Český trh, Nepřehlédněte
Kia vstupuje na český trh s elektrickým EV4 a delší, aerodynamičtější EV4 Fastback. Oba vozy sdílejí přední pohon, synchronní elektromotor o výkonu 150 kW a dvě kapacity akumulátoru, liší se však proporcemi, dojezdem i skladbou výbav.

Základ tvoří předokolka se synchronním elektromotorem 150 kW (204 k) a volbou mezi akumulátory 58,3 kWh a 81,4 kWh. Homologovaný kombinovaný dojezd dosahuje až 625 km na 17″ kolech. Palubní nabíječka má 11 kW a na rychlonabíječkách lze počítat s podporou až 350 kW. Karoserie měří 4 430 mm na délku (u verze GT-Line 4 450 mm) a stojí na rozvoru 2 820 mm, takže prostorově míří do středu třídy.

Vstupní výbava Air už nešetří na klíčových prvcích. Nechybí Full-LED světlomety s automatickým přepínáním dálkového režimu, 17 palcový litá kola, dvouzónová klimatizace a 12,3palcový infotainment s navigací, online službami Kia Connect, digitálním příjmem rádia a podporou Android Auto/Apple CarPlay. V základu jsou také přední i zadní parkovací senzory a zmíněná 11kW palubní nabíječka.
Střední stupeň Earth přidává automatické výsuvné kliky, bezdrátové nabíjení telefonu, elektrochromatické zrcátko, vyhřívání předních i zadních sedadel a volantu, elektrické víko pátých dveří s automatickým otevíráním a tepelné čerpadlo. Zvenčí stojí za zmínku 19″ kola a adaptivní Dual-LED světlomety.

Vrcholné provedení GT-Line posouvá jak vzhled, tak asistenční výbavu – mimo jiné o rozšířenou podporu na dálnici HDA II a pokročilé zásahy při průjezdu křižovatkami (FCA-JX II).
Cenová stupnice je přehledná: Air s 58,3 kWh startuje na 939 980 Kč, s 81,4 kWh stojí 1 074 980 Kč; Earth vychází na 1 014 980 Kč (58,3 kWh) a 1 149 980 Kč (81,4 kWh); GT-Line je navázána na větší baterii a stojí 1 289 980 Kč. Všechny částky jsou včetně DPH.

Kdo si chce vůz ještě vylepšit, sáhne po tematických balíčcích. V praxi dává smysl hlavně dvojice Tech a ADAS Pro, která do EV4 přináší 360° kamerový systém, kamerového strážce slepých úhlů, parkovacího asistenta s dálkovým ovládáním, asistenta při manévrech v nízkých rychlostech, head-up displej a rozšířenou podporu řízení na dálnici. Nechybí ani paket s výstupem 3,6 kW pro napájení externích spotřebičů a samostatně dodávané tepelné čerpadlo pro verze, kde není v základu.
Značka tradičně staví na sedmileté záruce/150 000 km a u trakční baterie přidává rámec 8 let/160 000 km včetně kapacitní garance do 70 %. Aktuálně je u auta také dobíjecí kabel Type 2 bez příplatku.
| Model | Výkon (kW) | Baterie (kWh) | Cena (Kč, vč. DPH) |
| EV4 Air | 150 | 58,3 | 939 980 |
| EV4 Air | 150 | 81,4 | 1 074 980 |
| EV4 Earth | 150 | 58,3 | 1 014 980 |
| EV4 Earth | 150 | 81,4 | 1 149 980 |
| EV4 GT-Line | 150 | 81,4 | 1 289 980 |
| EV4 Fastback Earth | 150 | 58,3 | 1 054 980 |
| EV4 Fastback Earth | 150 | 81,4 | 1 189 980 |
| EV4 Fastback GT-Line | 150 | 81,4 | 1 329 980 |
Fastback vychází ze stejné techniky, ale pracuje s delší karoserií (4 730 mm) a upravenou aerodynamikou. Výsledkem je ještě lepší efektivita: v kombinovaném cyklu se vůz s 17″ koly dostává až na 633 km. AC nabíjení zůstává 11 kW, DC opět až 350 kW; rozvor 2 820 mm zůstává shodný.

Cenová nabídka je postavená na stupních Earth a GT-Line. Earth startuje na 1 054 980 Kč s baterií 58,3 kWh a pokračuje na 1 189 980 Kč s 81,4 kWh, varianta GT-Line je opět spojena s větším akumulátorem a vychází na 1 329 980 Kč.
Linie Earth už obsahuje automatické výsuvné kliky, bezklíčový přístup, bezdrátové nabíjení telefonu, vyhřívaná přední i zadní sedadla a volant, elektrické víko pátých dveří s automatickým otevíráním, tepelné čerpadlo, 19″ kola a adaptivní Dual-LED světlomety. GT-Line k tomu přidává čalounění v umělé kůži, ventilovaná přední sedadla, rozšířené asistenční systémy a další prémiové detaily.

Také u Fastbacku lze volit stejné tematické pakety jako u kratšího modelu – Comfort s elektrickým seřizováním sedadla řidiče a digitálním klíčem, Tech s kamerovou technikou a parkovací asistencí i ADAS Pro pro maximální rozšíření aktivní bezpečnosti a asistované jízdy. Lakování (metalíza/perleť, případně mat) a střešní okno drží identické příplatky napříč oběma karosářskými verzemi.
Pokud hraje prim pořizovací cena, dává smysl základní EV4 Air s baterií 58,3 kWh. Výbavou je na segment nadstandardní a pro městský a příměstský provoz jde o racionální volbu. Kdo jezdí dál a chce komfort, sáhne po 81,4 kWh ve stupni Earth, kde se potkává dlouhý dojezd, tepelné čerpadlo a světelná technika vyšší třídy.

EV4 Fastback přidává delší karoserii a reálně využitelný delší dojezd pro časté dálniční přesuny nebo manažerské využití delších cest. Pro obě karoserie platí, že balíčky Tech a ADAS Pro zásadně zlepšují každodenní použitelnost a bezpečnost, a proto stojí za pozornost i u vozů s bohatou základní výbavou.
