Náklady na elektřinu v aktuální sazbě 6,50 Kč/kWh 1,57 Kč/km
Dlouhodobá spotřeba elektřiny v rámci testu 24,3 kWh/100 km
Skutečný dojezd na elektřinu při teplotě +13 °C 320 km

Volkswagen ID. Buzz nadchne koncepcí odkazující na staré modely T1, prostorem a, světe, div se, také jízdními vlastnostmi a spotřebou s akceptovatelným dojezdem lehce přes 300 kilometrů.

 Automobilka dodávku postavila na platformě MEB kompatibilní s pokročilými technologiemi. Mezi ně patří sdílení jízdních dat o potenciálním nebezpečí Car2X, softwarové aktualizace na dálku nebo pokročilý systém autonomní jízdy včetně změny pruhu. Bytelnost karoserie a vysoká úroveň podpory řidiče přinesly modelu ID. Buzz pětihvězdičkové hodnocení v testech Euro NCAP se skóre 92 %!

Minimalisticky pojatý interiér bez středového tunelu poskytuje nadprůměrný prostor pěti cestujícím. Užitková verze Cargo má vpředu standardně tři sedadla (dvoumístná konfigurace je volitelná). S rozvorem (2988 mm) téměř shodným s T6.1 a celkovou délkou 4712 mm se dozadu pohodlně vejdou dvě europalety (nákladový prostor 3,9 m3).

Reálný dojezd 320 km

Osobní verzi ID. Buzz lze pořídit za 1 593 854 Kč, užitková je jen nepatrně levnější (1 496 456 Kč s DPH). Na zajímavě koncipovaný elektromobil se solidním dojezdem to vůbec není špatné. V obou případech vůz pohání elektromotor, jehož výkon 150 kW putuje na zadní kola. Díky 82kWh akumulátoru (využitelných 77 kWh) má ID. Buzz podle výrobce ujet na jedno nabití 423 kilometrů. K této hodnotě jsme se přiblížili jen při výrazně defenzivní jízdě, s vypnutou ventilací a mimo dálnice (400 km).

Pokud budete jezdit plynule a splynete s provozem, ujedete 360 km. Pokud do svých jízd zahrnete také dálnici a pojedete po ní rychlostí 130 km/h, tak dojezd klesá na 320 km, v mrazivém počasí se zapnutým topením pak lze ujet 280 km. Přehoupnout se přes 300 km je v mrazu obtížné i s předehřevem interiéru. V závislosti na uvedených jízdních podmínkách se kombinovaná spotřeba pohybuje od 21 do 30 kWh/100 km.

Topení výrazně ovlivňuje dojezd

Topení je s ohledem na velikost interiéru dimenzováno znatelně více než u osobních automobilů. V mrazivém počasí se jeho příkon pohybuje od 2 do 6 kW, při maximálním výkonu má dokonce 8 kW. Jen pro zajímavost, při nastavené teplotě na 19 °C a venkovní teplotě 0 °C je příkon topení pro udržení už vyhřátého interiéru 2 až 2,5 kW.

Při vyhřátí prochladlého interiéru ale topení zpočátku pracuje na 6 až 8 kW. Z uvedených příkonu je patrné, jak moc topení dokáže ovlivnit dojezd. U stojícího vozidla by tedy topení při venkovní teplotě 0 °C akumulátor vyprázdnilo po zhruba 36 hodinách. Klimatizace oproti topení akumulátor nezatěžuje ani z poloviny.

Solidní rychlost nabíjení

Akumulátor lze nabíjet střídavým proudem (AC) o výkonu až 11 kW nebo stejnosměrným proudem (DC) dobíjecí stanicí s výkonem až 170 kW. V tomto případě doplníte energii z 5 na 80 % za 30 minut. Výhodou moderní platformy je automatické spojení s nabíječkou Plug&Charge. Pomocí speciální stanice dokáže novinka poskytovat energii do elektrické sítě domu.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
Volkswagen ID. Buzz
Motor, převodovka Vzadu uložený elektromotor s permanentním magnetem pohání zadní kola, výkon 150 kW, točivý moment 310 Nm. Převodovka s reduktorem otáček s jedním převodovým poměrem.
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4712/1985/1927 mm, rozvor 2989 mm. Zavazadlový prostor 0,350–3,9 m3. 
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 2550/529 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1000/750 kg. 
Výkony Nejvyšší rychlost 145 km/h (omezena), zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,2 s. Spotřeba kombinovaná 20,6–21,7 kWh/100 km, (WLTP), maximální dojezd 532 km (WLTP), kapacita akumulátoru 82 kWh (využitelná 77 kWh).
CENA s DPH 1 593 854 Kč
 SPOTŘEBA ELEKTŘINY V RÁMCI TESTU (kWh/100 km)
Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
18,5/19,9 18,8/32,1 24,3
ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH  SPOLEČNOSTI EUROTAX
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota (Eurotax)
90 000 3 roky 58,90 %
150 000 3 roky 51,40 %
210 000 3 roky 43,90 %
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Naprosto originální design, všestranné využití Dojezd v zimě se zapnutým topením
Prostorný interiér, jízdní vlastnosti, dynamika K dispozici pouze jedna verze akumulátoru (77 kWh)
Zůstatkové hodnoty Nízká hmotnost přívěsu (1000 kg)
Solidní dojezd při teplotách nad 0 °C  

 

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit