Mercedes svým osmimístným velkoprostorovým modelem EQV částečně bourá předsudky o elektromobilech. Při teplotě 27 °C a při zapnuté klimatizaci a běžném jízdním stylu jsme ujeli 279 km. Při defenzivní jízdě pak 343 km.

 Základem pro elektrické EQV se stala třída V, tedy velké luxusní MPV od Mercedesu, které vzešlo z dodávky Vito. Auto nicméně prodělalo tolik změn, že příbuznost s užitkovým modelem by, kromě podobností u vnějšího designu, hledal málokdo. EQV pak oproti třídě V nabízí vyztuženou spodní část karoserie pro 500 kg vážící akumulátory, nová je příď a standardně obouvá 17palcová kola.

K dispozici jsou dvě velikosti karoserie – kratší má délku 5140 mm a rozvor o délce 3200 mm, prodloužená má délku 5370 mm a rozvor náprav 3430 mm. Kvůli akumulátorům však došlo ke snížení světlé výšky podvozku, což může být především u delšího rozvoru v praxi patrné.

K dispozici je několik konfigurací sedadel. A to se šesti, sedmi nebo osmi sedadly. Zavazadlový prostor má v krátké verzi maximálně 4630 litrů a v dlouhé 5010 litrů.

Svižný a s dojezdem 280 km

Elektromotor o výkonu 150 kW nemá lehkou práci. Musí rozpohybovat 2,6 tuny vážící hmotu. Přesto EQV propůjčuje nadprůměrný temperament. A točivý moment 362 Nm je záruku nevadnoucího účinku v kopcích nebo při jízdě s naloženým autem. O rozumný dojezd se starají mohutné akumulátory s využitelnou kapacitu 90 kWh. Jsou umístěné pod podlahou, a tak nezasahují do prostoru pro cestující.

Mercedes podle metodiky NEDC udává dojezd 406 km. V rámci testu jsme ale ujeli 280 km. S ohledem na rozměry a hmotnost to rozhodně není špatný výsledek. Zde více než kde jinde platí, že dojezd je výrazně závislý na jízdním stylu řidiče. Testovací okruh jsme pro zajímavost absolvovali i s výrazně defenzivním jízdním stylem, což vystačilo na dojezd 343 km. Naopak v případě, že by EQV jelo plně obsazené (užitečná hmotnost je dle výbavy 865 až 940 kg), je nutné počítat s reálným dojezdem necelých 250 km.

Nabíjení až 110 kW

Nabíjet lithium-iontový akumulátor je možné prostřednictvím rychlonabíječky s výkonem 110 kW. Z 10 na 80 % kapacity zabere nabíjení 45 minut. Z wallboxu nebo veřejné stanice lze auto nabíjet maximálně 11 kW, v takovém případě se z prázdné na úplně plnou baterii dostanete do 10 hodin. Maximální rychlost je omezena na 140 km/h, Mercedes ale umí volitelně odblokovat omezovač a posunout maximum na 160 km/h.

Zájemce bude zajímat, že i včetně DPH se obě velikosti dostanou cenově pod úroveň dvou milionů korun. Ve standardní výbavě nechybí třeba sledování mrtvého úhlu, sledování jízdy ve zvoleném jízdním pruhu či čtení dopravního značení.

Levný servis, průměrné zůstatkové hodnoty

Ve srovnání se spalovacími motory má model EQV téměř poloviční náklady na pravidelný servis. Zůstatkové hodnoty lze označit za průměrné. Po třech letech provozu a nájezdu 150 000 km jsou pod polovinou původní hodnoty.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
Mercedes-Benz EQV 300 L
Motor, převodovka Vpředu uložený elektromotor pohání přední kola, výkon 150 kW, točivý moment 362 Nm. Převodovka samočinná. 
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 5140/1928/1901 mm, rozvor 3200 mm. Zavazadlový prostor 1,030/4,630 m3.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 2635/865kg. 
Výkony Nejvyšší rychlost 160 km/h (omezena), zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,2 s. Spotřeba 26,3kWh/100 km, (NEDC), maximální dojezd 405 km (NEDC),využitelná  kapacita akumulátoru 90 kWh.
CENA s DPH 1 991 660 Kč
 SPOTŘEBA V RÁMCI TESTU (kWh/100 km)
Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
30,1/28,8 28,2/41,1 32,2
ZŮSTATKOVÉ HODNOTY 
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota (Eurotax)
90 000 3 roky 53,00 %
150 000 3 roky 46,40 %
210 000 3 roky 39,71 %
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Jízdní komfort Cena
Výkon a zrychlení  Vysoká hmotnost 2,6 t
Základní výbava  
Dojezd  

x

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit