Peugeot manažerským modelem 508 příjemně překvapil. Jde o velmi povedené a líbivé auto nabízející pestrou nabídku pohonných jednotek včetně dobíjecího plug-in hybridu. Právě na tuto novinku jsme se zaměřili.
Poslední novinkou modelové řady 508 je plug-in hybrid, který dokáže v praxi uhánět na elektřinu rychlostí přes 130 km/h a v kombinovaném režimu jsme s ním při testování ujeli 45 km.
Dva hybridní systémy ve dvou modelech
Peugeot představil dva povedené hybridní systémy, které využívají modely 508 a 3008. Zatímco manažerský liftback nebo kombi modelu 508 využívá systém s pohonem pouze předních kol, model 3008 umí nabídnout i verzi 4×4. Zadní kola navíc pohání další elektromotor o výkonu 83 kW a díky většímu akumulátoru (13,2 kWh) lze na elektřinu ujet 54 km.

Peugeot 508 pohání přeplňovaný čtyřválec 1.6 PureTech o výkonu 133 kW, k tomu mu asistuje elektromotor s 81 kW. Celkový výkon sestavy je 165 kW. Akumulátory mají kapacitu 11,8 kWh, pro čistě elektrický pohon lze ale využít 9,3 kWh. Po vyčerpání této hodnoty systém spouští spalovací motor a přepíná do hybridního režimu. S elektřinou si poté hospodaří sám. Na akumulátor jsme v kombinovaném režimu bez omezování a se zapnutou klimatizací ujeli 45 km i když výrobce dle metodiky WLTP uvádí 52 km.
Dobíjení každých 300 km vyrovná spotřebu s dieselem
Aby byly výsledky objektivní, u plug-inů měříme spotřebu paliva vždy se zcela vybitými akumulátory. Pokud známe dojezd na elektřinu, která je u kombi 45 km, lze si jednoduše spočítat reálnou spotřebu.
Peugeotu 508 jsme při jízdě s vybitým akumulátorem naměřili 5,8 l/100 km. Tato spotřeba reprezentuje kombinovaný provoz ve městě, okresní silnici a dálnici, jejíž podíl je 30%.

Pokud plug-in nabijeme každých 100 km, což je při jízdách do práce a zpět reálné, budeme jezdit za 3,2 l/100 km. Když dobíjecí cyklus protáhneme na 200 km, počítejme se 4,5 l/100 km. Pokud se plug-in nabije jednou za 400 km, vyrovná se spotřeba vznětovému motoru 2.0 BlueHDI (5,1 l/100 km). V takovém případě se vyplatí ušetřit 165 000 korun a koupit levnější verzi se vznětovým čtyřválcem.
Menší zavazadlový prostor i nádrž
Systém hybridního pohonu prostor pro cestující nikterak neomezuje, zavazadel ale naložíme méně (o 62 l). Hodnota 468 l je v tomto segmentu hybridů lehce podprůměrná. Do zavazadlového prostoru částečně zasahuje benzinová nádrž, která se zmenšila o 19 l (na 43 l) a posunula se až za akumulátory.

Dva systémy pohonu, tedy konvenční a elektrický, se promítají do ceny hybridu, která začíná lehce nad 1 milionem korun (1 065 000 Kč), kombi je dražší o 40 000 korun.
Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení
| ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE Peugeot 508 SW plug-in hybrid |
|
| Motor, převodovka | Vpředu napříč uložený zážehový přeplňovaný čtyřválec společně s elektropohonem (81 kW) pohání přední kola, zdvihový objem 1598 cm3, výkon 133 kW při 6000 1/min, točivý moment 300 Nm při 3000 1/min. Souhrnný výkon pohonu 165 kW a 360 Nm. Samočinná 8stupňová převodovka. |
| Rozměry | Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4778/1859/1420 mm, rozvor 2793 mm. Zavazadlový prostor 0,468 m3. |
| Hmotnosti | Provozní/užitečná hmotnost 1820/470 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1340/745 kg. |
| Výkony | Nejvyšší rychlost 250 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,2 s. Spotřeba kombinovaná dle NEDC 1,4–1,6, emise CO2 kombinované dle NEDC 33–36 g/km. |
| CENA | 1 105 000 Kč |
| SPOTŘEBA V RÁMCI TESTU při jízdě s vybitým akumulátorem (l/100 km) | ||
| Město/mimo město | Při ustálené rychlosti 90/130 km/h | Kombinovaná |
| 6,0/5,2 | 4,8/6,3 | 5,8 |
| Zůstatkové hodnoty, náklady na servis a díly: | ||||
| Počet ujetých km | Stáří | Zůstatková hodnota (Eurotax) | Náklady na servis dle TecAlliance (Kč) | Náklady na opotřebitelné díly včetně práce dle TecAlliance (Kč) |
| 90 000 | 3 roky | 46,13 % | 19 800 | 24 600 |
| 150 000 | 3 roky | 40,70 % | 33 000 | 30 000 |
| 210 000 | 3 roky | 35,28 % | ||
| CELKOVÉ HODNOCENÍ | |
| KLADY | ZÁPORY |
| Jízdní vlastnosti, komfort cestování, dynamické vlastnosti | O 62 l menší zavazadlový prostor |
| Náklady na provoz (TCO) | Nižší hmotnost brzděného přívěsu |
| Efektivita hybridního pohonu | |




























