Ford zavřejnil podobu nové Fiesty, která přichází s rozšířenou nabídkou technologií a vyspělými mild-hybridními motorizacemi. S tímto souborem vylepšení je kompaktní hatchback připraven na budoucnost.

Nová Fiesta staví na osvědčené architektuře Fordu pro vozy segmentu B, kterou využívá i kompaktní SUV Ford Puma. V závislosti na konkrétním trhu bude nadále k dispozici v tří- i pětidveřovém provedení.
Výbavy Trend Edition a Titanium mají širší horní mřížku s výraznými horizontálními linkami a lesklým chromovaným lemem, plus specifické provedení postranních otvorů v nárazníku. V případě modelů Titanium jsou chromované rovněž horizontální lamely horní mřížky a lišta lemující boční okna.
Linie ST-Line, inspirovaná vozy Ford Performance, nabízí sportovnější charakter. Vyznačuje se novou horní maskou s hlubším zapuštěním a černou strukturou mřížky se šestiúhelníkovým vzorem. Široké boční otvory jsou vyvedeny v barvě karoserie a větší spodní mřížka podtrhuje dynamický naturel vozu.

Varianta Active pro změnu nachází inspiraci u automobilů typu SUV. S její zvýšenou stavbou koresponduje robustnější styl se zvýrazněnými vertikálními linkami v černé horní mřížce a většími postranními vstupy vzduchu.
Do všech variant poprvé přicházejí LED světlomety, přičemž na přání bude k dispozici také pokročilá technologie Matrix LED, která zabraňuje oslnění protijedoucích řidičů a zároveň upravuje světelný kužel podle aktuálních podmínek.
Zákazníci mohou vybírat ze sedmi vzorů kol z lehké slitiny, nabídku laků pak rozšiřují dva nové odstíny – modrá Boundless a červená Beautiful Berry.
Motory pro dnešek i zítřek
Nová Fiesta je poháněna kultivovanými, energickými a úspornými zážehovými motory EcoBoost, popřípadě EcoBoost Hybrid, což je 48V mild-hybridní technologie.

EcoBoost Hybrid kombinuje zážehový motor s řemenem poháněným integrovaným startér/generátorem. Ten při brzdění a jízdě setrvačností dokáže zachycovat energii, jež jinak přichází nazmar, a uchovávat ji ve formě elektřiny. Lithium-iontová baterie pracuje s napětím 48 V a je chlazená vzduchem. Startér-generátor zároveň účinkuje jako elektromotor pomáhající vozu při rozjezdech a akceleraci.
Motorizace 1.0 EcoBoost Hybrid je v nové Fiestě nabízena ve dvou variantách nejvyššího výkonu, 92 a 114 kW (125 a 155 k), v obou případech s manuální šestistupňovou převodovkou. Spotřeba paliva od 5,0 l/100 km a emise CO2 od 113 g/km dle metodiky WLTP představují oproti nehybridní verzi motoru 1.0 EcoBoost 92 kW zlepšení o pět procent, v městském provozu však může být úspora podle údajů Fordu až desetiprocentní.
Motorizaci EcoBoost Hybrid 92 kW lze na přání kombinovat také se sedmistupňovou automatickou převodovkou Ford Powershift s dvouspojkovou konstrukcí. Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2dle WLTP začínají pro tuto variantu od 5,3 l/100 km, respektive 119 g/km.
Převodovka Powershift udržuje motor v optimálních otáčkách a zároveň umožňuje aktivaci funkce Auto Start-Stop při rychlostech pod 12 km/h, což zlepšuje spotřebu paliva v městském provozu. Při požadavku na maximální akceleraci, typicky při předjíždění, navíc tato samočinná skříň dokáže podřadit až o tři rychlostní stupně.

Zážehový motor 1.0 EcoBoost je pro novou Fiestu nabízen v provedení o nejvyšším výkonu 74 kW (100 k), které dle WLTP vykazuje spotřebu paliva od 5,3 l/100 km a emise CO2 od 121 g/km. K dispozici je se šestistupňovou manuální převodovkou.
Jízdní charakteristiku vozu může řidič dle svých preferencí a aktuálních podmínek doladit volbou jízdních režimů Normal, Sport a Eco. Fiesta Active má navíc módy Nezpevněná cesta a Kluzký povrch.
Na malý vůz nebývale mnoho technologí
Nová Fiesta nabízí také plně konfigurovatelný digitální panel, tvořený TFT obrazovkou o úhlopříčce 12,3 palce. Řidič má možnost zvolit si, jaké informace chce vidět prioritně, a to včetně navigačních pokynů. Grafické prostředí koresponduje s aktuálně zvoleným jízdním režimem a má oddělenou oblast pro zobrazování upozornění s vysokou prioritou.

Do svého arzenálu pokročilých asistenčních technologií přidává nová Fiesta rovněž varování před najetím na dálnici v protisměru. Na základě údajů z přední kamery a navigačního systému vůz řidiče upozorní zvukovým i vizuálním signálem, pokud na dálničním nájezdu mine dvě značky „zákaz jízdy v jednom směru“.
V nabídce výbavy nechybí ani adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go a rozpoznáváním dopravních značek, který automaticky udržuje bezpečný podélný odstup. Ve vozech s automatickou převodovkou dokáže brzdit až do úplného zastavení i opětovně uvést vůz do pohybu, což značně usnadňuje jízdu v kolonách.
Aktivní parkovací asistent pomůže s vyhledáním vhodného místa a následně do něj vůz navede, ať už podélně, či kolmo. Řidič ovládá pouze akcelerátor, brzdy a převodovku.

K technologiím, jejichž účelem je předcházet nehodám nebo mírnit jejich následky, patří systém hlídání mrtvých úhlů s varováním před přijíždějícími vozidly při couvání a s aktivním brzděním, asistent pro navrácení do jízdního pruhu a předkolizní asistent s aktivním brzděním.
Uživatelskou zkušenost zpříjemňují majitelům nové Fiesty pokročilé technologie založené na permanentním online připojení. Palubní modem FordPass Connect umožňuje ovládat některé funkce vozu na dálku prostřednictvím mobilní aplikace FordPass. Zákazníci takto mohou odemykat a zamykat dveře, v případě vozů se samočinnou převodovkou spustit motor, zjistit poslední známou polohu vozu a dokonce i ověřit hladinu paliva, stav alarmu, tlak v pneumatikách, životnost oleje a řadu dalších parametrů.
Konektivita nové Fiesty zároveň zajišťuje datové přenosy potřebné pro funkce „Live Traffic“ a „Inofrmace o nebezpečí v okolí“. První z nich umožňuje dynamické přepočítávání trasy podle hustoty provozu, druhá upozorní řidiče na potenciální nebezpečí na trase i v případech, kdy je skryté za zatáčkou či jinými vozidly.

Komunikační a zábavní systém SYNC 3 umožňuje řidičům ovládat přehrávání, navigaci a připojený telefon jednoduchými hlasovými pokyny. Je kompatibilní s Apple CarPlay i Android Auto a jeho osmipalcová dotyková obrazovka podporuje ovládací gesta zažitá z chytrých telefonů. Při zařazeném zpětném chodu se na ni přenáší obraz ze širokoúhlé zadní kamery.
Vozy vybavené systémem SYNC 3 nyní disponují funkcí připomenutí obsazených zadních sedadel, jejímž účelem je předcházet situacím, kdy řidič zapomene ve voze dítě či domácího mazlíčka.
K dispozici jsou i další prémiové funkce od bezdrátového nabíjení chytrých telefonů až po audio systém B&O, který díky 10 reproduktorům, integrovanému subwooferu a digitálnímu zesilovači o výkonu 575 wattů nabízí funkci prostorového zvuku.
Ford Fiesta ST ve výrazné zelené
Spičástí premiéry je i nové sportovní provedení Fiesta ST, vyvinuté v režii Ford Performance.

Osvěžený vnější design upoutá agresivnějším vzhledem předních partií se šestiúhelníkovým vzorem horní i spodní mřížky a většími postranními vstupy vzduchu. Horní mřížka a boční vstupy jsou vyvedeny v šedém odstínu Chrystaline, zatímco přední spoiler, nástavce prahů, zadní spoiler i difuzor jsou lakované v barvě karoserie. Sériově 18palcová kola z lehké slitiny se pyšní tmavou povrchovou úpravou Magnetite a paletu laků rozšiřuje sytě zelený odstín ST Mean.
V interiéru se objevují nová sportovní sedadla s integrovanými hlavovými opěrkami, vyvinutá s cílem poskytnout ještě účinnější vedení trupu při dynamické jízdě a zároveň vyšší komfort v běžném provozu. Jsou seřiditelná ve 14 směrech, aby si každý řidič našel vhodnou pozici, a potažená prémiovým materiálem Sensico s kontrastními červenými švy. Sportovní atmosféru interiéru dále zdůrazňuje volant s plochou spodní částí věnce, fólie ve vzhledu matného uhlíkového kompozitu („karbonu“) a červené detaily.

Zážehový motor 1.5 EcoBoost dosahuje nejvyššího výkonu 147 kW (200 k) v 6000 ot.min-1, maximální točivý moment byl navýšen z 290 na 320 Nm v 1600-4000 ot.min-1. Díky patentovaným, za studena tvářeným vektorovacím pružinám a dvouplášťovým tlumičům Tenneco se Fiesta ST vyznačuje sportovně bezprostředním přechodem do oblouku v úvodní fázi zatáčky a vysokou stabilitou při jejím průjezdu, zatímco při výjezdu řidiči ocení na přání dodávaný mechanický samosvorný diferenciál Quaife.
Vedle jízdních režimů Normal a Sport nabízí nová Fiesta ST také režim Závodní trať, který nahrazuje režim Eco u běžných verzí Fiesty a je určen pro jízdu na uzavřených tratích. V režimu Závodní trať je deaktivován systém regulace prokluzu kol a elektronický stabilizační systém zasahuje později než ve standardním nastavení.




























