Dlouhodobá spotřeba benzinu 6,6 l/100 km
Dlouhodobá spotřeba benzinu s nákladem 500 kg 7,7 l/100 km
Dlouhodobá spotřeba nafty 5,4 l/100 km
Dlouhodobá spotřeba nafty s nákladem 500 kg 6,2 l/100 km

 Zcela nová generace Volkswagenu Caddy na nás udělala výborný dojem a splnila očekávání lídra segmentu. Od nového Renaultu Kangoo, který přichází v těsném závěsu za svým rivalem, jsme očekávali spíš jednodušší technickou koncepci zaměřenou na nižší cenu, ze které by pak mohla těžit i čistě elektrická verze. Výsledek nás příjemně překvapil.

 Renault to vyřešil šalamounsky. V rámci nové, třetí generace totiž nabízí dva modely, které osloví jak náročnější klientelu, tak vozové parky, které potřebují čistě pracovní auto s vysokou užitnou hodnotou a nízkými TCO. Aktuálně tak na trh vstupuje třetí generace Kangoo, kterou v nabídce doplňuje model se staronovým označením Express. Má podobnou velikost, ale zcela jiné základy, neboť vychází z inovované architektury B0 dosavadní Dacie Dokker s kratší délkou (-93 mm) a šířkou (-85 mm). Kangoo pak využívá zcela novou, větší platformu CMX-C, která nabízí i verzi s delším rozvorem. Renault věří, že díky této dvojici lépe osloví znatelně větší cílovou klientelu.

 Detaily, díky kterým je tak atraktivní

Ale vraťme se zpět k testované novince. Kangoo řadou chytrých řešení nabízí neobvykle vysokou užitnou hodnotu, čímž se mezi malými dodávkami řadí na absolutní vrchol.

Není se až tak čemu divit. Kangoo vede nepřetržitou linii úspěchů již od roku 1997. Nová generace jej technologiemi a užitnou hodnotou posouvá na špici trhu. V polovině příštího roku se dočkáme také elektrické verze.

Řady úspěchů si všiml i Mercedes, který se s Renaultem domluvil na spolupráci. Z předchozí generace Renaulta Kangoo tak vzešel i Mercedes-Benz Citan a tato spolupráce pokračuje i v rámci této třetí generace Kangoo.

Nová sedadla mají nastavitelnou výšku, hloubku a nyní i bederní opěrku. Na přání lze mít odolné látkové čalounění. Volant je nyní nastavitelný v obou osách. Vzhledem k omezenému výhledu do stran skříňové verze je nové kangoo vybaveno o 35 % většími zpětnými zrcátky a doplňkovým zrcátkem ve sluneční cloně spolujezdce zlepšující výhled šikmo vzad na pravé straně. 

Sedadlo spolujezdce lze zcela sklopit do roviny a vytvořit prostor pro přepravu předmětů o délce 305 mm. Kangoo lze objednat také v třímístné variantě, kdy vyklopením prostředního sedadla vznikne pracovní stůl s odnímatelnou policí a držákem na dokumenty i nápoje. Celkový objem odkládacích míst činí 60 litrů.

Nastupování usnadňuje otevírání předních dveří v úhlu 90°. Unikátem je absence B sloupku na pravé straně se zachováním možnosti libovolného otevírání dveří. Díky tomu vznikl nakládací otvor se šířkou 1446 mm. Ten výrazně usnadnil nakládání dlouhých předmětů a zároveň vytvořil prostor pro novou koncepci otočného úložného regálu. Žebříky a trubky o délce 2 až 2,5 metru (prodloužená verze) lze převážet v novém sklopném držáku s nosností 30 kg.

Základní verze Kangoo van nabízí objem nákladového prostoru od 3,3 do 3,8 m3. S prodlouženou verzí získáte 4,2 až 4,3 m3 s možností přepravy předmětů o délce 3548 mm. Vybírat můžete ze dvou provedení přepážky – pevné s průhledovým oknem, nebo variabilní se sklopným panelem na straně spolujezdce. V případě prodloužené verze lze objednat i pětimístné provedení.

Kvůli prevenci krádeže byly ze zadních dveří odstraněny zámky. Přístup do vozu usnadňuje karta handsfree. Z oblasti multimedií dodává Renault rádio s Bluetooth a aplikací umožňující přístup k funkcím chytrého telefonu. Alternativou je vyšší řada s 8palcovou dotykovou obrazovkou Renault EASY LINK s navigací i bez ní. Praktický držák telefonu doplňuje 15W bezdrátová nabíječka.

Je lepší benzin, nebo nafta?

Renault nijak nešetřil ani na možnostech pohonného ústrojí. Benzinové agregáty zastupuje řada 1,3 TCe 100 a 130, přičemž silnější můžete mít vedle šestistupňového manuálu také se sedmistupňovým automatem EDC. Alternativou jsou vznětové motory 1,5 Blue dCi 75, 93 a 115, přičemž nejsilnější verze je opět dostupná s oběma převodovkami.

Vyzkoušet jsme mohli nejvýkonnější benzinovou přeplňovanou třináctistovku s 96 kW a prozatím i nejvýkonnější vznětový motor se 70 kW. Verze s 85 kW zatím není k dispozici. Jakou motorizaci zvolit je věcí priorit. Benzinový motor parádně zrychluje i ve vyšších otáčkách a točivým momentem 230 Nm se téměř vyrovná vznětové verzi. Jeho spotřeba je vyšší o 1,2 l/100 km a oproti vznětové verzi je o 30 000 korun bez DPH levnější. Vznětová verze se tak zaplatí po ujetí 60 000 km.

Z pohledu užitkových vlastností, ale i TCO na nás udělal lepší dojem vznětový motor. Má nízkou spotřebu, solidní točivý moment, je tišší a v městském provozu o znatelných 1,7 l/100 km úspornější. S nákladem 500 kg je pak rozdíl ve spotřebě dokonce 2 l/100 km.

Benzinový motor je hlučnější, ale nabízí vysoký temperament a zrychluje téměř v každých otáčkách.

Elektrická verze příští rok

V polovině příštího roku se dočkáme také plně elektrické verze Kangoo E-Tech Electric. Vybavena bude elektromotorem s výkonem 75 kW a točivým momentem 245 Nm. Pro optimalizaci předpokládaného dojezdu 265 km slouží šest volitelných jízdních režimů. Baterii s kapacitou 44 kWh lze nabíjet proudem až 75 kW, kdy za 42 minut dosáhnete 80 % kapacity. Hojně rozšířený wallbox 7,4 kW zvládne to samé za 7 hodin.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
Renault Kangoo Blue dCi 95
Motor, převodovka Vpředu napříč uložený vznětový přeplňovaný čtyřválec pohání přední kola. Zdvihový objem 1461 cm3, výkon 70 kW při 3750 1/min, točivý moment 260 Nm při 1750 1/min. Ručně řazená šestistupňová převodovka.
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4486/1860/1808 mm, rozvor 2716 mm. Základní objem zavazadlového prostoru 3,8 m3. 
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 1519/786 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1500/740 kg.
Výkony Nejvyšší rychlost 164 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 14,1 s. Spotřeba kombinovaná dle WLTP 5,3–5,8 l/100 km, emise CO2 kombinované dle WLTP 147–148 g/km.
CENA  473 000 Kč bez DPH
Motorizace SPOTŘEBA V RÁMCI TESTU (l/100 km). Údaje v závorce platí pro jízdu s nákladem 500 kg
  Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
Nafta: Blue dCi 95 6,3/4,1(7,0/4,5) 3,9/6,2 (4,0/6,4) 5,4 (6,2)
Benzin: Tce 130 8,0/5,7 (8,9/6,3,) 5,4/7,8(5,6/8,1) 6,6 (7,7)
Zůstatkové hodnoty, náklady na servis a díly
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota (Eurotax) Náklady na servis a opotřebitelné díly
90 000 3 roky 39,23 % Údaje nejsou k dispozici
150 000 3 roky 35,64 % Údaje nejsou k dispozici
210 000 3 roky 31,72 % Údaje nejsou k dispozici
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Vysoké užitkové vlastnosti, jízdní vlastnosti s nákladem i bez něj Horší odhlučnění zážehových motorů
Chytrá řešení, absence středového sloupku Cena lépe vybavených verzí
Mimořádně úsporné vznětové motory Nedostatečná dynamika nejslabšího vznětového motoru (55 kW)
Nabídka dvou délek karoserie  
Atraktivní TCO  

 

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit