4. prosince 2025
Náklady na elektřinu v aktuální sazbě 6,20 Kč/kWh 1,15 Kč/km
Dlouhodobá spotřeba elektřiny v rámci testu 18,4 kWh/100 km
Skutečný dojezd na elektřinu při teplotě +28 °C 473 km

Letošním evropským Autem roku se stal elektromobil Renault Scenic. Nyní vstupuje i na český trh a my jsme mohli vyzkoušet jeho reálný dojezd. Podle metodiky WLTP má ujet úctyhodných 625 km.

Zcela nový Scenic E-Tech se může pochlubit vyspělou technikou, rychlým nabíjením a nízkou kombinovanou spotřebou. Systém pohonu vychází z menšího Renaultu Megane E-Tech. Když už jsme tento model zmínili také on nás při uvedení na trh před dvěma lety příjemně překvapil. Na větší akumulátor o využitelné kapacitě 60 kWh jsme v kombinovaném režimu ujeli 360 km při spotřebě 16,6 kWh/100 km. Podvozek je sportovnější a nabízí zábavnější řízení. Zklamal nás jen stísněným vnitřním prostorem na zadních sedadlech.

Nový scenic je ale znatelně větší, ale i těžší, a tak jsme mu naměřili o 1,8 kWh/100 km vyšší kombinovanou spotřebu, ale díky většímu akumulátoru jsme s ním ujeli o 105 km dál. Vnitřním prostorem, tedy především šířkou a místem pro kolena, se může dokonce srovnávat s menšími automobily střední třídy. Oproti již zmíněnému megane nabízí na zadních sedadlech o znatelných 7 cm více prostoru pro kolena. Šířka interiéru je větší o 6 cm. Za více prostoru a větší dojezd se ve stejné výbavě připlácí 150 000 korun.

Reálný dojezd 500 km

Stejně jako elektrický megane, také nový Scenic E-Tech je k dispozici už jen s čistě elektrickým pohonem. V České republice je nabízeno pouze výkonnější, 160kW provedení s akumulátorem typu NMC o využitelné kapacitě 87 kWh. Nabíjet ho lze výkonem až 150 kW. Nabití z 15 na 80 procent zabere 37 minut. Dojezd na jedno nabití je pak dle metodiky WLTP 625 kilometrů při průměrné spotřebě 16,8–17,3 kWh/100 km. K uvedenému dojezdu jsme se ale v běžném provozu nepřiblížili. Pokud scenic budeme používat pouze na okresních silnicích a ve městě, lze ujet kolem 550 km, ale bez výraznějšího používání klimatizace nebo topení. Pokud jsme ale najeli na náš testovací úsek, který zahrnoval i dálnici, spotřeba stoupla na 17,6 kWh/100 km bez využití ventilace, s klimatizací pak 18,4 kWh/100 km. V mrazech ale bude spotřeba ještě o něco vyšší.

V této souvislosti je důležité upřesnit, že test probíhal při vysoké venkovní teplotě +28 °C. Uvedená spotřeba je skutečná, přestože palubní počítač ukazoval spotřebu o 1,2 kWh/100 km nižší (17,2 kWh/100 km). Skutečnou spotřebu jsme dopočítali podle dodané elektrické energie dobíjecí stanicí. Mimochodem i u ostatních testovaných elektromobilů se proměřování palubního počítače pohybovalo od 0,8 do 1,6 kWh/100 km. Odchylka je částečně způsobena také energetickou ztrátou při nabíjení akumulátoru.

Cena elektrického scenicu začíná na 1 085 000 Kč. S ohledem na výbavu a mimořádný dojezd jde o atraktivní cenu. Již základní výbava Evolution nabídne důležité tepelné čerpadlo, automatickou dvouzónovou klimatizaci, zadní parkovací kameru, bezklíčkový vstup i startování nebo zrcadlení telefonu.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
Renault Scenic E-tech
Motor, převodovka Vpředu uložený elektromotor pohání přední kola, výkon 160 kW, točivý moment 300 Nm. Stálý redukční převod.
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4470/1864/1589 mm, rozvor 2785 mm. Zavazadlový prostor 0,478 m3.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 1811/– kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1100/750 kg.
Výkony Nejvyšší rychlost 170 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za  7,9 s. Spotřeba 16,8–17,3 kWh/100 km (WLTP), maximální dojezd 606 km (WLTP), kapacita akumulátoru 87 kWh.
CENA s DPH 1 085 000 Kč
 SPOTŘEBA ELEKTŘINY V RÁMCI TESTU (kWh/100 km)
Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
16,1/16,8 15,5/23,4 18,4
ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH  SPOLEČNOSTI EUROTAX
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota (Eurotax)
90 000 3 roky 55,800%
150 000 3 roky 48,800%
210 000 3 roky 41,800%
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Mimořádně výhodný poměr ceny a technické vyspělosti Sice objemný, ale užší a hůře využitelný zavazadlový prostor s vysokým nákladovým prahem
Prostornost interiéru, vysoká užitná hodnota Absence úložného prostoru pod přední kapotou
Dojezd  
Bohatá základní výbava  

 

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit