| Skutečné náklady na palivo s vybitým akumulátorem: 1,75 Kč/km |
| Dlouhodobá spotřeba benzinu s vybitým akumulátorem: 6,2 l/100 km |
| Skutečný dojezd na elektřinu při teplotě +9 °C: 52 km |
Plug-in hybridní Ford Kuga mile překvapí objemným zážehovým motorem, vysokým výkonem (165 kW), reakcí na přidání plynu a nápadně nízkou spotřebou při jízdě s vybitým akumulátorem.
Třetí generace Fordu Kuga je větší než předchozí generace. K revolučním změnám došlo i pod kapotou, kde nalezneme všechny hybridní verze, tedy naftový mild hybrid s výkonem 110 kW, full hybrid se 140 kW a plug-in hybrid se 165 kW.
Druhé dvě možnosti mají jako základ pohonu 2,5litrový atmosférický benzinový motor, který se od konkurentů liší, v mnohém připomíná Toyotu. Spalovací motor totiž pracuje v úsporném Atkinsonově cyklu a je spojen s převodovkou eCVT, která v případě plug-in hybridu skládá jeho sílu s až 97 kW trakčního elektromotoru. Dobíjecí verze má elektromotor napájený z 14,4kWh akumulátoru.
Jen s pohonem předních kol
Baterie je umístěná před zadní nápravou. To si společně se zmenšením nádrže z 54 na 45 litrů a zmenšením zavazadlového prostoru o 60 na 411 litrů vynutilo omezení nabídky pouze na pohon předních kol. Toto řešení nakonec dobře koresponduje se snahou o snížení spotřeby elektřiny i benzinu. V obou ohledech funguje dobíjecí kuga velmi přesvědčivě. Na elektřinu jede nejrychleji ze všech plug-inů, až140 km/h a reaguje velmi dynamicky
Dojezd 52 km
Výrobce u kugy udává dojezd dle normy WLTP 56 km, resp. 68 km ve městě. My jsme v rámci měření při zahrnutí všech druhů silnic změřili 52 km, což lze mezi ostatními SUV s pohonem předních kol označit za lehce nadprůměrnou hodnotu.

Kuga ale funguje velmi dobře i poté, co se spotřebuje elektřina nabitá ze zásuvky. Sladění obou motorů je v hybridním režimu ukázkové a díky vysokému výkonu obou jednotek je kuga velmi svižná. Navíc spotřeba v hybridním režimu je velmi nízká, mimo město se dá udržet i pod pěti litry.
Příplatek za plug-in hybrid ve srovnání s full hybridem činí rovných 200 tisíc korun, oproti naftové verzi s automatem je plug-in hybrid o 150 tisíc dražší, dvoulitrový diesel má však standardně pohon všech kol.
Spotřeba závisí na chuti dobíjet
V rámci testovacích jízd nás spotřeba příjemně překvapila. Abychom mohli plug-in hybridy objektivně srovnávat, měříme u nich spotřebu benzinu se zcela vybitými akumulátory. Dlouhodobá spotřeba kugy je v tomto režimu úctyhodných 6,2 l/100 km, což je spotřeba typická spíše pro sedany nežli pro vyšší SUV. S lehce nadprůměrným dojezdem 52 km lze při častějším dobíjení dosáhnout spotřeby i pod 3 l/100 km!

Pokud kugu nabijeme alespoň jednou za 400 km, bude dlouhodobá spotřeba benzinu 5,4 l/100 km. Když dobíjecí interval zkrátíme na 200 km, klesne spotřeba na 4,6 l/100 km. A když kugu připojíme do zásuvky každých 100 km, pak spotřeba klesne na rovné 3 l/100 km. Právě na takto nízkou spotřebu by se měl typický uživatel plug-inu bez problémů dostat, pokud bude auto používat převážně na dojíždění do práce.
Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení
| ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid PHEV |
|
| Motor, převodovka | Vpředu napříč uložený zážehový motor pohání přední kola, objem 2488 cm3, výkon 112 kW, točivý moment se neudává. Elektromotor má výkon 97 kW, systémový výkon 165 kW. Jednostupňová samočinná převodovka eCVT. |
| Rozměry | Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4614/1883/1678 mm, rozvor 2710 mm. Zavazadlový prostor 0,411–0,581/1,481 m3. |
| Hmotnosti | Provozní/užitečná hmotnost 1844/551 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1200/750 kg. |
| Výkony | Nejvyšší rychlost 200 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,2 s. Spotřeba 1,2 l/100 km (NEDC), resp. 1,4 l/100 km (WLTP), objem nádrže 25 l, kapacita baterie 14,4 kWh. |
| Cena s DPH | 949 900 Kč |
| SPOTŘEBA V RÁMCI TESTU. Údaje v závorkách platí pro jízdu s přívěsem (l/100 km). | ||
| Město/mimo město | Při ustálené rychlosti 90/130 km/h | Kombinovaná |
| 5,9/5,4 | 5,1/7,3 | 6,2 |
| ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH SPOLEČNOSTI EUROTAX | ||
| Počet ujetých km | Stáří | Zůstatková hodnota |
| 90 000 | 3 roky | 51,50 % |
| 150 000 | 3 roky | 45,47 % |
| 210 000 | 3 roky | 39,43 % |
| CELKOVÉ HODNOCENÍ | |
| KLADY | ZÁPORY |
| Překvapivě nízká spotřeba s vybitým akumulátorem | Pohon pouze předních kol |
| Solidní zůstatkové hodnoty | Lehce zpomalená reakce infotainmentu |
| Jízdní vlastnosti | Menší nádrž i zavazadlový prostor |
| Cena | |




























