4. prosince 2025

Vlajková loď Peugeotu nabízí nový pohled na střední třídu automobilů, kdy svým pojetím dokáže konkurovat i prémiovému segmentu. Poslední změnou je obohacení motorové nabídky o plug-in hybrid.

 Peugeot 508 nabízí prvotřídní materiály, vysoký jízdní komfort, líbivý design a ve verzi GT také výborné jízdní vlastnosti. TCO kazí vyšší pořizovací cena, stále je ale konkurenceschopné stejně tak jako náklady na servis a opotřebitelné díly. Někomu však může vadit těsnější prostor na zadních sedadlech v oblasti kolen a u sedanu kvůli elegantně se svažující střeše i nad hlavou.

Přísnější emisní předpisy o něco zmenšily nabídku motorizací. Spalovací motory reprezentuje jen vznětová patnáctistovka s 96 kW a nepatrně objemnější, ale znatelně výkonnější benzinový čtyřválec 1,6 litru se 165 kW (ten z ceníku nyní na krátkou dobu zmizel). No a pak je tu stejně výkonný plug-in hybrid, z důvodu téměř třistakilové nadváhy má nepatrně horší dynamiku. Rozdíl ale částečně smazává vyšší točivý moment, a tak tisíc metrů s pevným startem trvá plug-inu o necelou 1 s déle (27,8 s).

Na elektřinu 45 km

Plug-in hybridní verzi pohání přeplňovaný čtyřválec 1.6 PureTech/133 kW, kterému asistuje elektromotor s 81 kW. Celkový výkon sestavy je 165 kW. Akumulátory mají kapacitu 11,8 kWh, využít ale lze 9,3 kWh. Po vyčerpání této hodnoty systém spouští spalovací motor. Na akumulátor jsme v kombinovaném režimu bez omezování a se zapnutou klimatizací ujeli 45 km (dle metodiky WLTP 52 km). Peugeot stejný systém montuje také do SUV 3008, kde ale ve výkonnější verzi umí nabídnout i pohon všech kol.

Aby byly výsledky objektivní, u plug-inů měříme spotřebu paliva vždy se zcela vybitými akumulátory. Pokud známe dojezd na elektřinu, která je u kombi 45 km, lze reálnou spotřebu jasně určit. Peugeotu 508 jsme při jízdě s vybitým akumulátorem naměřili kombinovanou spotřebu 5,8 l/100 km. Pokud plug-in nabijeme každých 100 km, budeme jezdit za 3,2 l/100 km. Když dobíjecí cyklus protáhneme na 200 km, počítejme se 4,5 l/100 km. Pokud se plug-in nabije jednou za 400 km, vyrovná se spotřeba vznětovému motoru 1.5 BlueHDi (5,1 l/100 km).

Menší zavazadlový prostor i nádrž

Systém hybridního pohonu prostor pro cestující nikterak neomezuje, zavazadel ale naložíme méně (o 62 l). Hodnota 468 litrů je v tomto segmentu hybridů lehce podprůměrná. Do zavazadlového prostoru částečně zasahuje benzinová nádrž, která se zmenšila o 19 litrů (na 43 l) a posunula se až za akumulátory.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
Peugeot 508 SW plug-in hybrid
Motor, převodovka Vpředu napříč uložený zážehový přeplňovaný čtyřválec společně s elektropohonem (81 kW) pohání přední kola, zdvihový objem 1598 cm3, výkon 133 kW při 6000 1/min, točivý moment 300 Nm při 3000 1/min. Souhrnný výkon pohonu 165 kW a 360 Nm. Samočinná osmistupňová převodovka.
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4778/1859/1420 mm, rozvor 2793 mm. Zavazadlový prostor 0,468 m3.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 1820/470 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1340/745 kg.
Výkony Nejvyšší rychlost 250 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,2 s. Spotřeba kombinovaná dle NEDC 1,4–1,6. Emise CO2 kombinované dle NEDC 33–36 g/km.
CENA 1 145 000 Kč
SPOTŘEBA V RÁMCI TESTU při jízdě s vybitým akumulátorem (l/100 km)
Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
6,0/5,2 4,8/6,3 5,8
Zůstatkové hodnoty, náklady na servis a díly
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota (Eurotax) Náklady na servis dle TecAlliance (Kč) Náklady na opotřebitelné díly včetně práce dle TecAlliance (Kč)
90 000 3 roky 40,90 % 20 200 24 500
150 000 3 roky 35,96 % 33 900 29 800
210 000 3 roky 31,03 %    
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Jízdní vlastnosti, komfort cestování, dynamika O 62 litrů menší zavazadlový prostor plug-inu
Efektivita hybridního pohonu Nižší hmotnost brzděného přívěsu
Design, ergonomie při řízení Vyšší pořizovací cena
Prémiový interiér  

 

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit