4. prosince 2025
Český trh

Peugeot Rifter míří na trh ve v luxusní i cenově dostupnější verzi. Elektrickou verzi stále doplňují konvenční pohony.

>Redakce Redakce
05 června, 2024

Nový Peugeot Rifter dále posiluje své přednosti, pro které si získal přízeň klientů. Jeho design je ještě výraznější a evokuje dobrodružný charakter vozu. Jeho nové technologie zvyšují potěšení z jízdy. Dalšími argumenty jsou pohodlná, prostorná a modulární kabina, vysoká úroveň technologické výbavy, požitek z jízdy a atraktivní vnější vzhled.

Nový Rifter je k dispozici ve dvou verzích s 5 a 7 sedadly v obou délkách: Standard (440 cm) a Long (475 cm). Verze Long přidává na délce jak z hlediska rozvoru, tak i převisu, a poskytuje tak ještě více prostoru uvnitř vozu.

Nabídka zahrnuje také cenově příznivější model s homologací N1. I ten je dostupný ve dvou délkách (Standard a Long) a je nabízen ve dvou úrovních výbavy (Active a Allure).

Rifter má nyní dynamičtější přední část, jejímž hlavním charakteristickým prvkem je nová maska chladiče s aktuálním logem Peugeot uprostřed. Po stranách ji obklopuje symbolický světelný podpis značky ve tvaru tří drápů. Výrazný styl umocňují nové odstíny karoserie Zelená Sirkka a Modrá Kiama. Díky širokým podběhům kol, bočním ochranným lištám, střešním nosičům a vysoké světlé výšce se Rifter hodí i pro jízdu v náročnějším terénu.

Užitkovost s dávkou luxusu

Rifter nabízí zcela novou palubní desku, která poskytuje vynikající ergonomii a kvalitní zpracování. Jejím základem je ikonický Peugeot i-Cockpit a v její horní střední části se nachází zcela nový desetipalcový dotykový displej s vysokým rozlišením.

Sedadla jsou potažena novou světle šedou látkou, která vnáší do interiéru útulnost a jas a která ladí s novými materiály v kabině. Velkorysá prosklená plocha kabinu ještě více prosvětluje, k čemuž přispívá i legendární multifunkční střecha Zénith a její četné odkládací prostory. Ve druhé řadě jsou tři samostatná sedadla, která jsou sklopná do podlahy.

Dále má dvoje posuvné boční dveře a velké zadní víko s otevíracím oknem, které je v tomto segmentu jedinečné. Zavazadlový prostor nabízí objem od 775 litrů pod zadním platem u pětimístné verze v délce Standard až po 4 000 litrů ke stropu se sklopenými sedadly u verze Rifter Long. Úložných prostor je dostatek, v závislosti na verzi až 186 litrů. Přepravu dlouhých předmětů usnadňuje možnost sklopit sedadlo spolujezdce. U elektrické verze je díky umístění baterií pod podlahou vozu objem zavazadelníku i vnitřní objem vozu zachován.

Rifter je vybaven plně digitálním desetipalcovým barevným přístrojovým panelem s přizpůsobitelným zobrazením základních informací s stejně velkým infotainmentem s navigací. Ergonomicky vylepšený volant čalouněný kůží může být vyhřívaný. 

Na dlouhých cestách, i krátkých přejezdech vás podpoří sledování únavy řidiče, snímání dopravních značek, systém udržování vozu v jízdním pruhu, automatické nouzové brzdění s detekcí chodců a cyklistů, omezovač rychlosti, aj. Rifter využívá 18 asistenčních systémů, které byly u tohoto nového modelu rozšířeny o adaptivní tempomat a parkovací asistent s 12 senzory a kamerovým systémem. 

Pohony pro každou příležitost

Peugeot Rifter může být poháněn benzínovým či dieselovým motorem. Základ nabídky tvoří benzínový 1.2 PureTech 110 MAN6, který je dostupný výhradně pro vozy s homologací N1 ve výbavě Active. Dále klient může zvolit dieselový čtyřválec BlueHDi ve výkonových variantách 100 nebo 130 k, přičemž výkonnější z nich je k dispozici i s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8

Elektrická verze je vybavena 100kW elektromotorem s točivým momentem 270 Nm a 50kWh baterií pro dojezd 340 kilometrů. Maximální rychlost je omezena na 135 km/h a stovku zvládne za 11,2 sekundy. Efektivitu podporuje tepelné čerpadlo, propracovaný systém rekuperace a volba jízdních režimů regulující i výkon vozu. 

Díky palubní nabíječce o výkonu 7,4 kW a – za příplatek – třífázové nabíječce o výkonu 11 kW lze 50kWh baterii vozu E-Rifter efektivně nabíjet bez ohledu na dostupnou infrastrukturu. Stejnosměrné nabíjení je možné až do výkonu 100 kW.

  • Přibližné doby nabíjení:
    • Veřejná rychlodobíjecí stanice 100 kW: 30 minut (nabití z 0 na 80 %).
    • Wall Box 11 kW: úplné nabití pomocí palubní nabíječky 11 kW za 3 hodiny.
    • Wall Box 7,4 kW: úplné nabití pomocí palubní nabíječky 7 kW za 7,5 hodiny.
    • Zesílená domácí zásuvka 16 A: úplné nabití za přibližně 15 hodin.

Online služby Peugeot 

Aplikace MyPeugeot přináší modelům Rifter a E-Rifter nové funkce a služby konektivity:

  • Nabídka virtuální servisní knížky.
  • Odesílání tras připravených předem v telefonu do palubního navigačního systému. Navigační systém je předem naprogramován tak, aby reagoval na hlasové pokyny. S navigací TomTom se mapy automaticky aktualizují.
  • Plánování míst pro dobíjení vozu pro optimalizaci cest a zároveň předvídání úrovně nabití, která bude k dispozici po příjezdu do cíle. Díky plánováním tras v aplikaci MyPeugeot lze dobíjet vůz v nejvhodnější dobu a podle dostupnosti nabíjecích stanic.
  • Ovládání centrálního zamykání dveří a aktivace světel a klaksonu na dálku.
  • Díky nové službě, která vám po příjezdu do města nabídne, na kterých parkovištích je nejvíce volných míst, si nemusíte dělat starosti s hledáním parkovacího místa.
  • Na dálku lze také kdykoliv spustit nebo naprogramovat teplotu ve voze a kontrolovat, naprogramovat, spustit nebo odložit nabíjení baterie.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit