Nové Audi A6 přichází s ostřeji řezaným designem, modernizovanou technikou a elektrifikovanými pohony včetně plug-in hybridu s dojezdem až 100 km. Manažerský model nyní nabízí vyšší komfort, efektivitu i dynamiku.

Novinka nahrazuje osmou generaci z roku 2018 a přináší výrazné změny v oblasti designu, technologií a digitalizace. Využívá novou platformu PPC (Premium Platform Combustion), určenou pro prémiové vozy se spalovacími motory. V nabídce zůstávají verze sedan i kombi, zatímco RS6 a allroad quattro kvůli emisním limitům končí.
Design se posunul k ostřejším liniím a výrazné světelné grafice. Přední světlomety umožňují individualizaci světelného podpisu, Matrix LED jsou dostupné ve vyšších výbavách. Zadní OLED svítilny dokážou varovat ostatní řidiče na základě okolních dat. Vylepšená aerodynamika přináší mimořádně nízký koeficient odporu vzduchu – sedan dosahuje hodnoty cx 0,23, kombi pak cx 0,25. Vůz narostl o 60 mm, poprvé překročil délku pěti metrů a nabízí více prostoru pro cestující.
S elektrickou výpomocí
Audi A6 zatím nabízí dva mildhybridní a dva plug-in hybridní pohony, přičemž další varianty se očekávají. Mildhybridní verze zahrnují dvoulitrový turbodiesel o výkonu 150 kW a 400 Nm nebo zážehový třílitrový šestiválec TFSI s 270 kW a 550 Nm. Obě jednotky využívají pohon všech kol quattro a systém MHEV plus s 18kW startér-generátorem a 1,7kWh lithium-iontovým akumulátorem, nabíjeným rekuperací až 25 kW.
Plug-in hybridní verze A6 e-hybrid quattro jsou dostupné jako sedan i kombi. Základem je čtyřválec 2.0 TFSI se 185 kW, doplněný elektromotorem s výkonem 105 kW. Slabší varianta nabízí kombinovaný výkon 220 kW, 450 Nm a zrychlení na 100 km/h za 6 sekund. Výkonnější verze dosahuje 270 kW, 500 Nm a zvládne sprint za 5,3 sekundy. Oba plug-iny využívají akumulátor s kapacitou 26 kWh, z toho 20,7 kWh je využitelných pro elektrickou jízdu. Dojezd se podle podmínek pohybuje mezi 85 a 105 km.
Skvělé TDI
Díky velkému akumulátoru ujede plug-in hybrid čistě na elektřinu až 95 km, což umožňuje velmi nízkou spotřebu paliva. Vyžaduje to však pravidelné dobíjení – aby se plug-in vyrovnal vznětové verzi, je třeba nabíjet alespoň každých 300 km z domácí zásuvky. V takovém režimu dosahuje spotřeby benzinu 5,3 l/100 km a celkové palivové náklady vycházejí na zhruba 2,2 Kč/km.
Vznětový motor 2.0 TDI/150 kW vykázal v kombinovaném režimu spotřebu 6,2 l/100 km, což znamená obdobné náklady na kilometr. Pokud však budete akumulátor nabíjet na veřejných stanicích, kde je elektřina výrazně dražší, vychází diesel ekonomičtěji.
Je však třeba dodat, že plug-in hybrid je oproti vznětové verzi zhruba o 200 000 Kč dražší, což je důležitý faktor při rozhodování.
Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení
| ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE Audi A6 Avant 2.0 TDI quattro |
|
| Motor, převodovka | Vpředu podélně uložený vznětový čtyřválec pohání všechna kola. Zdvihový objem 1968 cm3, výkon 150 kW při 3800–4200 1/min, točivý moment 400 Nm při 1750–3250 1/min. Sedmistupňová samočinná převodovka. |
| Rozměry | Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 5001/1875/1465 mm, rozvor 2930 mm. Zavazadlový prostor 0,466/1,497 m3. |
| Hmotnosti | Provozní/užitečná hmotnost 2075/540 kg, hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 2000/750 kg. |
| Výkony | Nejvyšší rychlost 238 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,0 s, kombinovaná spotřeba dle WLTP 5,7 l/00 km. |
| CENA s DPH | 1 716 900 Kč |
| NAMĚŘENÁ SPOTŘEBA PALIVA V RÁMCI TESTU (l/100 km) | ||
| Město/mimo město | Při ustálené rychlosti 90/130 km/h | Kombinovaná |
| 6,8/5,5 | 4,7/6,7 | 6,2 |
| ZŮSTATKOVÉ HODNOTY SPOLEČNOSTI EUROTAX | ||
| Počet ujetých km | Stáří | Zůstatková hodnota |
| 90 000 km | 3 roky | 52,40 % |
| 150 000 km | 3 roky | 47,00 % |
| 210 000 km | 3 roky | 41,60 % |
| CELKOVÉ HODNOCENÍ | |
| KLADY | ZÁPORY |
| Jízdní vlastnosti při zachování vysokého komfortu | Absence vznětového šestiválce i verzí RS6 a allroad |
| Spotřeba vznětového motoru | Mezigenerační zdražení o více než 200 000 korun |
| Trakce pohonu všech kol | |
| Dojezd na elektřinu u verzí PHEV | |




























