Náklady na elektřinu ve snížené sazbě 3 Kč/kWh: 0,77 Kč/km

Dlouhodobá spotřeba elektřiny v rámci testu: 25,6 kWh/100 km

Skutečný dojezd na elektřinu při teplotě +10 °C: 328 km

 První elektrické audi jsme vyzkoušeli v obou karosářských verzích vícekrát, a tak u něj máme dobře zmapovánu spotřebu včetně jízdy s obytným přívěsem. Výrobce totiž povoluje tahat brzděné přívěsy až do hmotnosti 1800 kg. To je mezi elektromobily unikum.

Audi e-tron v loňském roce dostalo pohledného sourozence, který vedle SUV v sobě kombinuje i prvky kupé. Model dostal označení e-tron Sportback a platí za sportovněji orientovaného z dvojice německých SUV. Odlišit e-tron Sportback od klasického e-tronu není vůbec složité. Stačí se podívat na tvarování zadní části, které je dynamičtější, aerodynamičtější, ale také ubírá něco z vnitřního prostoru nad hlavami cestujících vzadu.

 V blízké budoucnosti ještě nabídku obohatí verze e-tron S se třemi elektromotory, výkonem 370 kW a dojezdem 365 km na jedno nabití.

Spotřeba 25 až 32 kWh/100 km

V porovnání s klasickým Audi e-tron se technika verze Sportback nikterak nezměnila. To znamená, že se momentálně nabízí ve dvou různých variantách, vždy s dvojicí elektromotorů – jeden je vpředu a jeden vzadu, což znamená, že SUV nabízí elektrický pohon všech kol. Slabší verze 50 quattro disponuje celkovým výkonem 230 kW a točivým momentem 540 Nm. Akumulátor má kapacitu 71 kWh a podle automobilky stačí na dojezd nejvýše 349 km, 266 km skutečných. Nejde přitom o žádného lenocha, z 0 na 100 km/h zrychlí za 6,8 vteřiny.

Ještě o sekundu rychlejší je verze 55 quattro, která má výkon 265 kW, ovšem krátkodobě lze například při předjíždění využít až 300 kW a točivý moment 664 Nm. Akumulátor má kapacitu 95 kWh, jak je ale u elektromobilů zvykem, pro pohon lze využít jen 84 kWh. Podle výrobce je dojezd 411 km dle WLTP. Na našem testovacím okruhu, který simuluje skutečný, kombinovaný provoz včetně dálničního úseku, jsme na jedno nabití ujeli 328 km, což odpovídá spotřebě 25,6 kWh/100 km. Podobnou spotřebu má i slabší verze 50 quattro, ovšem díky nižší kapacitě akumulátoru (71 kWh, využitelných je 64 kWh) ujede na jedno nabití jen 248 km.

Pokud si ale budete vychutnávat temperament obou motorů, počítejte se spotřebou nad 30 kWh/100 km a znatelně nižším dojezdem.

Superrychlé nabíjení

Výhodou je, že audi dokáže akumulátory nabíjet superrychle stejnosměrným proudem o výkonu až 150 kW. Volitelně lze používat i třífázové nabíjení o výkonu 22 nebo 11 kW.

Přívěs zkrátil dojezd o polovinu

Jak už jsme zmínili, při jízdě sólo jsme v rámci našich testovacích okruhů dosáhli dlouhodobé kombinované spotřeby 25,6 kWh/100 km. Je to sice o něco více než například u Mercedesu EQC nebo Jaguaru I-Pace, ale audi je největší a zároveň i nejtěžší. Systém pohonu je navíc solidně naddimenzovaný a tak elektronika nemá důvody zbytečně omezovat výkon z důvodu přehřátí konkrétního konstrukčního uzlu.

Jednoduše řečeno, s přívěsem o hmotnosti 1800 kg jsme měli spotřebu elektřiny dvojnásobnou. Reálný dojezd tak klesá na 170 km, u verze se slabším akumulátorem je to lehce nad 120 km.

Mimořádné zůstatkové hodnoty

Audi si podle renomované společnosti Eurotax výrazně polepšilo v zůstatkových hodnotách. Trh s ojetými auty e-tronu věří. Už při uvedení na trh byly zůstatkové hodnoty nadprůměrné, po dvou letech si u společnosti Eurotax polepšilo o dalších téměř 10 %! A s úspěchem e-tronu se svezla i nová verze Sportback.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
Audi e-tron 55 quattro
Motor, převodovka Vpředu napříč uložený elektromotor pohání přední kola, výkon 135 kW, točivý moment 309 Nm. Vzadu napříč uložený elektromotor pohání zadní kola, výkon 165 kW, točivý moment 355 Nm. Nejvyšší systémový výkon 300 kW a točivý moment 664 Nm. Stálý redukční převod.
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4901/1935/1629 mm, rozvor 2928 mm. Zavazadlový prostor 0,660/1,725 m3.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 2555/650 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1800/750 kg.
Výkony Nejvyšší rychlost 200 km/h (omezena), zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,7 s. Spotřeba 23,7–24,6 (NEDC), resp. 22,9–26,4 (WLTP) kWh/100 km, maximální dojezd 411 km (WLTP), kapacita akumulátorů 95 kWh.
CENA s DPH 2 154 900 Kč
 SPOTŘEBA ELEKTŘINY V RÁMCI TESTU. Údaje v závorkách platí pro jízdu s přívěsem (kWh/100 km)
Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
23,2/23,9 (52,0/53,5) 17,8/27,9 (46,8/71,1) 25,6 (52,1)
ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH  SPOLEČNOSTI EUROTAX
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota (Eurotax)
90 000 3 roky 57,23 %
150 000 3 roky 50,51 %
210 000 3 roky 43,79 %
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Jízdní vlastnosti a příkladná stabilita při tahání přívěsů Dojezd – především při tahání přívěsu
Výkon a zrychlení  Použití upravené konvenční platformy zvyšuje hmotnost
Velký vnitřní prostor Kamery místo zrcátek jsou při tahání přívěsu nevhodné
Mimořádně vysoké zůstatkové hodnoty  Vyšší pohotovostní hmotnost
Bohatá standardní výbava, široké možnosti nabíjení  

 

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit