Hyundai Ioniq 5 je revolučním elektromobilem nejen pro značku Hyundai, ale i pro celý koncern HMG. Je první, který je od základů stavěný jako elektromobil, a má moderní elektrickou platformu s 800voltovou architekturou. Díky té má extrémně rychlé nabíjení výkonem až 220 kW!

 Novou elektrickou platformu využívá i sourozenecká Kia EV6. I když se na první pohled jedná o zcela rozdílné automobily, zdání klame. Elektrická platforma pracující s 800 volty přináší vyšší účinnost pohonu a mimořádně vysoký nabíjecí výkon (220 kW). Nejlevnější Ioniq 5 stojí 1,1 milionu korun. Pohání ho základní elektromotor o výkonu 125 kW, využitelná kapacita akumulátoru je 58 kWh. Verze s výkonnějším akumulátorem (77 kWh) i elektromotorem (168 kW) je o 120 000 Kč dražší.

Dojezdem přes 400 km se blíží konvenčním vozům

Elektromotor je u verze s pohonem jedné nápravy umístěn vzadu a pohání zadní kola. K dispozici je ve verzi se 125 nebo 168 kW. Verze 4×4 má dva motory o souhrnném výkonu 239 kW.

Testovaná verze měla pohon zadních kol, výkonnější akumulátor (77 kWh) a temperamentní elektromotor se 168 kW. Náročnější zákazníci pak mohou sáhnout po verzi s pohonem všech kol. Většině ale tato středně výkonná verze bude plně postačovat. Navíc dobře odladěný podvozek i díky nízkému těžišti auta odvádí velmi dobrou práci. Hezky drží i v zatáčkách na nerovnostech. Na 20palcových kolech už ale není tak komfortní, jak bychom očekávali. Akumulátor Li-Pol o využitelné kapacitě 77 kWh má podle WLTP vystačit na ujetí 481 km. V případě defenzivní jízdy jsme na našem testovacím okruhu ujeli 450 km. Pro nás je ale důležitý běžný jízdní styl, kterým poměřujeme všechny testované vozy. Výsledný dojezd je v tomto případě 401 km, což je mezi elektrickými SUV jedna z nejlepších hodnot.

Mimořádně rychlé nabíjení

Většina elektromobilů využívá 400voltovou instalaci pohonu. Ioniq ale nabízí novou, 800voltovou, což umožňuje lithium-polymerový akumulátor nabíjet rychlonabíječkami o výkonu až 220 kW.

To zatím nemá obdoby. Takto výkonných rychlonabíječek je ale zatím v Evropě jen velmi málo. Díky většímu akumulátoru ještě o 20 kW více (240 kW) zvládne sesterský model Kia EV6.Akumulátor tak může být nabit z 10 na 80 % za pouhých 18 minut!

Stoupající zůstatkové hodnoty

Elektrifikované modely Hyundai zaznamenaly za poslední tři roky výrazný nárůst. Mají velmi dobrou reputaci, vysokou spolehlivost, a to se odráží v důvěře trhu. Tuto skutečnost zaznamenaly také hodnoty společnosti Eurotax. Trh věří i zcela novému modelu Ioniq 5, který se po třech letech provozu a ujetí 150 000 km drží nad 50 %. Ioniq má tak jednu z nejvyšších hodnot na trhu. Výrazněji ho předčí jen elektromobily prémiových značek, kterým se v době krize neobvykle daří.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
Hyundai Ioniq 5 Power 2WD
Motor, převodovka Vzadu napříč uložený elektromotor pohání zadní kola, výkon 168 kW, točivý moment 350 Nm. Stálý redukční převod.
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4635/1890/1605 mm, rozvor 3000 mm. Zavazadlový prostor 0,527/1,587 m3.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 1980/450 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1600/750 kg.
Výkony Nejvyšší rychlost 185 km/h (omezena), zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,4 s. Spotřeba 16,7–17,9 kWh/100 km (WLTP), maximální dojezd 481 km (WLTP), využitelná kapacita akumulátorů 77,4 kWh.
CENA s DPH 1 289 990 Kč
 SPOTŘEBA ELEKTŘINY V RÁMCI TESTU
Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
17,7/18,9 16,9/26,1 19,1
ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH  SPOLEČNOSTI EUROTAX
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota (Eurotax)
90 000 3 roky 58,140%
150 000 3 roky 50,850%
210 000 3 roky 43,570%
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Prostorný interiér, jízdní vlastnosti Vyšší spotřeba na dálnici
Zůstatkové hodnoty Horší jízdní komfort na 20palcových kolech
Dojezd, rychlost nabíjení (220 kW!)  

 

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit