Pro Volkswagen je ID. Buzz stejným průkopníkem jako jeho prapředek z padesátých let. Nyní přijíždí ve dvou verzích napěchovaných nejmodernější technikou.

Automobilka dodávku postavila na platformě MEB kompatibilní s pokročilými technologiemi. Mezi ně patří sdílení jízdních dat o potenciálním nebezpečí Car2X, softwarové aktualizace na dálku nebo pokročilý systém autonomní jízdy včetně změny pruhu. Bytelnost karoserie a vysoká úroveň podpory řidiče přinesly modelu ID. Buzz pětihvězdičkové hodnocení v testech Euro NCAP se skóre 92 %.
Minimalisticky pojatý interiér bez středového tunelu poskytuje nadprůměrný prostor pěti cestujícím. Užitková verze Cargo má vpředu standardně tři sedadla (dvoumístná konfigurace je volitelná). S rozvorem (2988 mm) téměř shodným s T6.1 a celkovou délkou 4712 mm se dozadu pohodlně vejdou dvě europalety (nákladový prostor 3,9 m3).
Atraktivní cena i technika
Osobní verzi ID. Buzz lze pořídit za 1 593 854 Kč, užitková je jen nepatrně levnější (1 496 456 Kč s DPH). Na zajímavé koncipovaný elektromobil se solidním dojezdem to vůbec není špatné. V obou případech vůz pohání elektromotor, jehož výkonu 150 kW putuje na zadní kola. Díky 82kWh baterii (využitelných 77 kWh) má ID. Buzz podle výrobce ujet na jedno nabití 423 kilometrů. K této hodnotě jsme se přiblížili jen při výrazně defenzivní jízdě, s vypnutou ventilací a mimo dálnice (400 km).

Pokud budete jezdit plynule a splynete s provozem, ujedete 360 km. Pokud do svých jízd zahrnete také dálnici a pojedete po ní rychlostí 130 km/h, tak dojezd klesá na 320 km, v mrazivém počasí se zapnutým topením pak lze ujet 260 až 280 km. Přehoupnout se přes 300 km je v mrazu obtížné i s předehřevem interiéru. V závislosti na uvedených jízdních podmínkách se kombinovaná spotřeba pohybuje od 21 do 30 kWh/100 km.
S ohledem na prostorný interiér
Topení je s ohledem na velikost interiéru dimenzováno znatelně více než u osobních automobilů. V mrazivém počasí se jeho příkon pohybuje od 2 do 6 kW, při maximálním výkonu má dokonce 8 kW. Jen pro zajímavost, při nastavené teplotě na 19 °C a venkovní teplotě 0 °C je příkon topení pro udržení už vyhřátého interiéru 2 až 2,5 kW.

Při vyhřátí prochladlého interiéru ale topení zpočátku pracuje na 6 až 8 kW. Z uvedených příkonu je patrné, jak moc topení dokáže ovlivnit dojezd. U stojícího vozidla by tedy topení při venkovní teplotě 0 °C akumulátor vyprázdnilo po zhruba 36 hodinách.
Solidní rychlost nabíjení
Akumulátor lze nabíjet střídavým proudem (AC) o výkonu až 11 kW nebo stejnosměrným proudem (DC) dobíjecí stanicí s výkonem až 170 kW. V tomto případě doplníte energii z 5 na 80 % za 30 minut. Výhodou moderní platformy je automatické spojení s nabíječkou Plug&Charge. Pomocí speciální stanice dokáže novinka poskytovat energii do elektrické sítě domu.
Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení
| ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE Volkswagen ID. Buzz |
|
| Motor, převodovka | Vzadu uložený elektromotor s permanentním magnetem pohání zadní kola, výkon 150 kW, točivý moment 310 Nm. Převodovka s reduktorem otáček s jedním převodovým poměrem. |
| Rozměry | Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4712/1985/1927 mm, rozvor 2989 mm. Zavazadlový prostor 0,350–3,9 m3. |
| Hmotnosti | Provozní/užitečná hmotnost 2550/529 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1000/750 kg. |
| Výkony | Nejvyšší rychlost 145 km/h (omezena), zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,2 s. Spotřeba kombinovaná 20,6–21,7 kWh/100 km, (WLTP), maximální dojezd 532 km (WLTP), kapacita akumulátoru 82 kWh (využitelná 77 kWh). |
| CENA s DPH | 1 593 854 Kč |
| SPOTŘEBA ELEKTŘINY V RÁMCI TESTU (kWh/100 km) | ||
| Město/mimo město | Při ustálené rychlosti 90/130 km/h | Kombinovaná |
| 18,5/19,9 | 18,8/32,1 | 24,6 |
| ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH SPOLEČNOSTI EUROTAX | ||
| Počet ujetých km | Stáří | Zůstatková hodnota (Eurotax) |
| 90 000 | 3 roky | 56,40 % |
| 150 000 | 3 roky | 49,30 % |
| 210 000 | 3 roky | 42,30 % |
| CELKOVÉ HODNOCENÍ | |
| KLADY | ZÁPORY |
| Naprosto originální design, všestranné využití | Dojezd v zimě – se zapnutým topením |
| Prostorný interiér, jízdní vlastnosti, dynamika | K dispozici pouze jedna verze akumulátoru (77 kWh) |
| Zůstatkové hodnoty | Nízká hmotnost přívěsu (1000 kg) |
| Solidní dojezd při teplotách nad 10 °C | |




























