Tato nová jednotka kombinuje výrazné rozšíření radosti z řízení s vyšším točivým momentem při nízkých rychlostech motoru plus vyšší, konzistentnější točivý moment při vyšších otáčkách motoru, nižší spotřebu paliva a emise CO2. Splňuje také nejvyšší standardy pro spolehlivost a odolnost. Zároveň jsou automobily s těmito motory osazeny filtrem pevných částic.
Celková úspora motoru 1.3 oproti staršímu motoru 1.2 je 8%, převážně díky optimalizaci spalování, menšímu tření a zvýšení tepelné účinnosti. Nový motor zároveň disponuje vyšším výkonem a točivým momentem (v závislosti na variantě), ale především využitelností maximálního točivého momentu v širším spektru otáček.

U vozu Renault Captur bude motor s výkonem 130 koňských sil spojený s šestistupňovou manuální převodovkou a vyvine maximální točivý moment 220 Nm od 1,500 min-1 do 3,500 min-1. Motor bude také k dispozici ve variantě s výkonem 150 koňských sil. Tato verze může být spojena s šestistupňovou manuální převodovkou nebo šestistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC), s maximálním točivým momentem 250 Nm od 1,600 min-1 do 3,250 min-1. Verze TCe 150 GPF je oproti verzi TCe 130 GPF dražší o 15 000 Kč.
Ceny modelu Captur s motorem 1.3 TCe
| Výbava | Motorizace | Cena |
| Limited | TCe 130 GPF | 399 900 |
| TCe 150 GPF | 414 900 | |
| TCe 150 EDC GPF | 444 900 | |
| Intens | TCe 130 GPF | 444 900 |
| TCe 150 GPF | 459 900 | |
| TCe 150 EDC GPF | 489 900 |




























