Ekologie

Peugeot e-Partner uzavírá kompletní nabídku elektrických dodávek

>Redakce Redakce
27 ledna, 2021

Značka Peugeot se stává jedním z prvních výrobců, kteří v Evropě nabízejí kompletní řadu elektrických užitkových vozidel. Nový Peugeot e-Partner má všechny vlastnosti klasické verze Peugeot Partner, bez jakýchkoliv kompromisů a nyní s nulovými emisemi.  

Trh segmentu malých dodávek (F1) představoval v Evropě v roce 2019 více než 613 000 vozidel. Peugeot Partner je v tomto segmentu lídrem, přičemž jeho tržní podíl od jeho uvedení na trh v roce 2018 stabilně roste.

Vzhledem k tomu, že téměř 80 % řidičů užitkových vozidel najede v průměru méně než 200 km denně, je elektrická verze Peugeot Partner vhodnou volbou. Dalším faktorem je i stále omezenější přístup do center měst, z nichž některá umožňují vjezd pouze 100% elektrickým vozům. 

Peugeot e-Partner je schopen uspokojit potřeby všech uživatelů a všech typů zákazníků. Řemeslníci potřebuji schopného partnera pro práci i rodinný život. Společnostem bude e-Partner pomáhat posilovat jejich ekologickou image a vyhoví i státní správě, kde poptávka po elektromobilech roste. V případě ještě specifičtějších potřeb mohou karosářské firmy provést přestavby vozů pro různé účely (sanitky, hasičské či policejní vozy, chladicí nástavby aj.).

Čistě elektrická technologie

Peugeot e-Partner je postaven na modulární platformě EMP2, která je schopná pojmout motor s jakýmkoliv zdrojem energie. Peugeot e-Partner nabízí 100% elektrický motor s výkonem 100 kW. Maximální točivý moment dosahuje 260 Nm a je k dispozici ihned po nastartování pro okamžitou reaktivitu. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá v režimu Pover 11,2 sekundy a následně novinka dosáhne maximální rychlosti 130 km/h. Motor má nulové vibrace, je tichý, odpadá řazení rychlostí, nevydává žádný zápach a samozřejmě neprodukuje žádné emise CO2.

Obě verze (délky L1 i L2) jsou k dispozici s lithium-iontovou baterií (18 modulů) o kapacitě 50 kWh, která zajišťuje dojezd až 275 km dle WLTP. Tepelná regulace baterie spojená s chladicím okruhem kabiny umožňuje rychlé dobíjení, optimalizovaný dojezd a vyšší životnost.

K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které pokrývají veškeré způsoby použití a všechna řešení nabíjení. Standardně jde o zařízení pro nabíjení jednofázovým proudem 7,4 kW, za příplatek je k dispozici zařízení pro nabíjení třífázovým proudem 11 kW.

Nabíjecí zásuvka na levém zadním blatníku umožňuje několik způsobů nabíjení: přes standardní nebo zesílenou zásuvku, zařízení Wall Box či přes rychlodobíjecí stanici. Režimy nabíjení 50 kWh baterie jsou flexibilní a přizpůsobené všem situacím.

Možnosti nabíjení:
  • Přes standardní zásuvku(8 A): plné nabití za 31 hodin;
  • Přes zesílenou zásuvku(16 A): plné nabití za 15 hodin;
  • Přes Wall Box7,4 kW: plné nabití za 7,5 hodiny pomocí jednofázové palubní nabíječky (7,4 kW);
  • Přes Wall Box11 kW: plné nabití za 5 hodin pomocí třífázové palubní nabíječky (11 kW);
  • Přes rychlodobíjecí stanici: tepelná regulace baterie umožňuje používat nabíječky 100 kW a dosáhnout 80% nabití během 30 minut.

Nový Peugeot e-Partner poskytuje cestujícím vysokou úroveň tepelného komfortu. K dispozici je přednastavení teploty programovatelné prostřednictvím dotykového displeje nebo na dálku pomocí aplikace v telefonu MyPeugeot. e-Partner je dále vybaven 5kW elektrickým ohřívačem a připlatit si lze i za vyhřívání sedadel. 

Evoluce kokpitu – blíže osobním vozům

Na úrovni místa řidiče došlo k přepracování středové konzoly, která nyní obsahuje volič převodovky, přepínač jízdních režimu a odkládací přihrádku v horní části se systémem indukčního nabíjení pro telefony.

Všechny verze nového Peugeotu e-Partner jsou vybaveny elektrickou parkovací brzdou, což je u tohoto modelu novinkou. Peugeot i-Cockpit prošel technologickým vývojem. Nabízí dva nové přístrojové panely, které řidiči poskytují veškeré informace potřebné ke správnému ovládání elektromobilu. Za příplatek lze používat 100% digitální přístroj, který se v segmentu elektrických dodávek objevuje poprvé, s  10palcovým digitálním displejem s vysokým rozlišením. 

Přístrojový panel nabízí několik režimů zobrazení, které jsou přístupné pomocí ovladače na volantu, což řidiči umožňuje uzpůsobit si svůj Peugeot i-Cockpit podle vlastního přání. Může například dát větší prostor pro zobrazení navigace, řízení elektrických toků nebo asistenčních systémů.

Analogický přístrojový panel je přizpůsoben ovládání elektromobilu a nabízí zobrazení aktuální spotřeby energie, spotřebu elektrických palubních zařízení, stav baterie a grafiku toků energie s informací o dojezdu. Uprostřed palubní desky je umístěn dotykový displej s on-line navigací. Volbou menu „Electric“ lze procházet nabídkami:

Krom toho lze zobrazit dostupné nabíjecí stanice a akční rádius na základě zbývajícího dojezdu nebo naprogramovat čas pro přednastavení požadované teploty v kabině.

Vyberte si svou verzi

Baterie jsou umístěny pod podlahou, takže nijak nezmenšují objem nákladového prostoru. Toto umístění také zvyšuje tuhost. Komfort odpružení je zaručen, použité specifické tlumiče a pružiny zajišťují nejlepší výkon při prázdném i naloženém voze. Průměr otáčení 10,8 m (stopový průměr u standardní verze) usnadňuje používání vozu ve městě a výška nepřesahující 190 cm zaručuje vjezd do většiny podzemních a výškově omezených parkovišť.

Nový Peugeot e-Partner je k dispozici ve stejných verzích karoserie jako Peugeot Partner se spalovacím motorem, takže dokáže splnit všechny požadavky:

  • furgony (2 délky: standardní 440 cm, prodloužená 475 cm, 3 místa);
  • polocombi (5 pevných nebo sklopitelných sedadel, výhradně v prodloužené délce).

Trojmístné uspořádání s přepážkou Moduwork nabízí možnosti modularity, které jsou v tomto segmentu zcela exkluzivní. Díky velkému otvoru v přepážce a možnosti nadzvednout pravé boční sedadlo je možné současně:

  • vepředu usadit 3 osoby: tuto praktickou vlastnost velmi oceňují firemní zákazníci, kteří potřebují převážet zaměstnance i s nářadím, a mohou tak počet jízd optimalizovat. Díky absenci ruční brzdy je středové sedadlo širší.
  • získat rovnou podlahu s prodloužením užitečné délky na 309 cm ve verzi L1 a na 344 cm ve verzi L2;
  • získat větší 500litrový objem vepředu;
  • použít funkci mobilní kanceláře díky otočnému stolku zabudovanému ve sklopitelném opěradle středového sedadla. Stolek lze nasměrovat jak ke spolujezdci, tak k řidiči;
  • využít odkládací přihrádku pod středovým sedadlem, kterou lze uzamknout visacím zámkem.

Úložné prostory s kapacitou až 113 l byly navržené pro všestranné využití profesionálními řidiči. Patří mezi ně odkládací schránka spolujezdce, úložný prostor nad hlavou řidiče a spolujezdce a přihrádka spolujezdce v horní části palubní desky v místě, které se uvolnilo díky použití airbagu typu „bag in roof“. Tato schránka může být chlazená, nebo ji lze použít například k uložení notebooku s displejem 15“. Notebook je možné otvorem pro kabel také přímo v přihrádce nabíjet.

Tažná kapacita byla zachována, vůz je schopen táhnout náklad až 750 kg. Tažné zařízení bude k dispozici již při uvedení vozu na trh. Užitečný objem 4,4 m³ u prodloužené verze (3,8 m3 u standardní verze) je identický jako u verze se spalovacím motorem.

Užitečné zatížení 800 kg, které je na nejvyšší úrovni na trhu, je specifické pro elektromotory. Nový Peugeot e-Partner nabízí na míru širá řešení, takže dokáže uspokojit stále rostoucí potřeby zákazníků. Bude k dispozici v úrovních výbavy Pro a Premium, dále v stupních výbavy Asphalt (pro silniční přepravu) a Grip (použití v obtížných podmínkách). 

  • hands-free přístup a startování vozu,
  • bezdrátové indukční nabíjení telefonů,
  • Grip Control s5 režimy;
  • pomoc při rozjezdu do svahu,
  • Visiopark 180° (zpětná parkovací kamera),
  • Surround Rear Vision (sledování prostoru za vozem a vedle vozu se záběry přenášenými na 5″ displej umístěný na místě vnitřního zpětného zrcátka),
  • tempomat / omezovač rychlosti,
  • systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu,
  • varování při riziku srážky,
  • Active Safety Brake,
  • systém sledování pozornosti řidiče prostřednictvím kamery (Driver Attention Alert),
  • automatické přepínání dálkových světel,
  • rozšířený systém rozpoznání dopravního značení s rychlostním omezením,
  • systém sledování mrtvého úhlu,
  • systém kontroly stability při jízdě spřívěsem,
  • indikátor přetížení.

Chytré telefony jsou neoddělitelnou součástí každodenního života a totéž platí i ve voze nový Peugeot e-Partner. Informace z telefonu se přenášejí na centrální displej ve voze díky systému MirrorScreen kompatibilním s protokoly připojení Apple CarPlay a Android Auto.

Ve městě se při jízdě vpřed i vzad do rychlosti 30 km/h ozývá pro větší bezpečnost chodců varovný zvukový signál.

TCO pod dohledem

Cílem značky Peugeot je nabídnout u vozu s elektrickým motorem ekvivalentní TCO (provozní náklady) jako u verze s klasickým spalovacím motorem. Pořizovací cena elektromobilu je sice vyšší, je však třeba vzít v úvahu všechny faktory. Pro elektromobil platí:

    • lepší zůstatková hodnota při dalším prodeji na trhu ojetých vozů;
    • řada finančních pobídek (ekologické bonusy, prémie, registrační poplatky, podpora pro firmy, pojistné a daňové odpočty),
    • náklady na údržbu jsou nižší (přibližně o 50 % méně při provozu po dobu 48 měsíců),
    • nižší náklady na energii (až o 70 % nižší než u vozu se spalovacím motorem).

Komplexní služby pro elektromobily

Značka Peugeot spustila nabídku nových služeb, aby podpořila zákazníky v přechodu na nové zdroje energie. Služby se opírají o tři pilíře:

Peugeot Easy-Charge 
  • řešení nabíjení pro domácnost nebo firmu, prostřednictvím široké nabídky zařízení (zesílená zásuvka, Wall box, Smart Wall box, …), diagnostika pro posouzení potřebné elektrické instalace a nalezení nejlepšího řešení nabíjení, finální instalace za pomoci doporučených partnerů;
    • nabídka veřejného nabíjení prostřednictvím Free2Move, přístup k síti více než 220 000 dobíjecích stanic po celé Evropě: předvýběr stanic v závislosti na vzdálenosti, rychlosti a ceně dobíjení.
Peugeot Easy-Move 
    • Trip planner: nástroj plánování a organizace dlouhých cest prostřednictvím aplikace v telefonu Free2Move; návrh nejlepších tras při zohlednění zbytkového dojezdu a umístění dobíjecích stanic po cestě;
    • Mobility Pass: rozšířená mobilita díky možností pronájmu vozu se spalovacím motorem za zvýhodněnou cenu prostřednictvím koncesionářské sítě Peugeot.
Peugeot Easy-Care 
    • nové digitální simulátory a trasy, které uživatelům pomáhají seznámit se na internetových stránkách značky Peugeot s používáním elektromobilů;
    • smlouvy o poskytování služeb a asistence na cestách, které mohou být obsažené v jednom paušálu;
    • certifikát o kapacitě baterie vydávaný v rámci servisní prohlídky jako garance úrovně kapacity baterie usnadňující další prodej vozu.

Nový Peugeot e-Partner bude uveden na evropský trh v druhé polovině roku 2021, jeho výroba bude probíhat ve Španělsku, ve městě Vigo.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit