Ekologie

Peugeot Expert rozšiřuje nabídku o vodíkový pohon

>Mario Rychtera Mario Rychtera
28 května, 2021

Pro značku Peugeot je snížení lokálních emisí svých vozů prioritou. I proto se stává jedním z prvních výrobců, kteří už od roku 2021 zařadí do své nabídky sériových vozů v segmentu kompaktních užitkových vozů elektrickou verzi poháněnou vodíkovými palivovými články.

Nový Peugeot e-Expert Hydrogen nabízí inovativní systém skupiny Stellantis, který tvoří palivové články vyrábějící díky vodíku elektřinu a vysokonapěťová lithium-iontová baterie s kapacitou 10,5 kWh. Tento pohon umožňuje jízdu bez lokálních emisí, dotankování vodíku během 3 minut nebo nabíjecí zásuvku pro zapojení do sítě. Palubní nabíječka s výkonem 11 kW zajišťuje plné nabití z wallbaxu ze méně než hodinu. To samé zvládne zesílená 16A zásuvka za 3 hodiny, běžná 8A za 6 hodin.  

Nabito do hodiny

Díky trojici vodíkových zásobníků má novinka akční rádius 400 km. Vodíkový e-Expert Hydrogen bude dostupný ve dvou délkách karoserie (standardní L2 (495 cm), prodloužená L3 (530 cm)) s užitečným zatížením 1 100 kg a možností táhnout přívěs do 1000 kg. V obou případech bude e-Expert Hydrogen vybaven elektromotorem o výkonu 100 kW s točivým momentem 260 Nm

Specifickému nastavení tlumičů a pružin zajišťuje vysoký komfort odpružení zaručující pohodlí při jízdě s prázdným i naloženým vozem. Řidič nového vozu Peugeot e-Expert Hydrogen se bude ve všech situacích cítit pohodlně, a to díky speciálně seřízenému posilovači řízení, který usnadňuje jízdu, současně byl zachován průměr otáčení 12,4 m.

Jen minimální změny oproti elektrické verzi

Na úrovni místa řidiče došlo k přepracování středové konzole, do které je nyní zabudován nový ovladač převodovky „e-Toggle“ umožňující přístup k funkcím Park / Reverse / Neutral / Drive a Brake. Analogový přístrojový štít byl uzpůsoben vodíkovému pohonu. Nyní zobrazuje míru spotřeby energie, stav nabití baterie, množství vodíku a informace o dojezdu.

Při jízdě volí řidič dle potřeby tři jízdní režimy – Eco (60 kW, 190 Nm) pro optimalizaci dojezdu, Normal (80 kW, 210 Nm) uzpůsobený pro běžný provoz a Power (100 kW, 260 Nm) v případě plného využití zatížení. Ve dvou režimech je nastavitelná také síla rekuperace. . Pro zajištění bezpečnosti chodců se ve městě do rychlosti 30 km/h ozývá zvukový signál, který signalizuje přítomnost vozidla při jízdě vpřed a vzad.

Jedna výbava zatím pro zahraniční trhy

Pro zjednodušení nabídky je pro nový Peugeot e-Expert Hydrogen k dispozici pouze jedna úroveň výbavy zahrnující  2 samostatná sedadla v kabině, 2 posuvné dveře, 17″ kola, Elektrickou parkovací brzdu s asistentem pro rozjezd ve svahu, manuální klimatizaci, Visiopark 1, couvací kameru 180° a dotykový středový 7″ displej se systémem Peugeot Connect (navigace TomTom 3D, Bluetooth a kompatibilita s Mirror Screen včetně protokolů Apple CarPlay™ a Android Auto™).

Peugeot e-Expert Hydrogen bude nejprve nabízen firemním zákazníkům (přímý prodej) ve Francii a Německu, první vozy budou dodány na konci roku 2021. Bude se vyrábět ve Valenciennes ve Francii, následná přestavba bude probíhat ve specializovaném centru Stellantis v německém Rüsselsheimu, které se věnuje vodíkové technologii. Uživatelům dodává jistotu záruka na vysokonapěťovou baterii poskytovaná na 8 let nebo 160 000 km na minimálně 70 % kapacity.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit