Peugeot oživuje ikonickou zkratku GTi a představuje nový E-208 GTi – kompaktní sportovní hatchback s čistě elektrickým pohonem, výkonem 280 koní a zrychlením na stovku za 5,7 sekundy. Novinka, vyvinutá ve spolupráci divize Peugeot Sport a designérů značky, staví na čtyřicetileté tradici, která začala modelem 205 GTi a pokračovala přes 206, 207 až po původní 208 GTi. Tentokrát se však přidává ticho, okamžitý nástup točivého momentu a bezemisní provoz.

Základem je elektromotor M4+, vyráběný ve francouzském Trémery v rámci společného podniku Stellantis–Nidec. Výkon 280 k (206 kW) a točivý moment 345 Nm zaručují nejlepší akceleraci v segmentu B. Peugeot E-208 GTi dosahuje maximální rychlosti 180 km/h. Baterie CATL o kapacitě 54 kWh je chlazená a řízená pro udržení výkonu i při sportovní jízdě a nabízí dojezd až 350 km dle WLTP. Na DC stanici (100 kW) se z 20 % na 80 % nabije za méně než 30 minut, z wallboxu (7,4 kW) trvá plné dobití 4 hodiny a 40 minut. Funkce Smart Battery Management umožňuje omezit nabití na 80 % při AC nabíjení. Nechybí podpora V2L pro napájení externích spotřebičů z baterie.
Karoserie byla oproti standardnímu modelu 208 snížena o 30 mm a rozšířeny byly i rozchody kol – o 56 mm vpředu a 27 mm vzadu. Pod blatníky se schovávají osmnáctipalcová kola s děrovaným designem, inspirovaným původním 205 GTi, přičemž otvory pomáhají chladit brzdy. Brzdový systém vyvinutý Peugeot Sport zahrnuje přední kotouče o průměru 355 mm a pevné čtyřpístkové třmeny, lakované červeně. Zadní třmeny jsou převzaty z běžného E-208. Ve voze je rovněž samosvorný diferenciál integrovaný do reduktoru, který zajišťuje lepší trakci a stabilitu v zatáčkách. ESP nabízí režim Sport s vypnutou stabilizací pro plné využití potenciálu podvozku.

Zavěšení bylo přepracováno. Využívá specifické pružiny a tlumiče s hydraulickými dorazy, zadní stabilizátor spolu s obutím do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměru 215/40 R18. Výsledkem je poměr hmotnosti k výkonu 5,7 kg/k, což je nejlepší hodnota v segmentu. Celé nastavení podvozku vychází ze zkušeností týmu Peugeot TotalEnergies, získaných při vývoji hybridního prototypu 9X8 pro mistrovství světa WEC.
Design vozu zůstává věrný tradici GTi – lak v ikonické jasně červené barvě, červené akcenty na karoserii i v interiéru, rozšířené blatníky s aerodynamickými detaily, přední spoiler a černý zadní difuzor s integrovaným mlhovým světlem. Tři drápy v předních i zadních LED světlech tvoří světelný podpis, typický pro moderní Peugeoty. Červené prvky se objevují i na brzdových třmenech, masce chladiče, lemech blatníků, pod spoilerem nebo v nápisech Peugeot.

Interiér pokračuje v odkazu 205 GTi. Sedadla s integrovanými opěrkami hlavy mají červené centrální čalounění a prošití, které připomíná verzi 1.6. Červené bezpečnostní pásy a koberce doplňuje volant s kombinací perforované červené kůže a alcantary. Digitální přístrojový štít i centrální obrazovka nabízí specifickou sportovní grafiku včetně údajů o výkonu a rekuperaci. Ambientní osvětlení má červený výchozí režim, přičemž dostupných je celkem osm barev. Doplněno je zvukovým doprovodem reagujícím na výkon motoru.
Sportovní řízení má novou kalibraci pro přímou odezvu. Kompaktní volant, typický pro i-Cockpit, přináší intenzivní kontakt s vozem. Sedadla zajišťují nejen boční oporu, ale také každodenní komfort a univerzálnost, kterou si modely GTi vždy zakládaly.

Peugeot E-208 GTi je zároveň výkladní skříní výbavy. Kromě specifických sportovních úprav disponuje infotainmentem i-Connect Advanced s online navigací TomTom, hlasovým ovládáním „OK PEUGEOT“ a bezdrátovým zrcadlením pro Apple i Android. Použité materiály jsou vybrány s ohledem na dlouhodobé zatížení – alcantara na volantu a konzole, odolné textilie a kvalitní čalounění.
Služby pro e-mobilitu zahrnují plánování trasy přes aplikaci e-Routes, dálkové ovládání teploty a nabíjení přes MyPEUGEOT i možnost naplánovat navigaci před jízdou. Peugeot E-208 GTi tak spojuje radost z jízdy, precizní podvozek a ostrý výkon s každodenní použitelností, díky čemuž právem nese označení GTi i v roce 2025.




























