4. prosince 2025
Náklady na elektřinu v aktuální sazbě 6,50 Kč/kWh 1,29 Kč/km
Dlouhodobá spotřeba elektřiny v rámci testu 19,8 kWh/100 km
Skutečný dojezd na elektřinu při teplotě +9 °C 480 km

Původně mělo být nové Audi A6 pouze elektrické. Nakonec ale nabízí i tradiční pohony. Ovšem fanouškům zkratky RS jedna ikona přeci jen chybí. Existuje však řešení, jak si RS 6 Avant vynahradit. Jezdí na elektřinu. Jmenuje se S6 e-tron.

Ve fleetech velmi úspěšný model A6 nyní staví na dvou platformách. Verze využívající spalovací, podélně uložené motory využívá architekturu PPC (Premium Platform Combustion). Čistě elektrický e-tron zase staví na platformě PPE (Premium Platform Electric), známou už z SUV Q6 e-tron.

U elektrické verze A6 je vše podřízeno aerodynamice. Mezi vozy Audi dosahuje vůbec nejnižšího součinitele odporu vzduchu v historii. U sportbacku je to Cx=0,21. Verze kombi je na tom nepatrně hůře (Cx=0,24). Jízda v A6 nebo S6 je neuvěřitelně tichá a komfortní.

A6 versus S6

Základní rozdíl mezi elektrickými verzemi A6 a S6 je kromě vyššího výkonu v podvozku. U modelu Audi S6 e-tron je vzduchové odpružení součástí standardní výbavy. Kromě jízdního komfortu nabízí možnost změny světlé výšky, a to v rozmezí od 105 mm do 145 mm.

Vzduchové odpružení velmi dobře filtruje nerovnosti a spolu s nízkým těžištěm a strukturou karoserie přispívá ke špičkovým jízdním vlastnostem. Vůz je sebejistý v zatáčkách, pohon quattro zajišťuje předvídatelnou jízdní stopu i při vyšších nájezdových rychlostech. V tomto jízdním režimu je ale pod plynem při výjezdu ze zatáček cítit drobná nervozita podvozku, která jde na vrub vyšší hmotnosti. Přeci jen zkultivovat 2,4 tuny s 370 kW není jednoduchá disciplína.

Po okreskách až 600 km

Dva motory s nadprůměrným výkonem jsou citlivé na jízdní styl. Spotřeba při ustálených rychlostech 90 a 130 km/h je překvapivě nízká. Náš testovací okruh jsme nakonec s lehce zapnutým topením zajeli za 19,8 kWh/100 km, což vystačí na dojezd 480 km. Pokud si ale budete lépe kontrolovat pravou nohu a budete skutečně efektivně využívat vysokého rekuperačního výkonu při zpomalování, dokáže sportovní kombík jezdit po okresních silnicích a městě za 16 kWh/100 km. V takovém režimu se pak deklarovanému dojezdu 600 km přiblížíte.

S výjimkou základní verze používá Audi A6 nebo S6 e-tron lithium-iontový akumulátor o využitelné kapacitě 95 kWh.

Nová platforma díky 800V architektuře nabízí rychlost nabíjení až 270 kW, což podle výrobce znamená nabití z 10 na 80 % za pouhých 21 minut. Za prvních deset minut nabíjení lze získat 310 kilometrů. Důležité je ale před příjezdem k nabíječce aktivovat předehřev akumulátoru vybráním nabíjecího místa do navigace. V této souvislosti je škoda, že chybí možnost aktivovat předehřev manuálně.

Opakované zkušební nabíjení z 10 na 80 % nám trvalo 22 a ve druhém případě 23 minut, což odpovídá tvrzení výrobce.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
Audi S6 Avant e-tron
Motor, převodovka Zadní synchronní elektromotor s permanentními magnety a přední asynchronní elektromotor pohání všechna kola.  Celkový výkon 370 kW, točivý moment 850 Nm. Stálý redukční převod.
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4928/1923/1505 mm, rozvor 2951 mm. Zavazadlový prostor 0,502/1,422 m3.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 2410/550 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 2100/750 kg.
Výkony Nejvyšší rychlost 240 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,9 s. Spotřeba 14,8–17,0 kWh/100 km (WLTP), maximální dojezd 626 km (WLTP), využitelná kapacita akumulátoru 94 kWh.
CENA s DPH 2 601 900 Kč
 SPOTŘEBA ELEKTŘINY V RÁMCI TESTU (kWh/100 km)
Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
18,5/17,2 16,5/22,7 19,8
ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH  SPOLEČNOSTI EUROTAX
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota (Eurotax)
30 000 3 roky 57,500%
90 000 3 roky 50,700%
150 000 3 roky 43,800%
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Spotřeba, dojezd Cena příplatkových výbav
Jízdní vlastnosti Opěradlo zadního sedadla je kolmější
Rychlé nabíjení DC 270 kW, vysoká úroveň rekuperace Předehřev akumulátoru nelze aktivovat manuálně 
Brzděný přívěs o hmotnosti 2,1 t  

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit