Vlajková loď Peugeotu nabízí nový pohled na střední třídu automobilů, kdy svým pojetím dokáže konkurovat i prémiovému segmentu. Poslední změnou je obohacení motorové nabídky o plug-in hybrid.

Peugeot 508 nabízí prvotřídní materiály, vysoký jízdní komfort, líbivý design a ve verzi GT také výborné jízdní vlastnosti. TCO kazí vyšší pořizovací cena, stále je ale konkurenceschopné stejně tak jako náklady na servis a opotřebitelné díly. Někomu však může vadit těsnější prostor na zadních sedadlech v oblasti kolen a u sedanu kvůli elegantně se svažující střeše i nad hlavou.
Přísnější emisní předpisy o něco zmenšily nabídku motorizací. Spalovací motory reprezentuje jen vznětová patnáctistovka s 96 kW a nepatrně objemnější, ale znatelně výkonnější benzinový čtyřválec 1,6 litru se 165 kW (ten z ceníku nyní na krátkou dobu zmizel). No a pak je tu stejně výkonný plug-in hybrid, z důvodu téměř třistakilové nadváhy má nepatrně horší dynamiku. Rozdíl ale částečně smazává vyšší točivý moment, a tak tisíc metrů s pevným startem trvá plug-inu o necelou 1 s déle (27,8 s).
Na elektřinu 45 km
Plug-in hybridní verzi pohání přeplňovaný čtyřválec 1.6 PureTech/133 kW, kterému asistuje elektromotor s 81 kW. Celkový výkon sestavy je 165 kW. Akumulátory mají kapacitu 11,8 kWh, využít ale lze 9,3 kWh. Po vyčerpání této hodnoty systém spouští spalovací motor. Na akumulátor jsme v kombinovaném režimu bez omezování a se zapnutou klimatizací ujeli 45 km (dle metodiky WLTP 52 km). Peugeot stejný systém montuje také do SUV 3008, kde ale ve výkonnější verzi umí nabídnout i pohon všech kol.

Aby byly výsledky objektivní, u plug-inů měříme spotřebu paliva vždy se zcela vybitými akumulátory. Pokud známe dojezd na elektřinu, která je u kombi 45 km, lze reálnou spotřebu jasně určit. Peugeotu 508 jsme při jízdě s vybitým akumulátorem naměřili kombinovanou spotřebu 5,8 l/100 km. Pokud plug-in nabijeme každých 100 km, budeme jezdit za 3,2 l/100 km. Když dobíjecí cyklus protáhneme na 200 km, počítejme se 4,5 l/100 km. Pokud se plug-in nabije jednou za 400 km, vyrovná se spotřeba vznětovému motoru 1.5 BlueHDi (5,1 l/100 km).
Menší zavazadlový prostor i nádrž
Systém hybridního pohonu prostor pro cestující nikterak neomezuje, zavazadel ale naložíme méně (o 62 l). Hodnota 468 litrů je v tomto segmentu hybridů lehce podprůměrná. Do zavazadlového prostoru částečně zasahuje benzinová nádrž, která se zmenšila o 19 litrů (na 43 l) a posunula se až za akumulátory.
Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení
| ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE Peugeot 508 SW plug-in hybrid |
|
| Motor, převodovka | Vpředu napříč uložený zážehový přeplňovaný čtyřválec společně s elektropohonem (81 kW) pohání přední kola, zdvihový objem 1598 cm3, výkon 133 kW při 6000 1/min, točivý moment 300 Nm při 3000 1/min. Souhrnný výkon pohonu 165 kW a 360 Nm. Samočinná osmistupňová převodovka. |
| Rozměry | Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4778/1859/1420 mm, rozvor 2793 mm. Zavazadlový prostor 0,468 m3. |
| Hmotnosti | Provozní/užitečná hmotnost 1820/470 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1340/745 kg. |
| Výkony | Nejvyšší rychlost 250 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,2 s. Spotřeba kombinovaná dle NEDC 1,4–1,6. Emise CO2 kombinované dle NEDC 33–36 g/km. |
| CENA | 1 145 000 Kč |
| SPOTŘEBA V RÁMCI TESTU při jízdě s vybitým akumulátorem (l/100 km) | ||
| Město/mimo město | Při ustálené rychlosti 90/130 km/h | Kombinovaná |
| 6,0/5,2 | 4,8/6,3 | 5,8 |
| Zůstatkové hodnoty, náklady na servis a díly | ||||
| Počet ujetých km | Stáří | Zůstatková hodnota (Eurotax) | Náklady na servis dle TecAlliance (Kč) | Náklady na opotřebitelné díly včetně práce dle TecAlliance (Kč) |
| 90 000 | 3 roky | 40,90 % | 20 200 | 24 500 |
| 150 000 | 3 roky | 35,96 % | 33 900 | 29 800 |
| 210 000 | 3 roky | 31,03 % | ||
| CELKOVÉ HODNOCENÍ | |
| KLADY | ZÁPORY |
| Jízdní vlastnosti, komfort cestování, dynamika | O 62 litrů menší zavazadlový prostor plug-inu |
| Efektivita hybridního pohonu | Nižší hmotnost brzděného přívěsu |
| Design, ergonomie při řízení | Vyšší pořizovací cena |
| Prémiový interiér | |




























