4. prosince 2025
Manažer testuje

MANAŽER TESTUJE: CUPRA Leon Sportstourer 1.5 eTSI

>Redakce Redakce
17 března, 2025

Mladá prémiová CUPRA, která vyrostla ze sportovních tradic španělské značky SEAT, letos modernizovala základní nabídku a faceliftovaným modelům dala novou tvář. Omlazené kombi Leon ST s mildhybridním pohonným ústrojím o výkonu 110 kW přijde v základu na 904 900 korun.

Modernizovaného Leona testoval Lukáš Halecký ze společnosti Carrier Chladicí technika CZ.

Černé kombi si vyzkoušel a zhodnotil finanční manažer Lukáš Halecký ze společnosti Carrier Chladicí technika CZ. Značka CUPRA překonává od svého založení v roce 2018 veškerá očekávání, zákazníkům se originální styl líbí a prodeje rostou dvouciferným tempem. Vedle SUV Formentor je druhým nejprodávanějším modelem právě Leon Sportstourer, který vychází ze čtvrté generace stejnojmenného modelu značky SEAT.

„Auto nabízí odvážné tvary a po posledním faceliftu působí ještě výraznějším sportovním dojmem, což je oproti konzervativnějším koncernovým sourozencům příjemná změna,“ hodnotí novou tvář modelu CUPRA Lukáš Halecký.

Leon má i ve verzi Sportstourer nejen sportovního ducha, ale i svou praktickou stránku. Nabídkou prostoru se klidně může postavit i domácímu bestselleru Škoda Octavia Combi. Oba modely mají shodný rozvor (2686 mm), CUPRA je pouze o necelé 3 cm kratší (4656 mm) a má jen o 20 litrů (celkem 620 l) menší zavazadlový prostor.

„Leon vypadá kompaktně, ale uvnitř překvapí velkorysým prostorem i pro cestující vzadu. Zavazadlový prostor je nadprůměrný,“ říká Lukáš Halecký a dodává, že se mu líbila i příjemně tuhá skořepinová sedadla s vynikajícím bočním vedením. „V kombinaci s tužším nastavením podvozku umocňují sportovní atmosféru.“

V kvalitně zpracovaném a pečlivě „uklizeném“ interiéru se většina funkcí ovládá prostřednictvím multifunkčního volantu a středového 12palcového dotykového displeje, který má sice bleskovou odezvu, ale je třeba se k němu více natáhnout. „Jsem zvyklý na koncernové modely, takže po usednutí za volant jsem byl i v Leonu jako doma. Ale určitě bych třeba uvítal samostatné ovládání klimatizace s mechanickými tlačítky,“ říká Lukáš Halecký a dodává, že změněný multimediální systém je intuitivní a rychle se v něm zorientujete. „Příjemně mě překvapil příplatkový audiosystém Sennheiser, který dokáže zprostředkovat zvukově čistý prostorový zážitek jako z koncertního sálu.“

Z pohonných jednotek jsou k dispozici zážehové, vznětové i plug-in hybridní pohony s výkony od 110 do 245 kW. Testovaná mildhybridní verze představuje úspornou variantu s kombinovanou spotřebou 5,8 l/100 km podle normy WLTP.

„Jízdní vlastnosti jsou sportovní, ale adaptivní podvozek s 19palcovými koly zvládá žehlit i větší nerovnosti a pohonná jednotka je přes trochu laxní nástup schopná zvedat hladinu adrenalinu zejména na klikatých okreskách. Dvoulitrové TSI by asi vyvolalo širší úsměv na tváři, nicméně i tato kombinace uspokojí většinu uživatelů,“ říká Lukáš Halecký a dodává, že s Leonem při svižnějším tempu dosáhl spotřeby 7,5 l/100 km a při úsporné jízdě lze jezdit kolem 6,5 l/100 kilometrů, což je výborný výsledek.

„CUPRA v této variantě není oproti podobně vybavené Octavii Combi Sportline o tolik dražší, ale nabízí více zážitků za volantem a také svým designem přitahuje mnoho zvědavých pohledů,“ říká Lukáš Halecký a dodává, že si podobný automobil ve firmě dokáže představit. „Z jedné strany by to bylo příjemné zpestření vozového parku a z druhé pozitivně hodnocený benefit pro naše zaměstnance.“

O flotile společnosti

Společnost Carrier Chladicí technika CZ nabízí kompletní řešení chladicího zařízení pro potravinářské prodejny všech maloobchodních i velkoobchodních formátů. Je zároveň součástí koncernu Carrier Global Corporation, největšího světového poskytovatele technologií pro provoz, správu a zabezpečení budov. V rámci svých vozových parků v Česku a na Slovensku firma provozuje téměř 100 automobilů. Přibližně polovinu z toho tvoří dodávky Renault a zbytek je převážně zastoupen modely značky Škoda. Z hlediska motorizací převažují vznětové motory. Žádné elektromobily zatím ve flotile nenajdete, ale v budoucnosti by se jim asi nebránili. Všechny automobily jsou financovány formou operativního leasingu.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit