Volkswagen překonal na okruhu Nardò v jižní Itálii milník v hospodárnosti. Sériově vyrobený vůz ID.7 Pro S s výkonem 210 kW a bez technických úprav sady 86kWh akumulátorů ujel vzdálenost 941 kilometrů.

Maximální dojezd podle metodiky WLTP až 709 kilometrů tak byl výrazně překonán, a to o 232 kilometrů, resp. 32,7 procenta. Při jízdě dlouhé 941 kilometrů byla průměrná spotřeba elektrické energie pouhých 9,2 kWh/100 km, což je mimořádně nízká hodnota. V přepočtu na spotřebu nafty to odpovídá přibližně 1 litru na 100 km. Cílem zkušební jízdy v Nardò bylo zjistit, jaká je maximální hospodárnost modelu ID.7 Pro S uvedeného na trh v roce 2024.
Zkušební jízda s novým modelem ID.7 Pro S byla realizována v prosinci s profesionálními jezdci programu Volkswagen Driving Experience na nízkorychlostním okruhu v testovacím areálu Nardò. Venkovní teploty se při testu hospodárnosti pohybovaly mezi 5 a 15 stupni Celsia. Okruh dlouhý 12,5 kilometru umožňuje cílenou simulaci nejrůznějších dopravních scénářů a testy na velké vzdálenosti. Průměrná rychlost jízdy při testu hospodárnosti dosáhla 29 km/h. To odpovídá typickým rychlostem v dopravních špičkách ve velkoměstech, které se podle aktuálního „dopravního indexu“ firmy TomTom specializované na navigaci pohybují mezi 22 km/h (Hamburk) a 31 km/h (Amsterdam).

Z palubního počítače lze vyčíst, že cesta trvala 33 hodin a 15 minut s průměrnou spotřebou 9,2 kWh/100 km.
Klíčem k mimořádné účinnosti modelu ID.7 Pro S je vynikající aerodynamika s indexem 0,23 a velice úsporný elektrický pohon. V oficiálním zkušebním cyklu WLTP umožňuje modelu ID.7 spotřebu elektrické energie mezi 16,2 a 13,6 kWh/100 km. Nabíjení je přitom možné výkonem 200 kW, což je ideální při cestování na dlouhé vzdálenosti. Za 10 minut získáte dostatek energie pro ujetí 244 kilometrů.

V České republice je ID.7 druhým nejprodávanějším elektromobilem značky Volkswagen.




























