Renault Clio patří již 35 let k nejvýznamnějším evropským hatchbackům. Od svého uvedení na trh v roce 1990 se stal nejprodávanějším modelem značky a celosvětově se prodalo téměř 17 milionů kusů ve 120 zemích. Dvakrát získal prestižní titul Evropské auto roku, v letech 1991 a 2006, a dlouhodobě dokazuje, že dokáže přinášet technologie a kvalitu z vyšších tříd do dostupného městského segmentu. V první polovině roku 2025 si udržel svou pozici na špici evropských prodejů, což potvrzuje jeho mimořádně silné postavení.

Nová, šestá generace staví na této tradici, ale přináší zásadní posun. Renault zcela přepracoval design, nabídku pohonných jednotek i technologií. Výsledkem je hatchback, který kombinuje kompaktní rozměry segmentu B s výkony, komfortem a výbavou blízkou vozům vyšších tříd.
Kompaktní design
Clio šesté generace se odlišuje ostřeji tvarovanou a smyslnou siluetou s důrazem na dynamiku. Délka narostla na 4.116 milimetrů, šířka na 1.768 milimetrů a rozvor dosahuje 2.591 milimetrů. Přibylo i několik milimetrů na výšce, která nyní činí 1.451 milimetrů.

Nové proporce zdůrazňuje delší kapota, prodloužený rozvor i skloněná linie střechy, která připomíná kupé. Zepředu dominuje maska chladiče s diamantovým vzorem a světelný podpis s výraznými denními světly. Zadní část vozu s čtyřmi svítilnami působí atleticky a sportovně.
Do nabídky se dostalo sedm barevných odstínů, z nichž nové jsou červená Absolu a zelená Absolu. V kombinaci s až 18palcovými koly z lehkých slitin a černými lemy podběhů působí nový Clio sebevědoměji než kdykoli dříve.
Interiér s technikou vyšší třídy
Kabina prošla kompletním přepracováním. Palubní deska dostala nové materiály, u vyšších výbav textilní nebo Alcantaru, a navazuje na ni ambientní osvětlení s volbou ze 48 barevných odstínů. Zásadní novinkou je multimediální systém OpenR Link s integrovanými službami Google.

Dvojice 10,1palcových displejů ve tvaru písmene V poskytuje řidiči orientaci na míru, nechybí Google Maps, Google Assistant ani přístup k aplikacím Google Play. Standardem je bezdrátové zrcadlení chytrých telefonů a dostupná je také indukční nabíječka.
Nové Clio nabízí více úložných prostorů, přepracovanou středovou konzoli s uzavřenou schránkou a USB-C konektory vpředu i vzadu. Zavazadlový prostor má objem až 391 litrů a díky sníženému prahu je přístupnější než dříve. Ekologický přístup dokládá fakt, že ve verzi Esprit Alpine je více než 33 procent použitých materiálů recyklovaných.
Účinné motory
Technickým vrcholem je nová plně hybridní jednotka E-Tech o výkonu 160 koní. Kombinuje 1,8litrový čtyřválec s dvojicí elektromotorů, baterií o kapacitě 1,4 kWh a multimódovou převodovkou, která umožňuje až 15 kombinací převodových poměrů.
Díky tomu vůz akceleruje z 0 na 100 km/h za 8,3 sekundy a zároveň nabízí kombinovanou spotřebu jen 3,9 litru na 100 kilometrů. Emise začínají na 89 g/km a ve městě dokáže hybridní Clio jezdit až 80 procent času v čistě elektrickém režimu.
Základ tvoří tříválcový motor TCe 115 o objemu 1,2 litru a výkonu 115 koní, dostupný s manuální převodovkou nebo šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC. Nabídku doplní varianta Eco-G 120, spalující benzín i LPG, s výkonem 120 koní a převodovkou EDC. Ta přinese nižší provozní náklady a delší dojezd.
Bezpečnost a asistenty
Nové Clio je vybaveno až 29 pokročilými asistenčními systémy. Standardem je adaptivní tempomat a automatické nouzové brzdění, v nabídce jsou i funkce jako inteligentní adaptivní tempomat Active Driver Assist, nouzové brzdění při couvání, systém pro bezpečné opuštění vozu nebo kamerový systém s rozsahem 360°.
Renault navazuje na program Human First a přidává také funkce Safety Score a Safety Coach, které analyzují styl jízdy a poskytují řidiči doporučení. K dispozici je také systém QRescue s QR kódem pro záchranáře, který usnadňuje zásah při nehodě.
Výbavové stupně
Modelová řada zahrnuje tři úrovně. Základní výbava Evolution nabízí adaptivní tempomat, automatické nouzové brzdění, asistent udržování v jízdním pruhu a multimediální systém s 10palcovým displejem.

Střední varianta Techno přidává OpenR Link s Googlem, hands-free kartu Renault, zadní parkovací kameru, 16palcová kola a ambientní osvětlení interiéru. Vrcholná verze Esprit Alpine přináší Alcantaru v interiéru, 18palcová kola, hliníkové pedály a kompletní balíček bezpečnostních asistentů včetně sledování mrtvého úhlu a zadních parkovacích senzorů.
Výroba a postavení v portfoliu
Nové Clio vyrábí závod Renault v turecké Burse, kde bylo od roku 1971 vyrobeno přes pět milionů vozů tohoto modelu. Závod je jedním z nejvýznamnějších průmyslových center skupiny Renault a hraje klíčovou roli při exportu do Evropy i na Blízký východ.

Šestá generace doplňuje komplexní nabídku značky v segmentu B. Vedle elektrických modelů Renault 5 a Renault 4 E-Tech a plně hybridního Capturu pokrývá Clio poptávku po dynamickém městském hatchbacku s univerzálním využitím. Renault tak disponuje jednou z nejmladších a nejkomplexnějších řad vozů ve své třídě.




























