Náklady na CNG při ceně 58 Kč/kg 2,26 Kč/km
Dlouhodobá spotřeba plynu v rámci testu 3,9 kg/100 km
Skutečný dojezd na CNG 435 km

Osmá generace Golfu je dostupná s osmi různými pohony, z čehož pět se řadí mezi hybridní. Tak širokou nabídku pohonných jednotek konkurence nemá. Provoz plynové verze TGI se i přes mimořádnou drahotu vyplácí, návratnost je ale příliš dlouhá, a tak je výhodnější investovat do vznětové verze.

Volkswagen Golf TGI je oproti stejně výkonnému benzinového motoru 1.5 TSI dražší o znatelných 65 000 Kč. Návratnost investice se tak do plynového pohonu výrazně prodlužuje. Kvůli vysoké ceně zemního plynu (58 Kč/kg) je nutné ujet přes 133 000 km, aby se vyšší pořizovací cena umořila. Při současných cenách pohonných hmot je tak provoz na CNG levnější o 0,49 Kč/km.

Millerův cyklus šetří palivo

Motor 1.5 TGI/96 kW je oproti klasickému zážehovému motoru výrazně pozměněn. Běží v hospodárném Millerově cyklu s vysokým kompresním poměrem 12,5 : 1. Navíc je vybaven turbodmychadlem s variabilní geometrií, což posiluje zátah v nízkých a středních otáčkách.

Bohužel vlivem zpřísňujících se předpisů pro alternativní pohony klesl objem benzinové nádrže na pouhých 9 l. Provoz na benzin je tedy skutečně jen nouzovým řešením.

Povedené TDI

Plynová verze se v podání Volkswagenu Golf v současné době nevyplácí. V rámci testů na nás ale udělal dojem vznětový čtyřválec 2.0 TDI ve verzi se 110 kW. Tento motor dovedl Volkswagen k naprosté dokonalosti a je velká škoda, že se v rámci evropského emisního šílenství musejí protežovat elektrifikované pohony. Při ustálené rychlosti 90 km/h si TDI řekne jen o 3,5 l nafty, při dálniční rychlosti 130 km/h je to pouhých 5,2 l/100 km. V kombinovaném režimu jsme naměřili 4,6 l/100 km. Při úspornějším jízdním stylu se ale lze dostat ke 4 l/100 km. Diesel tak při současných cenách pohonných hmot dokáže jezdit o 0,20 Kč/km levněji než plynová verze TGI. Navíc pořizovací cena slabší verze 2.0 TDI/85 kW je ještě o 23 000 korun nižší. Vznětová verze s výkonnějším motorem 2.0 TDI/110 kW je pak o 24 000 Kč dražší. Při současných cenách se tak vznětový motor u golfu vyplácí více.

Golf zdražil o 47 000 Kč

Golf si tradičně vede velmi dobře v oblasti zůstatkových hodnot a TCO. Životnost plynových nádrží je počítána na 20 let, pak se musí vyměnit. Plynový systém také musí procházet revizní kontrolou. U nového auta je to po 4 letech, pak každé 2 roky. Tedy stejně jako platnost STK. Cena revize se pohybuje do 500 korun.

Není bez zajímavosti, že za posledních 12 měsíců Volkswagen Golf podražil o 47 000 korun. Praktičtější verze kombi je za příplatek 32 000 korun.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
Volkswagen Golf 1.5 TGI 
Motor, převodovka Vpředu napříč uložený zážehový čtyřválec pohání přední kola, objem 1498 cm3, výkon 96 kW při 5000–6000 otáčkách, točivý moment 200 Nm při 1400–4000 otáčkách. Šestistupňová ručně řazená převodovka.
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4284/1789/1456 mm, rozvor 2620 mm. Zavazadlový prostor 0,455/1,410 m3.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 1410/550 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1400/680 kg.
Výkony Nejvyšší rychlost 211 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,6 s. Spotřeba 5,4–5,5 m3/100 km (WLTP), emise CO2 99 g/km, objem nádrží 17,3 kg (CNG) a 9,0 l (benzin).
CENA 691 900 Kč (kombi 723 900 Kč) s DPH 
 SPOTŘEBA CNG V RÁMCI TESTU (kg/100 km)
Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
4,3/3,4 3,2/4,1 3,9
ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH  SPOLEČNOSTI EUROTAX
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota 
90 000 3 roky 57,26 %
150 000 3 roky 50,35 %
210 000 3 roky 43,44 %
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Stále ještě výhodné náklady na palivo i TCO Malá benzinová nádrž (9 l) snižuje celkový dojezd
Zůstatkové hodnoty Dlouhá návratnost
Možnost libovolně konfigurovat výbavu Menší zavazadlový prostor, absence rezervy

 

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit