| Skutečné náklady na palivo s vybitým akumulátorem | 2,53 Kč/km |
| Dlouhodobá spotřeba benzinu s vybitým akumulátorem | 6,5 l/100 km |
| Skutečný dojezd na elektřinu při teplotě +15°C | 44 km |
Peugeot 408 považujeme za jednu z nejzajímavějších novinek značky. Na trh postupně vstupují jednotlivé deriváty. K zážehové a plug-in hybridní verzi se nyní přidává hybridní a koncem léta dorazí čistě elektrická verze.

Peugeot 408 staví na zcela nové platformě, kterou už využívá také sesterský Citroën C5 X. Oproti Citroënu Peugeot 408 nabízí tužší podvozek s nižším komfortem odpružení. Se zatáčkami se tak vypořádá sportovněji.
Peugeot kvůli rychleji se svažující střeše nabízí omezený vnitřní prostor nad hlavou cestujících vzadu. Není to ale až tak zlé. Pohodlně se tam usadí cestující s výškou do 180 cm. Naopak velmi příjemně překvapí prostor pro kolena cestujících. V tomto ohledu nabízí nejvíce místa ze všech současných peugeotů. Zavazadlový prostor benzinové verze nabízí nadprůměrných 536 litrů, v hybridním provedení je to ale o 65 l méně (471 litrů).
Základní tříválec nezklame
V peugeotu 408 jsme stihli vyzkoušet všechny tři pohonné jednotky. Základní zážehový přeplňovaný tříválec 1.2 PureTech o výkonu 96 kW je nyní k mání i v nižší výbavě Allure, a tak je o znatelných 90 000 korun levnější, než tomu bylo při uvedení na trh. Pokud ale budeme počítat i současnou akční cenu, lze Peugeot 408 koupit o znatelných 151 000 korun levněji (679 000 Kč). Tříválec je navíc příjemně úsporný. V kombinovaném režimu jsme s ním jezdili za 6,6 l/100 km.

Na předsudky kolem tříválců tedy v tomto případě můžete zapomenout. Stejný motor používá i hybridní verze, která má navíc elektromotor o výkonu 21 kW a akumulátor s kapacitou 890 Wh, z čehož využitelných je pro jízdu 432 Wh. Pomoc motoru se odrazí ve spotřebě, která je nižší o necelý litr a lze v kombinovaném režimu jezdit za 5,9 l/100 km. Zajímavé je, že elektromotor zkrátí sprint na 100 km/h o 1 s (9,4 s) a v praxi je pomoc motoru skutečně znatelná. Hybrid lépe reaguje na přidání plynu a je pružnější.
Další možností je o více jak dvě stě tisíc korun dražší, o 300 kg těžší, ale znatelně výkonnější dvojice plug-in hybridních pohonů, která kombinuje zážehový čtyřválec 1.6 PureTech o výkonu 110 nebo 132 kW s 81kW elektromotorem. Celkový výkon slabší verze je tak 133 kW, výkonnější nabízí 165 kW. K dispozici je výhradně osmistupňová samočinná převodovka a pohon předních kol.

Z pohledu spotřeby je plug-in hybrid při jízdě s vybitým akumulátorem přibližně stejně úsporný, jako tříválec. Má sice větší objem a vyšší výkon, na druhou stranu ale i při jízdě s vybitým akumulátorem stále funguje jako běžný hybrid. Návratnost plug-in hybridní verze tak záleží na tom, jak často bude řidič akumulátory externě nabíjet.
Na akumulátor o kapacitě 12,4 kWh lze bez zapnutého topení ujet 49 km. Po dálnici ale rychlostí 130 km/h ujedete 35 km, stejně tak jako v třeskutých mrazech. Kolem 40 km pak ujedete v zimě při teplotách kolem 0°C.
Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení
| ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE Peugeot 408 Plug-in hybrid |
|
| Motor, převodovka | Vpředu napříč uložený zážehový čtyřválec pohání přední kola, zdvihový objem 1598 cm3, výkon 110 kW při 4250 1/min, výkon elektromotoru 81 kW při 2500 1/min. Souhrnný výkon obou motorů 133 kW, točivý moment 360 Nm. Samočinná osmistupňová převodovka. |
| Rozměry | Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4687/1859/1478 mm, rozvor 2787 mm. Zavazadlový prostor 536/1611 l. |
| Hmotnosti | Provozní/užitečná hmotnost 1771/449 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1400/750 kg. |
| Výkony | Nejvyšší rychlost 225 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,1 s. Spotřeba kombinovaná dle WLTP 1,4 l/100 km, CO2 31 g/km. Nabíjení až 7,4 kW. Kapacita akumulátoru 12,4 kWh (využitelná 9,9 kWh). |
| CENA s DPH | 970 000 Kč (akční cena 940 000 Kč) |
| SPOTŘEBA V RÁMCI TESTU (l/100 km) | ||
| Město/mimo město | Při ustálené rychlosti 90/130 km/h | Kombinovaná |
| 7,0/5,6 | 5,3/7,0 | 6,5 |
| ZŮSTATKOVÉ HODNOTY | ||
| Počet ujetých km | Stáří | Zůstatková hodnota (Eurotax) |
| 90 000 | 3 roky | 59,20 % |
| 150 000 | 3 roky | 51,88 % |
| 210 000 | 3 roky | 44,55 % |
| CELKOVÉ HODNOCENÍ | |
| KLADY | ZÁPORY |
| Design, jízdní vlastnosti, vnitřní prostor | Absence verze 4×4 |
| Nízké náklady na provoz | Lehce zmenšený prostor nad hlavou |
| Cena, výrazné meziroční zlevnění | Přístroje i-cockpit nad volantem nemusí sedět každému |
| Zůstatkové hodnoty | |




























