Scout se v terénu rozhodně neztratí. Pohon všech kol je standardem.

Prodejní výsledky nejsou tak silné jako u sportovně střižené Octavie RS, přesto se scout těší dlouhodobě silnému zájmu. Na výběr jsou tři motory: benzinový 1.8 TSI o výkonu 132 kW s dvouspojkovou převodovkou a dvě verze dieselového 2.0 TDI – slabší se 110 kW má manuální převodovku, silnější kombinuje 135 kW a DSG.

Sbohem 1.6 TDI

Na rozdíl od sesterského SEATu Leon X-Perience se Octavia Scout nevyrábí s pohonem předních kol a při faceliftu z nabídky definitivně mizí i na některých trzích nabízený motor 1.6 TDI.

Facelift obohacuje standardní výbavu o full LED světlomety – dosud bylo potřeba připlácet za bi-xenonové. A základní výbava scoutu se rozšířila i v dalších ohledech, stejně jako u RS je nově bohatší o „osmipalcový“ infotainment a Bluetooth, bezklíčový systém Kessy, parkovací senzory vzadu i vpředu a k tomu také funkci Off Road pro jízdu mimo asfalt. V případě, že má vůz standardní čalounění sedadel, dostane nově speciální, dvakrát prodyšnější látku Thermoflux.

Ceny od 759 900 Kč

Proti rozšíření standardní výbavy jde zvýšení cen o 58 000 Kč. TDI tak nově startuje na 759 900 Kč a TSI na 771 900 Kč.

Podvozek se dočkal rozšíření rozchodu zadních kol o 30 mm a nové geometrie zadní nápravy, světlá výška 171 mm (+33 mm ve srovnání se standardní octavií) ale zůstává nezměněna. Díky novému tvaru nárazníku se mírně zlepšil zadní nájezdový úhel.

Adaptivní tlumiče a nové motory TSI až od nové generace

Zájemce o scout by jistě uvítal i možnost adaptivních tlumičů DCC, které Škoda od loňského roku nabízí pro běžnou octavii i Octavii RS. V ceníku modernizovaného modelu je ale bude vyhlížet marně. Sesterský SEAT Leon X-Perience tuto možnost nabízí, a tak je z pohledu zákazníka Škoda znevýhodněna. Neskrývá se ale za tím ani tak obchodní strategie jako prostý fakt, že SEAT nabízí adaptivní tlumiče od samotného počátku. Škoda naproti tomu zařadila DCC do nabídky později a podle propočtů by se náklady na jejich ladění pro scout do konce modelového cyklu nevrátily. V příští generaci Octavie Scout, která dorazí okolo roku 2020, ale tato výbava již chybět nebude.

Stejné je to s volantem ve scoutu – můžete mít pouze sportovně tvarovaný, potažený kůží a nově s vyhříváním. Řazení na volantu pro převodovku DSG tento derivát octavie nenabízí, na rozdíl od RS by o něj u scoutu nebyl dostatečně velký zájem. Nová generace ale tuto možnost již od počátku nabídne stejně jako vyhřívání dodávané dosud jen do superbu a kodiaqu.

A stejně se to do třetice má i s benzinovými motory. Zatímco novější koncernové modely kombinují pohon všech kol s agregáty 1.4 TSI (110 kW) a 2.0 TSI (132 nebo 140 kW), octavia zůstane z důvodu nákladů na vývoj až do konce věrna o půl generace staršímu 1.8 TSI.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit