4. prosince 2025
Český trh, Finance

Pokles trhu Kia vyvážila posílením celkového podílu

>Redakce Redakce
27 ledna, 2021

Kia v roce 2020 vykázala historicky nejvyšší podíl na evropském trhu a jeden z vůbec nejvyšších meziročních nárůstů tržního podílu. Podle dnes zveřejněných údajů Asociace evropských výrobců automobilů (ACEA) dokázala Kia během uplynulého roku zvýšit svůj podíl na evropském trhu z původních 3,2 % na 3,5 %.

Kvůli dopadům pandemie koronaviru napříč celou Evropou pak celkové roční prodeje vozů Kia v Evropě poklesly o 17 % na 416,715 kusů. Značka nicméně zaznamenala nižší pokles než evropský trh jako celek, kde došlo k meziročnímu poklesu o 24,3 %. Tržní podíl značky Kia proto vzrostl na historické maximum 3,5 %.

Nejnovější prodejní výsledky rovněž akcentují narůstající význam elektrifikovaných modelů Kia na pozvolna se měnícím evropském trhu. I přes obecné zpomalení trhu jsou hybridní a čistě elektrické pohony i nadále klíčovým růstovým segmentem značky Kia, přičemž elektrifikované pohony v roce 2020 představovaly v Evropě 25,5 % celkových prodejů uvedené značky – tj. více než plnou čtvrtinu vozů, které Kia na tomto trhu prodala.

Zájem o elektrifikované modely vzrostl o 60 %

K úspěchu značky Kia v roce 2020 napomohl rostoucí zájem zákazníků o vyspělé elektrifikované pohony. Celkové prodeje hybridních, plug-in hybridních a čistě elektrických vozů značky v roce 2020 narostly ze 66 386 na 106 466 kusů (+60,4 %) (mild-hybridní provedení nejsou započítána). Vloni Kia vůbec poprvé prodala přes 100 tisíc elektrifikovaných vozidel – což znamená, že každý čtvrtý vůz Kia prodaný v Evropě byl vybaven elektrifikovaným ústrojím.

Nejprodávanější elektrifikovanou řadou značky zůstává Niro, zahrnující hybridní, plug-in hybridní a čistě elektrickou variantu. Niro se též stalo celkově druhou nejprodávanější modelovou řadou značky při prodejích v objemu 77 498 kusů (+34,7 % ve srovnání s rokem 2019). U provedení Niro Hybrid bylo evidováno 32 384 kusů, vedle dalšího významného růstu díky variantě Niro Plug-in Hybrid (14 082 kusů, +38,8 %) a čistě elektrickému provedení e-Niro (31 032 kusů, +213,5 %).

Na vzestupné trajektorii byl i čistě elektrický e-Soul s celkovými prodeji na úrovni 7 999 kusů, což odpovídá meziročnímu nárůstu o 147,5 %. K prodeji elektrifikovaných vozidel přispělo i uvedení plug-in hybridních provedení modelů Kia Ceed Sportswagon a XCeed (vloni dohromady 14 511 vozů).

Evropským bestsellerem zůstává řada Ceed

I před dopady pandemie v roce 2020 vzrostly evropské prodeje modelové řady Ceed o 4,1 % na 114 759 vozidel (110 201 kusů v roce 2019). Narůstající zájem o modernizovanou řadu Ceed navazuje na úspěšné uvedení nových plug-in hybridních provedení Ceed Sportswagon a XCeed. Koncem roku 2019 se začal prodávat kompaktní crossover XCeed, jenž se etabloval jako nejoblíbenější karosářská varianta modelové řady Ceed (v roce 2020 prodáno 43 880 kusů). Pro pětidveřový hatchback Ceed a kombi Ceed Sportswagon se rozhodlo 25 809, resp. 30 116 zákazníků; nepřehlédnutelná varianta ProCeed s karoserií typu ‚shooting brake‘ zaujala 14 954 zákazníků.

Dlouhodobě oblíbené SUV s označením Sportage zůstává i nadále třetím nejprodávanějším modelem Kia v Evropě (70 344 kusů). Model Stonic ze segmentu malých SUV vykázal prodeje v objemu 51 322 kusů; pětici nejúspěšnějších uzavírá městský model Picanto se 48 213 prodaných vozidel.

 Rok 2021 ve znamení transformace

Kia nedávno odhalila nové logo a globální slogan reprezentující ambice značky vybudovat si do budoucna čelní pozici v odvětví mobility cestou transformace prakticky všech aspektů jejího podnikání.

Kia do roku 2027 uvede sedm vyhrazených akumulátorových elektromobilů (BEV) napříč různými automobilovými segmenty. Tyto vozy, postavené na nové podvozkové platformě, budou využívat technologie zajišťující dlouhý dojezd a velmi rychlé nabíjení. V průběhu prvního čtvrtletí 2021 se představí první zástupce nové generace vyhrazených akumulátorových elektromobilů Kia. Tento akumulátorový elektromobil přinese nevšední  design v duchu crossoverů, dojezd čistě na elektřinu přes 500 kilometrů a rychlonabíjení v čase pod 20 minut. Současně půjde o první globální model nesoucí nové logo Kia.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit