| Náklady na elektřinu v aktuální sazbě 6,20 Kč/kWh | 0,99 Kč/km |
| Dlouhodobá spotřeba elektřiny v rámci testu | 15,9 kWh/100 km |
| Skutečný dojezd na elektřinu při teplotě +15 °C | 330 km |
Přestože Opel Astra sdílí stejnou techniku i s Peugeotem, Citroënem nebo DS, poměrně zásadně se od sebe liší především interiérem, vnějším designem, ale i jízdními vlastnostmi. Technické parametry, spotřeba a dojezd jsou ale podobné.

Všechny současné modely Opelu už sdílejí platformu koncernu Stellantis. Výjimkou není ani Opel Astra. Díky tomu může kromě klasických pohonných jednotek nabídnout také elektrický nebo plug-in hybridní pohon.
Astra má dostatečně prostorný interiér s výjimkou prostoru pro kolena na zadních sedadlech. Bohužel ve srovnání s klasickou astrou se objem zavazadlového prostoru elektrické verze zmenšil o 70 litrů (352 l). Vyplatí se tedy investovat pouhých 20 000 korun do znatelně většího kombi, které nabízí 516 litrů.
Dojezd výrazně ovlivňuje topení
Stellantis začíná do svých nových modelů montovat nový systém elektrického pohonu. Poznáte ho především podle výkonnějšího elektromotoru. Původní disponoval 100 kW, nový má 115 kW. Například elektrický Citroën C4 X je k mání s oběma druhy pohonu. Opel Astra ale nabízí výrazně inovovanou verzi.

Nový elektromotor se vyrábí ve Francii a využívá 90 % komponentů z Evropy z důvodu co nejnižší uhlíkové stopy během přepravy komponentů. Předchozí motor společnosti Continental o výkonu 100 kW se částečně vyráběl v Číně. Dále se podařilo zvýšit efektivitu rekuperace, elektromotor nyní pracuje s lepší účinností a nižší tepelnou zátěží.
Nový je i akumulátor, který je z 80 % tvořen niklem a z 20 % manganem a kobaltem. Nová konstrukce vážící 340 kg nabízí vyšší energetickou hustotu s celkovou kapacitou 54 kWh, z čehož lze využít 51 kWh. Využitelná kapacita původního akumulátoru byla o 5 kWh nižší. K dispozici je také znatelně vylepšený teplotní management, který urychluje nabíjení a prodlužuje životnost akumulátoru.

Všechny tyto změny se podepsaly na optimalizaci spotřeby a zvýšení dojezdu. Podle metodiky WLTP je kombinovaná spotřeba 14,8 až 15,5 kWh /100 km, dojezd v kombinovaném režimu je „papírových“ 390 až 400 km.
V rámci redakčního testu jsme při venkovní teplotě 15 °C na relativně malý akumulátor při mírně defenzivní jízdě, vypnuté ventilaci po okresních silnicích a městě ujeli 420 km, což odpovídá spotřebě 12,4 kWh/100 km. To je v rámci redakčního měření jedna z nejnižších hodnot a odpovídá nízké siluetě karoserie. Nízké spotřeby jsme přitom dosáhli bez jakéhokoli výrazného úsilí. Naše jízda byla jen plynulá, rychlost nepřevyšovala 90 km/h.

Pokud jsme do kombinované spotřeby zahrnuli i část s dálničními úseky, klesl dojezd na 330 km (15,9 kWh/100 km). Pokud bychom jeli pouze po dálnici rychlostí 130 km/h, vystačí akumulátor na maximálně 220 km.
Při naplno zapnuté klimatizaci pak dojezd v kombinovaném režimu vystačil na 305 km (17,1 kWh/100). Při teplotách kolem 0 °C počítejte se spotřebou přes 19 kWh/100 km. Dojezd pak klesá na 270 km.
Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení
| ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE Opel Astra Electric |
|
| Motor, převodovka | Vpředu uložený elektromotor pohání přední kola, výkon 115 kW, točivý moment 270 Nm. Stálý redukční převod. |
| Rozměry | Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4374/1860/1488 mm, rozvor 2675 mm. Zavazadlový prostor 0,352/1,268 m3. |
| Hmotnosti | Provozní/užitečná hmotnost 1736/390 kg. Přívěs nelze táhnout. |
| Výkony | Nejvyšší rychlost 170 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,2 s. Spotřeba 14,9–15,5 kWh/100 km (WLTP), maximální dojezd 418 km (WLTP), kapacita akumulátoru 54 kWh. |
| CENA s DPH | 1 049 990 Kč |
| SPOTŘEBA ELEKTŘINY V RÁMCI TESTU (kWh/100 km) | ||
| Město/mimo město | Při ustálené rychlosti 90/130 km/h | Kombinovaná |
| 15,5/14,2 | 14,1/23,2 | 15,9 |
| ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH SPOLEČNOSTI EUROTAX | ||
| Počet ujetých km | Stáří | Zůstatková hodnota (Eurotax) |
| 90 000 | 3 roky | 51,800% |
| 150 000 | 3 roky | 44,700% |
| 210 000 | 3 roky | 37,900% |
| CELKOVÉ HODNOCENÍ | |
| KLADY | ZÁPORY |
| Nízká hmotnost, solidní jízdní vlastnosti | Absence úložného prostoru pod přední kapotou |
| Spotřeba | Prostor na zadních sedadlech |
| Široká nabídka motorů včetně spalovacích | Nelze tahat přívěsy |




























