Novinky

Renault si získal oblibu u soukromníků. Klíčovému elektromobilu se loni dařilo

>Redakce Redakce
18 ledna, 2023

V Evropě dosáhl Renault tržního podílu 6,4 % (-0,7 bodu oproti roku 2021) s 832 605  prodanými kusy. Stejně jako v roce 2021 značka opět dosáhla významného pokroku v  segmentech, které vytvářejí největší hodnotu – rostoucí elektrifikovaný trh, segment  C, maloobchodní trh a trh užitkových vozidel. Na pozadí potíží s dodávkami dosáhly celosvětové registrace značky Renault 1 466 729 kusů, což je o  9,4 % méně než v roce 2021. 

V roce 2022 se Renault stal třetí největší elektrifikovanou značkou (trh osobních  automobilů) s více než 228 000 prodanými vozy (+12 % oproti roku 2021). Renault je třetí  největší značkou na evropském trhu s elektromobily. 

V souladu se svými ambicemi dosáhnout do roku 2025 nejekologičtějšího mixu na  evropském trhu s více než 65 % prodaných elektrifikovaných vozidel zvyšuje Renault svůj  podíl elektrifikovaných prodejů o 9 procentních bodů oproti roku 2021. Řada E-Tech  (elektrické a hybridní vozy) tvoří v roce 2022 39 % prodejů osobních vozů Renault v  Evropě, zatímco průměr na trhu je přibližně 31 %. 

Nový Mégane E-Tech Electric doplňuje nabídku elektromobilů v Evropě od druhé  poloviny roku 2022 a s 33 000 prodanými kusy se okamžitě stává jedním z  nejoblíbenějších elektromobilů na maloobchodním trhu. Většina prodejů se týká vyšších  verzí s dojezdem 450 km a funkcí Open RLink, podporovanou společností Google®. V roce  2023 bude uveden Renault Mégane E-Tech Electric na trh mimo Evropu.  

Plně hybridní technologie zažívá boom s celkem 117 000 prodanými kusy, což je o 64 %  více než v roce 2021. Tato technologie, která je u soukromých zákazníků velmi žádaná,  dosáhla kombinace 30 % na prodejích modelu Clio, 31 % na prodejích modelu Captur a  65 % na prodejích modelu Arkana, a již nyní je i nejoblíbenější verzí u modelu Nový Austral.  V r. 2022 je Renault druhou největší značkou v Evropě v prodeji hybridních vozidel. 

Soukromá klientela převažuje

Renault dosáhl svého cíle v oblasti prodeje soukromým zákazníkům, každý druhý  prodaný vůz byl určen pro tuto cílovou skupinu. Mix prodeje soukromým zákazníkům se  oproti roku 2021 zvýšil o 8 bodů a dosáhl 51 %, tj. +7 bodů oproti průměru trhu. V důsledku  toho se tržní podíl prodeje soukromým zákazníkům oproti roku 2021 zlepšil o +0,3 bodu a  dosáhl 6,1 % v Evropě. 

Růst v segmentu C se zrychlil a prodeje vozů Renault vzrostly o 21 % na více než 200 000  registrací. Úspěch modelu Arkana pokračuje a jeho prodeje v roce 2022 dosáhují 80 000  kusů (dvojnásobek oproti 41 800 kusům v roce 2021). 

Trh s užitkovými vozidly 

Na evropském trhu lehkých užitkových vozidel je Renault na druhém místě se stabilním  tržním podílem 14,4 %. V roce 2022 Renault doplnil svou nabídku lehkých užitkových  vozidel o nové Kangoo Electric a nový Master Electric, aby splnil očekávání zákazníků a  v souladu se svými ambicemi v oblasti elektrifikace. 

Renault je na prvním místě v segmentu dodávek a na druhém místě v segmentu  středních a velkých dodávek.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit