Nyní, kdy se mnozí z nás vracejí do kanceláří, získává znovu na aktuálnosti problém přebírání balíčků od doručovacích služeb, které zpravidla jezdí v běžné pracovní době. A ani těm, kdo pracují z domova, nemusí být příjemné odcházet kvůli převzetí zásilky od konferenčního hovoru nebo videoporady.
Služba nazvaná „bezpečné doručení do vozu“ zatím funguje jako pilotní projekt ve vybraných oblastech Velké Británie. Doručování tímto způsobem je i rychlejší, protože řidiči nemusí zvonit a čekat, než příjemce přijde ke dveřím.
Možnost nechat si doručit zásilku do automobilu je zákazníkům nabízena v aplikaci FordPass. Jedná se tak o další rozšíření online služeb, které jsou jejím prostřednictvím k dispozici. Služba je poskytována bezplatně a v rámci pilotního projektu se bude postupně rozvíjet. Ford a Hermes plánují navýšit počet uživatelů i rozšíření funkčnosti například o možnost vracet nevyhovující zboží tak, že si ho kurýr vyzvedne z vozu, nebo o doručování na jiné adresy, třeba do zaměstnání.
Jak to funguje?
Při nakupování u vybraných partnerů se doručení do vozu zobrazí účastníkům pilotního projektu jako standardní volba, stále se však mohou rozhodnout i pro jiné způsoby doručení. Jakmile se kurýr společnosti Hermes přiblíží k cílové adrese na 300 metrů, v aplikaci se mu zobrazí přesná poloha zákazníkova vozu. Ve vzdálenosti do 50 m načte řidič čárový kód na zásilce, čímž se vygeneruje token pro jednorázové odemknutí vozu. Řidič tak může otevřít zavazadlový prostor a uložit do něj zásilku.

Pokud řidič následně zapomene zákazníkův vůz uzamknout, dojde k tomu po uplynutí nastavené doby automaticky.
Vyhledání vozu a jeho odemknutí a zamknutí na dálku je možné díky oprávněním, jež příjemce udělí prostřednictvím aplikace FordPass. Pokud se vůz nenachází v okruhu 300 m od zadané adresy, doručí kurýr zásilku adresátovi domů. To platí i pro balíky, které jsou příliš velké a do zákazníkova automobilu se nevejdou.





























