Značka Peugeot se rozhodla navázat na úspěch vozu Peugeot 308 v segmentu kompaktních hatchbacků. Model, jehož všech generací se prodalo více než 7 milionů kusů, a který získal 42 mezinárodních ocenění, včetně titulu Car Of The Year v roce 2014, nyní přichází ve zcela nové podobě.

Nový Peugeot 308 je postaven na nové verzi platformy EMP2, díky níž je značka schopná nabízet komplexní řadu elektrifikovaných verzí včetně 100% elektrické. Již při uvedení modelu nový Peugeot 308 na trh jsou k dispozici dvě plug-in hybridní varianty. Platformu tvoří nové konstrukční prvky pro ještě větší účinnost, bezpečnost, potěšení z jízdy a pohodlí.
Nový Peugeot 308 mění morfologii, aby posílil svou příslušnost k segmentu. Délka se zvýšila na 436 cm (+11 cm), čelní sklo se posunulo více dozadu, rozvor se zvětšil o 55 mm a dosahuje 267,5 cm, čímž se zlepšila prostornost ve druhé řadě a výška se snížila o 20 mm na 144 cm. Objem zavazadlového prostoru je 412 litrů, z toho 28 litrů v odděleném prostoru pod kobercem. Po sklopení opěradel zadních sedadel může dosáhnout až 1 323 litrů. Aerodynamika vozu nový Peugeot 308 je na velmi vysoké úrovni, Cx je 0,28 m² a SCx 0,62 m².

Pneumatiky nového Peugeotu 308 mají rozměry od 16 do 18 palců v kategoriích A a A + pro vynikající účinnost, a to vše v souladu s požadavky značky, pokud jde o příkladné jízdní vlastnosti.
Nový design, nové logo
Výraznou změnou u nového Peugeotu 308 je prodloužení rozvoru o 55 mm ve prospěch prostoru zadních cestujících. Dynamickou siluetu podpořilo snížení výšky o 20 mm. Nový znak značky Peugeot je umístěn na masce chladiče a zcela jí dominuje. Zvýrazňuje ho i mřížka, která se k němu postupně sbíhá. Novinka bude na trhu k dostání v sedmi barevných odstínech (zelená Olivine, modrá Vertigo, červená Elixir, bílá Nacré, bílá Banquise, šedá Artense a černá Perla Nera).

Přední světlomety používají již od základní úrovně výbavy technologii LED. U verzí GT/GT Pack jsou Full LED světlomety ještě tenčí. Uvádějí Peugeot Matrix LED Technology, jejíž výsledkem je větší účinnost a bezpečnost v každodenním provozu. Zadní světlomety v designu lvích drápů využívají technologii Full LED.
Peugeot i-Cockpit – nikdy nekončící evoluce
Peugeot i-Cockpit se již stal součástí DNA značky. S každou generací je bohatší a modernější. V případě vozu Peugeot 308 byla vylepšena jeho ergonomie, kvalita, design i technologie a nabízí zcela nový systém infotainmentu Peugeot i-Connect.

Nový kompaktní volant, který může být i vhřívaný, má v sobě zabudovaná čidla, která rozpoznají úchop volantu při používání nových asistenčních systémů řízení.
Digitální přístrojový 10“ panel umístěný na úrovni očí je k dispozici od úrovně Active Pack, u GT je trojrozměrný. Panel je plně konfigurovatelný a přizpůsobitelný na míru. Má několik režimů zobrazení (on-line navigace TomTom, rádio/média, asistenční systémy řízení, tok energie…), které lze upravovat přímo pomocí ovladače na volantu.

Stavba přístrojové desky vozu nový Peugeot 308 vychází z principu „high-vent“, kdy jsou větráky umístěny těsně před hlavami cestujících, což je optimální poloha pro zajištění komfortu pro řidiče i posádku. Sériově montovaný 10″ středový dotykový displej je umístěný o něco níže než digitální přístrojový panel, a je tak blíže k dosahu řidiče.
Od úrovně výbavy Allure se ve voze nový Peugeot 308 objevují plně konfigurovatelné virtuální přepínače i-toggles, které nahrazují klasický panel klimatizace. Jsou umístěné naproti středovému displeji. Každý přepínač představuje dotykovou klávesovou zkratku pro nastavení klimatizace, telefonního kontaktu, rozhlasové stanice, spuštění aplikace … nadefinovanou podle potřeby uživatele. Nový prémiový Hi-Fi systém Focal s deseti reproduktory byl navržen na míru 308 pro dosažení vysokého akustického zážitku.

Oblouk středové konzoly sahá až k místu vyhrazenému pro indukční nabíjení telefonu. Zbytek konzoly je určen pro odkládání předmětů. Posádka má zde k dispozici dva držáky na nápoje, USB C konektory, odkládací přihrádky o celkovém objemu 34 litrů, a loketní opěrku. Celkovou atmosféru dotváří ambientní osvětlení s osmi barvami.
Přední sedadla získala označení AGR oceňující ergonomii a rozsah nastavení. Mohou být také vybavena elektrickým desetibodovým nastavením se dvěma možnými uloženími do paměti. Obě přední obepínající sedadla mohou být za příplatek vybavena vyhříváním a masážním systémem s 8 kapsami a několika programy.
Posun k plně autonomní jízdě
Nabídku palubních technologií doplňují ve voze nový Peugeot 308 asistenční systémy řízení poslední generace na nejvyšší úrovni know-how značky. Další krok směrem k poloautonomnímu řízení představuje balíček Drive Assist 2.0. Tvoří jej adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go a systém udržování vozu v jízdním pruhu, k nimž přidává tři nové funkce dostupné na komunikacích se středním dělicím pásem:
- Poloautomatická změna jízdního pruhu: vůz řidiči nabídne předjetí vozu vepředu a poté možnost opětovného zařazení do původního jízdního pruhu, to vše při rychlosti od rychlosti 70 do 180 km/hod;
- Včasné doporučení rychlosti: systém nabídne řidiči, aby přizpůsobil rychlost vozu (zrychlení nebo zpomalení) podle značek omezujících rychlost;
- Přizpůsobení rychlosti v zatáčkách: optimalizuje rychlost vozu podle sklonu zatáčky, až do rychlosti 180 km/hod.
Síla volby je v hybridu
V nabídce vozu nový Peugeot 308 jsou dva plug-in hybridní motory, které jsou symbolem strategie Power of Choice:
- HYBRID 225 e-EAT8 / pohon 2 kol / spojení motoru PureTech 180 k (132 kW) a elektromotoru 81 kW s automatickou osmistupňovou převodovkou e-EAT8 / emise od 26 g/km a dojezd ve 100% elektrickém režimu až 59 km (podle protokolu WLTP)[8];
- HYBRID 180 e-EAT8 / pohon 2 kol / spojení motoru PureTech 150 k (110 kW) a elektromotoru 81 kW s automatickou osmistupňovou převodovkou e-EAT8 / emise CO₂ od 25 g/km a dojezd ve 100% elektrickém režimu až 60 km (podle protokolu WLTP)7;

Lithium-iontová baterie má kapacitu 12,4 kWh, výkon je 102 kW. K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které pokrývají veškeré způsoby použití a všechna řešení nabíjení. Standardně jde o zařízení pro nabíjení jednofázově výkonem 3,7 kW, za příplatek je k dispozici zařízení pro nabíjení třífázově 7,4 kW.
Přibližné doby nabíjení:
- přes Wall Box (32 A) 7,4 kW: plné nabití za 1 hod 55 min pomocí jednofázové palubní nabíječky (7,4 kW);
- přes zesílenou zásuvku (16 A): plné nabití za 3 hod 50 min pomocí jednofázové palubní nabíječky (3,7kW);
- přes standardní zásuvku (8 A): plné nabití za 7 hod 5 min pomocí jednofázové palubní nabíječky (3,7 kW).
Benzínové tříválcové motory 1,2 l:
- PureTech 110 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6,
- PureTech 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6,
- PureTech 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8.
Dieselové čtyřválcové motory 1,5 l:
- BlueHDI 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6,
- BlueHDI 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8.

TCO
Cílem je v konečném důsledku zajistit u vozů se spalovacím motorem stejně tak jako u vozů s plug-in hybridním motorem podobné TCO čili celkové náklady spojené s vlastnictvím vozu, přičemž se berou v úvahu veškeré náklady nad rámec prostého finančního leasingu. Současně se zohledňují další faktory:
- Lepší zůstatková hodnota při dalším prodeji na trhu ojetých vozů;
- Četné daňové pobídky (ekologické bonusy, prémie, registrační poplatky, podpory pro firmy, pojištění a daňové odpočty);
- Stejné náklady na údržbu jako u dieselového motoru (za 36 měsíců / 90 000 km);
- Nižší náklady na energii (až o 12 % méně než v případě dieselového motoru za 36 měsíců / 90 000 km).




























