Testy

TEST: Hyundai Ioniq 6 Power, 77 kWh

>Redakce Redakce
10 ledna, 2025

Manažerský sedan Ioniq 6 jsme vyzkoušeli důkladně ve všech jeho variantách. Díky tomu jej známe skrz naskrz a odhalili jsme jeho silné i slabé stránky.

Pokud by elektromobily fungovaly podobně jako tento ioniq, ubylo by jejich kritiků. V tomto kontextu je velká škoda, že Ioniq 6 se vyrábí jen jako sedan. Jinak by byl téměř dokonalý.

Na ioniqu oceňujeme naprostou originalitu a tvarovou odvážnost aerodynamicky čisté karoserie. Tento model víceméně ztělesňuje naši představu o elektromobilu. Tedy nízký, lehký, aerodynamický. Jak ukazují výsledky našich testů, ve velkých SUV nebo velkoprostorových vozech elektropohon se současnými, stále nedokonalými technologiemi ztrácí smysl.

Kromě dobře známých handicapů je tu ještě obří velikost interiéru, kterou je nutné vytápět či klimatizovat. Vždyť příkon topení u těchto velkých aut převyšuje i 10 kW! Dojezd se tak v mrazech zkracuje často o 80 a více kilometrů! U osobních automobilů jsou hodnoty příkonu topení či klimatizace často poloviční. Klimatizace je energeticky o něco méně náročná. V těchto mohutných a těžkých autech nejlépe fungují klasické spalovací motory nebo plug-in hybridy.

Na dálnici si vystačí jen s 22 kWh

Ioniq 6 je k dispozici se dvěma kapacitami akumulátorů (využitelná kapacita 53 nebo 77,4 kW), s jedním nebo dvěma elektromotory, a má tedy poháněná zadní nebo všechna kola. Nejlevnější model pohání elektromotor o výkonu 111 kW. Menší akumulátor nabízí 53 kWh, reálný dojezd se pohybuje kolem 300 km (WLTP udává dojezd až 429 km).

Kromě pohonu všech kol jsme testovali také druhou nejlevnější verzi (1 339 990 Kč), která má ale vyšší kapacitu akumulátoru (využitelných 77,4 kWh) a výkonnější elektromotor (168 kW) zajišťující dle metodiky WLTP dojezd 614 km. Na tuto hodnotu dojezdu jsme se sice nedostali, ale v běžném provozu lze bez většího úsilí ujet lehce přes 450 km. Při výrazně defenzivní jízdě s vypnutou ventilací a rychlostmi nepřesahujícími 100 km/h pak 500 km. Nápadně nízká je také spotřeba při ustálené rychlosti 130 km/h. Hodnota 22,5 kWh/100 km patří společně s BMW i4 mezi nejnižší naměřené hodnoty. Po absolvování celého našeho testovacího okruhu jsme dosáhli kombinované spotřeby 17,0 kWh/100 km. Při zapnutém topení pak spotřeba v mrazu stoupá lehce přes 19 kWh/100 km.

V nabídce je také verze se dvěma elektromotory a pohonem všech kol. Kombinovaný výkon 239 kW nabízí zajímavou dynamiku. Rychlost 100 km/h pokoří z klidu za 5,1 s, na 150 km/h pak zrychlí za necelých 11 s. Reálný dojezd ale klesl o 40 km (410 km), kombinovaná spotřeba stoupla na 18,8 kWh/100 km.

Mezi elektromobily potěší velmi povedené jízdní vlastnosti, na kterých se podepisuje i nízká hmotnost. Verze s větším akumulátorem váží necelé dvě tuny. Ve své kategorii tak patří mezi nejlehčí elektromobily.

Akumulátor lze u všech verzí dobíjet až 350 kW, takže do dvaceti minut budete mít k dispozici 80 % kapacity.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
Hyundai Ioniq 6 Power, 77 kWh
Motor, převodovka Vzadu napříč uložený elektromotor s permanentním magnetem pohání zadní kola, výkon 168 kW, točivý moment 350 Nm. Jednostupňová samočinná převodovka.
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4855/1880/1495 mm, rozvor 2950 mm. Zavazadlový prostor 0,411 m3.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 1985/425 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1500/750 kg. 
Výkony Nejvyšší rychlost 185 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,4 s. Spotřeba kombinovaná 14,3–16,0 kWh/100 km (WLTP), maximální dojezd na jedno nabití 545–614 km (WLTP), využitelná kapacita akumulátoru 77,4 kWh.
CENA s DPH 1 339 990 Kč
 SPOTŘEBA ELEKTŘINY V RÁMCI TESTU (kWh/100 km)
Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
16,5/15,8 14,8/22,5 17
ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH  SPOLEČNOSTI EUROTAX
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota (Eurotax)
90 000 3 roky 56,50 %
150 000 3 roky 49,40 %
210 000 3 roky 42,30 %
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Jízdní vlastnosti Cena výkonnějších verzí
Dojezd, spotřeba, zrychlení, rychlé nabíjení Provedení jen jako sedan
Nízká pohotovostní hmotnost  Zadní sedadla jsou nízko nad podlahou
Záruka 5 let bez omezení kilometrů Jen průměrný prostor nad hlavou vzadu

 

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit