonových stupních 100 kW (136 k), 160 kW (218 k) a 210 kW (286 k) s využitelnou kapacitou vysokonapěťové baterie 64 kWh. Kromě toho bude nabízena elektrická verze s nižším výkonem a menší kapacitou bateriepro městskou rozvážkovou dopravu.
Verze s motory TDI a jednotkami eHybrid mají pohon předních kol. Pro verze TDI s výkonem od 110 kW bude na přání k dispozici pohon všech kol 4MOTION. Čistě elektrické varianty mají pohon zadních kol a později je i pro ně plánována verze s pohonem všech kol. TDI o výkonu 125 kW je sériově vybaveno 8stupňovou automatickou převodovkou, dodávanou pro TDI o výkonu 110 kW na přání. Výhradně automatická převodovka se dodává pro plug-in hybridní a elektrické verze.
Více prostotu díky digitalizaci
Sériově dodávaný multifunkční volant je vybaven přehlednými tlačítky. Doplňuje jej digitální sestava tvořená 12palcovým přístrojovým štítem a 13palcovým infotainmentem. Hlasitost audiosystému se nastavuje na volantu nebo klasickým otočným ovládacím prvkem. Páka ruční brzdy byla nahrazena ovládacím prvkem parkovací brzdy umístěným uprostřed přístrojové desky. Rovněž nová je páka voliče automatické převodovky umístěná prostorově úsporně na sloupku řízení.

Tím se zvětšil prostor pro snadnější průchod do nákladového prostoru, resp. prostoru pro cestující. Velký držák pro nápoje v přední části středové konzoly (v závislosti na výbavě) a další držáky pro nápoje a praktické odkládací schránky v horní části přístrojové desky usnadňují každodenní práci.
Vysoká užitná hodnota
Nový Transporter má vnější délku 5050 mm (plus 146 mm oproti modelu T6.1). Rozvor náprav se současně zvětšil o 97 mm na 3100 mm. Na přání bude nabízen rozvor náprav prodloužený o 400 mm (vnější délka: 5450 mm). S 2032 mm nabízí nový Transporter v porovnání s předchůdcem o 128 mm větší vnější šířku (bez vnějších zpětných zrcátek). Maximální šířka mezi podběhy zadních kol byla zvětšena o 148 mm na 1392 mm, což usnadňuje nakládání europalet.

Délka nákladového prostoru v úrovni podlahy je u modelu Transporter s normálním rozvorem 2602 mm – to odpovídá nárůstu o 61 mm. S prodlouženým rozvorem náprav vzrostla délka nákladového prostoru na 3002 mm. Verze s normálním rozvorem náprav mají největší objem nákladového prostoru 5,8 m3. Verze s dlouhým rozvorem náprav a vysokou střechou přepraví až 9,0 m3. Transporter může být vybaven až šesti sedadly v prostoru pro cestující a různými typy přepážek. Nejvyšší užitečná hmotnost tak dosahuje až 1,33 tuny a utáhne přívěs do hmotnosti až 2,8 tuny. Externí zařízení je možné napájet USB-A a USB-C a 12V zásuvkami. Nechybí ani 230V zásuvka na elektroniku.
Luxusní verze pro business i výlety
Caravelle nalézá ideální uplatnění jako velkoprostorové taxi nebo „shuttle“. Již základní verze nabízí v sériové výbavě vyjímatelnou třímístnou lavici ve třetí řadě, a tím i možnost až devíti sedadel. Caravelle se oproti Transporteru vyznačuje mimo jiné ušlechtilejšími materiály na sedadlech, bočními a hlavovými airbagy v kabině a audiosystémem s deseti reproduktory.

Prostřední úroveň výbavy „Life“ je vylepšena nárazníky, kryty vnějších zpětných zrcátek a klikami dveří lakovanými barvou karoserie, klimatizací, loketními opěrkami na sedadle řidiče, sedadlem spolujezdce vpředu, které je stejně jako sedadlo řidiče výškově nastavitelné a vybavené nastavitelnou bederní opěrkou a loketními opěrkami, originálními ozdobnými prvky, třemi dodatečnými rozhraními USB v prostoru pro cestující a 16“ koly z lehké slitiny.
Rovněž sériově se dodává bezklíčkový přístupový systém „Keyless Access“ spolu s elektricky sklopnými vnějšími zpětnými zrcátky, dvoubarevným čalouněním sedadel umělou kůží, originálními ozdobnými prvky v interiéru, kůží obšitým multifunkčním volantem, velkou středovou konzolou nesoucí držáky pro nápoje, třízónovou automatickou klimatizací s dodatečným ovládacím panelem pro cestující vzadu (na stropní konzole) a slunečními roletami ve druhé řadě. Do modelu Caravelle lze navíc na přání objednat velkou panoramatickou třechu nebo audiosystém Harman Kardon se 14“ reproduktory (včetně subwooferu).
Exkluzivní provedení PanAmericana
Zvenku novou verzi „PanAmericana“ prozrazují robustní „offroadová“ ochranná obložení bočních prahů a podběhů kol, zrnitý povrch odolných nárazníků a lakovaná mřížka chladiče. Zadní výklopné dveře, resp. zadní křídlové dveře jsou ve spodní části chráněny fólií. Uvnitř tento Bulli vítá řidiče a cestující osvětlenými prahovými lištami z ušlechtilé oceli, leskle černými ozdobnými prvky na přístrojové desce a chromovanými vnitřními klikami dveří.

Rovněž originální jsou hodnotné materiály pro čalounění sedadel opatřených na opěradlech nápisem „PanAmericana“ a barevně sladěným kontrastním prošíváním. Model Caravelle s paketem „PanAmericana“ jevybaven novými 19“ koly z lehké slitiny typu „Indianapolis“ (černá s leštěnými povrchy). Na přání jsou tato kola k dispozici i pro Transporter „PanAmericana“. Charakter a možnosti využití obou verzí „PanAmericana“ perfektně završí na přání dodávaný pohon všech kol 4MOTION.




























