12. června 2024

V rámci rubriky Manažer testuje si mohla elektromobil Hyundai Ioniq 6 vyzkoušet Petra Spilková, flotilová manažerka společnosti Canon Česká republika.

Ioniq 6 je součástí nabídky korejského koncernu, jehož platforma patří k vůbec nejmodernějším. Aerodynamicky tvarovaný sedan, jehož design nechá vzpomenout na slavný tatraplan, disponuje ve své prostřední specifikaci elektromotorem o výkonu 168 kW, který přes jednostupňovou převodovku pohání zadní kola. Dojezd až 614 km zajišťuje akumulátor o kapacitě 77,4 kWh, nabíjecí výkon je maximálně 350 kW. V základu přijde na 1 549 990 korun. 

Designově mě Ioniq 6 nadchnul. Zvenku se mi líbí hlavně zadní část, která mi připomíná Porsche 911. Zpočátku mi vadilo jen umístění tlačítek na ovládání oken na dveřích. Ale zvykla jsem si. Klíč od vozidla mi připadal zbytečně velký, navíc mi připomínal jednu dětskou hračku. Interiér ioniqu je jinak také díky dlouhému rozvoru velmi prostorný vpředu i vzadu v oblasti kolen. Nad zadním sedákem je ale prostor kvůli svažující se střeše už stísněnější. Já s výškou 170 cm jsem se vzadu cítila naprosto pohodlně a komfortně,“ říká Petra Spilková a dodává, že zavazadlový prostor je sice docela hluboký, ale nízký. „Nakládání rozměrnějších zavazadel je navíc kvůli malému víku problematické.“ Ioniq podle ní není koncipován jako rodinný vůz, takže objem 401 litr je dostačující.

Palubní desce dominují dva širokoúhlé displeje. „Tlačítka ve středovém panelu, která mají sloužit jako urychlený vstup do menu, hodnotím pozitivně. Na dotyková tlačítka jsem se musela více soustředit, což
z mého pohledu rozptyluje. Ovládání rádia i telefonu bylo bez problému, ale nějakou dobu jsem se musela sžívat s jízdním voličem, který má ioniq umístěný na páčce pod volantem. Velmi se mi líbil také přehledný head-up displej. Jako každý moderní elektromobil disponuje také Ioniq 6 mnoha jízdními asistenty, které posunují řízení směrem k autonomnímu. Ne všechny systémy však slouží řidičům, jak mají. Adaptivní tempomat používám často a jeho ovládání v ioniqu je intuitivní, takže za mě za jedna. Naopak hlídání jízdy v pruhu nemám úplně v lásce, takže jsem ho většinou vypínala. Systém hlídání překročení rychlosti hodnotím jako dobrý jízdní asistent, ale nevyhovoval mi zvukový signál překročení rychlosti. U mě se dost napípal, než jsem pronikla do nastavení a zjistila, jak ho vypnout. Hlídání mrtvého úhlu v zrcátkách je již dnes běžné, ovšem vynikající je jeho zobrazení v head-up displeji,“ chválí, ale i kritizuje Petra Spilková.

Svižný, úsporný a s dojezdem 400 km

Ionig 6 působí neskutečně dynamicky. Výborný odpich se hodí při předjíždění, podvozek je velmi komfortní, jízda na nerovnostech
je pohodlná i pro cestující vzadu. Překvapila mě nízká spotřeba. Pokud jsem
začala využívat ke zvýšení rekuperace pádla pod volantem, spotřeba dále navíc výrazně klesala. Na plně nabitý akumulátor jsem najížděla v průměru kolem 400 kilometrů. Spotřeba po okresních silnicích se pohybovala kolem 16,5 kWh, při jízdě po Praze nebo dálnici stoupla k hranici 20 kWh.

Díky 800V platformě E-GMP lze s Ioniqem 6 využívat i ty nejvýkonnější nabíječky naplno, což využívala i Petra Spilková. „Rychlost nabíjení je už uspokojivá. Oproti dvěma elektromobilům jiných značek, které jsem měla
možnost vyzkoušet, byl ioniq nejrychlejší. Především díky jízdním vlastnostem, rychlému nabíjení a úspornému provozu mě ioniq nadchnul. Dojezd je z našeho úhlu pohledu ale stále nedostatečný. S ohledem na vysoké nájezdy kilometrů většiny našich řidičů není pro nás zatím elektromobil vyhovující.

O flotile společnosti

Společnost Canon byla založena už v roce 1937 a dnes je globálním poskytovatelem digitálních obrazových technologií. Zastoupení pro Česko a Slovensko najdete v pražských Holešovicích. Firemní flotila čítá v současnosti 105 automobilů (18 z toho jezdí na Slovensku) a většina nese značku z koncernu VW Group. Nejběžnější jsou Škoda Octavia a Scala, mezi manažerskými vozidly pak najdete Volkswageny Arteon nebo Škodu Superb. Pohon se odvíjí od ročního nájezdu kilometrů. Všechna vozidla jsou provozována v rámci operativního leasingu.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit