4. prosince 2025

Peugeot manažerským modelem 508 příjemně překvapil. Jde o velmi povedené a líbivé auto nabízející pestrou nabídku pohonných jednotek včetně dobíjecího plug-in hybridu. Právě na tuto novinku jsme se zaměřili.

 Poslední novinkou modelové řady 508 je plug-in hybrid, který dokáže v praxi uhánět na elektřinu rychlostí přes 130 km/h a v kombinovaném režimu jsme s ním při testování ujeli 45 km.

Dva hybridní systémy ve dvou modelech

Peugeot představil dva povedené hybridní systémy, které využívají modely 508 a 3008. Zatímco manažerský liftback nebo kombi modelu 508 využívá systém s pohonem pouze předních kol, model 3008 umí nabídnout i verzi 4×4. Zadní kola navíc pohání další elektromotor o výkonu 83 kW a díky většímu akumulátoru (13,2 kWh) lze na elektřinu ujet 54 km.

Peugeot 508 pohání přeplňovaný čtyřválec 1.6 PureTech o výkonu 133 kW, k tomu mu asistuje elektromotor s 81 kW. Celkový výkon sestavy je 165 kW. Akumulátory mají kapacitu 11,8 kWh, pro čistě elektrický pohon lze ale využít 9,3 kWh. Po vyčerpání této hodnoty systém spouští spalovací motor a přepíná do hybridního režimu. S elektřinou si poté hospodaří sám. Na akumulátor jsme v kombinovaném režimu bez omezování a se zapnutou klimatizací ujeli 45 km i když výrobce dle metodiky WLTP uvádí 52 km.

Dobíjení každých 300 km vyrovná spotřebu s dieselem

Aby byly výsledky objektivní, u plug-inů měříme spotřebu paliva vždy se zcela vybitými akumulátory. Pokud známe dojezd na elektřinu, která je u kombi 45 km, lze si jednoduše spočítat reálnou spotřebu.

Peugeotu 508 jsme při jízdě s vybitým akumulátorem naměřili 5,8 l/100 km. Tato spotřeba reprezentuje kombinovaný provoz ve městě, okresní silnici a dálnici, jejíž podíl je 30%.

Pokud plug-in nabijeme každých 100 km, což je při jízdách do práce a zpět reálné, budeme jezdit za 3,2 l/100 km. Když dobíjecí cyklus protáhneme na 200 km, počítejme se 4,5 l/100 km. Pokud se plug-in nabije jednou za 400 km, vyrovná se spotřeba vznětovému motoru 2.0 BlueHDI (5,1 l/100 km). V takovém případě se vyplatí ušetřit 165 000 korun a koupit levnější verzi se vznětovým čtyřválcem.

Menší zavazadlový prostor i nádrž

Systém hybridního pohonu prostor pro cestující nikterak neomezuje, zavazadel ale naložíme méně (o 62 l). Hodnota 468 l je v tomto segmentu hybridů lehce podprůměrná. Do zavazadlového prostoru částečně zasahuje benzinová nádrž, která se zmenšila o 19 l (na 43 l) a posunula se až za akumulátory.

Dva systémy pohonu, tedy konvenční a elektrický, se promítají do ceny hybridu, která začíná lehce nad 1 milionem korun (1 065 000 Kč), kombi je dražší o 40 000 korun.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
Peugeot 508 SW plug-in hybrid
Motor, převodovka Vpředu napříč uložený zážehový přeplňovaný čtyřválec společně s elektropohonem (81 kW) pohání přední kola, zdvihový objem 1598 cm3, výkon 133 kW při 6000 1/min, točivý moment 300 Nm při 3000 1/min. Souhrnný výkon pohonu 165 kW a 360 Nm. Samočinná 8stupňová převodovka.
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4778/1859/1420 mm, rozvor 2793 mm. Zavazadlový prostor 0,468 m3.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 1820/470 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1340/745 kg.
Výkony Nejvyšší rychlost 250 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,2 s. Spotřeba kombinovaná dle NEDC 1,4–1,6, emise CO2 kombinované dle NEDC 33–36 g/km.
CENA 1 105 000 Kč
SPOTŘEBA V RÁMCI TESTU při jízdě s vybitým akumulátorem (l/100 km)
Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
6,0/5,2 4,8/6,3 5,8
Zůstatkové hodnoty, náklady na servis a díly:
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota (Eurotax) Náklady na servis dle TecAlliance (Kč) Náklady na opotřebitelné díly včetně práce dle TecAlliance (Kč)
90 000 3 roky 46,13 % 19 800 24 600
150 000 3 roky 40,70 % 33 000 30 000
210 000 3 roky 35,28 %    
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Jízdní vlastnosti, komfort cestování, dynamické vlastnosti O 62 l menší zavazadlový prostor
Náklady na provoz (TCO) Nižší hmotnost brzděného přívěsu
Efektivita hybridního pohonu  

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit